Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy tudnék plussz lóerőket...

Hogy tudnék plussz lóerőket előcsalogatni MZ ETZ-mből?

Figyelt kérdés
Természetesen tisztában vagyok a blokktuningolás lehetőségeivel(több felömlő, tuning membrán, könnyített dugattyú, nagyobb löktérfogat stb.) de nem szeretném megrontani a gyári állapotú blokkomat. Esetleg gyújtással lehetne valahogy variálni? Vagy esetleg higítót önteni a motorba? Sport-karburátor? Bármilyen ötletet szívesen fogadok.
2011. szept. 26. 17:25
1 2
 1/15 A kérdező kommentje:
Elfelejtettem mondani, most 110km/h a végsebessége, de tudna többet is, csak elforog a motor 5-ösben. Szeretnék bele nagyobb első lánckereket, de ahhoz már nem ártana kicsit utánerősíteni a motort, és ezért fordulok hozzátok!
2011. szept. 26. 17:26
 2/15 anonim ***** válasza:

Csak mellékesen lökettérfogat?

Mert ha 250 akkor ki kellene pucolni minimum a kipufogó csövet. Általában el szokott kokszosodni. Ezek után keverékbe szintetikus olajat teszel. Kevesebb koksz.

De úgy általában próbálj szerezni elektronikus gyújtást. Üzembiztosabb, jobb az üzemanyag hasznosítása.

Ha még van Slick 50 akkor kezeld le vele. ( Teflonos bevonat.)

Ha esetleg hozzányúlnál akkor a karburátor és a henger közötti szívócsövet megnézhetnéd. Ha öntvény hibák vannak benne akkor reszeld vagy csiszold ki.

Benzin: 98-as, de a gyújtást kisebb előgyújtásra kell állítani.

Több ötlet nincs.

2011. szept. 26. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

Elnézést elfelejtettem: ETZ 125.

Optoelektronikus gyújtásban gondolkodok most. Attól erősebb lenne?

2011. szept. 26. 20:27
 4/15 anonim ***** válasza:

A tuning lényege hogy vállalod a kisebb élettartamot nagyobb teljesítményért cserébe. A higítót felejtsd el, karburátort sem kell azonnal cserélni. Nem emlékszem pontosan, mert régen volt a kezeim között MZ, de abban milyen membrán van? Szerintem semilyen gyárilag.


Szerezz egy másik hengert, azt alakítasd át. Egy hengercsere nem áll semmiből szinte, a régit meg valami korróziógátlóval lekezelve el lehet tenni tartalékba.

A gyújtás lecserélése jó ötlet, de inkább a megbízhatóságon fog javítani ha eddig rendben volt a megszakítós rendszer. További lóerők előszedéséhez nem csak a rendszert kellene lecserélni, hanem az előgyújtás-témakörbe is belefogni. Ugye a megszakítónál egy fix ponton van gyújtás, ami indításkor kicsit sok, magas fordulaton meg kevés, nem véletlen hogy ahol volt rá lehetőség már régen is előgyújtás-szabályzást alkalmaztak.

Ez egy kétütemű bringa, komoly hatást érhetsz el a kipufogó variálásával is, de ahhoz kell megfelelő szintű tudás, vagy egy haver aki érti a dolgot.

Mondjuk ha 125-ös, akkor én kezdésnek kipróbálnám hogy felmegy-e a 150-es henger. :)

2011. szept. 26. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
*Áhh, és még valami: az MZ mérnökei értették a dolgukat, szóval azt ne várd, hogy eléred a 170-et. Kényelmesebben motorozhatóvá és kicsivel erősebbé lehet tenni, de csak nagy lelkesedésre és kevés ismeretre támaszkodva csodát nem tudsz tenni. Főleg ha még az eredetiséget is meg akarod őrizni valamennyire.
2011. szept. 26. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:

Szerencsére van ismerősöm, aki eléggé vágja a témát. Házilag készített rezonátort, ami jól is üzemelt, csak rossz volt a hangja, meg már lyukas volt, és kieresztett.


Egyébként nincs membrán gyárilag az MZ-ben, lehet az egy jó 5let lenne. Utánanézek.

2011. szept. 26. 22:13
 7/15 anonim ***** válasza:
A rezó tervezéséhez sok program és még több szakirodalom van a neten. Ráadásul ha jól van megcsinálva érezhető az eltérés. A membrán egy ügyes találmány, bár én még utólag nem próbáltam beépíteni, de kacérkodtam az ötlettel. Én helyszűke miatt vetettem el, MZ-n lehet működne a dolog, bár inkább alacsony fordulaton van komolyabb hatása, szóval ha folyamatosan nyélgázon akarod húzni akkor inkább nézz utána a szívócsőben lejátszódó lengéseknek, az alapján lehet úgymond hangolni a szívócső hosszát.
2011. szept. 27. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:

Természetesen eszem ágában sincs nyélgázon használni, csupán az a tervem, hogy kivigye a 130-at lejtőnek. Ehhez nagyobb lánckerékre gondoltam előre a váltóhoz, de ahhoz meg ugye kicsit gyúrni kell a motoron, hogy a gyorsulása megmaradjon az új lánckerékkel is.


Membránt haverom építette rá, csak egy olyan motorból bontotta ki(nem tudom pontosan mi volt az, talán Suzuki 250-es), aminek nagyobb volt a löktérfogata, és az MZ nem győzte rendesen kinyitni(nem volt elég erős a szívóhatása)

2011. szept. 28. 14:14
 9/15 anonim ***** válasza:

Szerintem a 130 elérhető membrán nélkül is. A nyélgázt a fordulatszámok miatt is írtam, a rezó tervezésénél az egyik legfontosabb adat az adott geometriai méretek mellett az a fordulatszám(-tartomány) ahol a legjobban kell kifejtenie a hatását. Ha megnézed a rezókat, mások a kúpok szögei egy terepmotorozásra használt gépnél és egy pályamotornál.


Szerintem nézz körül MZ-s oldalakon, hátha van valami leírás hogy mások hogyan csinálták, ihletet meríteni nem bűn. :)


Viszont a legnagyobb tuningot az jelentené ha elcserélnéd egy kettőötvenesre. :P

2011. szept. 28. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Elcserélném szívesen, csak sajnos a vezetői engedélyemben foglaltak alapján nem vezethetném közúton legálisan(magyarul: A1-es jogsim van). Megpróbálok nagyobb lánckereket berakni, hátha kiviszi így is a 130-at.
2011. szept. 29. 18:11
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!