Hogy tudnék plussz lóerőket előcsalogatni MZ ETZ-mből?
Csak mellékesen lökettérfogat?
Mert ha 250 akkor ki kellene pucolni minimum a kipufogó csövet. Általában el szokott kokszosodni. Ezek után keverékbe szintetikus olajat teszel. Kevesebb koksz.
De úgy általában próbálj szerezni elektronikus gyújtást. Üzembiztosabb, jobb az üzemanyag hasznosítása.
Ha még van Slick 50 akkor kezeld le vele. ( Teflonos bevonat.)
Ha esetleg hozzányúlnál akkor a karburátor és a henger közötti szívócsövet megnézhetnéd. Ha öntvény hibák vannak benne akkor reszeld vagy csiszold ki.
Benzin: 98-as, de a gyújtást kisebb előgyújtásra kell állítani.
Több ötlet nincs.
Elnézést elfelejtettem: ETZ 125.
Optoelektronikus gyújtásban gondolkodok most. Attól erősebb lenne?
A tuning lényege hogy vállalod a kisebb élettartamot nagyobb teljesítményért cserébe. A higítót felejtsd el, karburátort sem kell azonnal cserélni. Nem emlékszem pontosan, mert régen volt a kezeim között MZ, de abban milyen membrán van? Szerintem semilyen gyárilag.
Szerezz egy másik hengert, azt alakítasd át. Egy hengercsere nem áll semmiből szinte, a régit meg valami korróziógátlóval lekezelve el lehet tenni tartalékba.
A gyújtás lecserélése jó ötlet, de inkább a megbízhatóságon fog javítani ha eddig rendben volt a megszakítós rendszer. További lóerők előszedéséhez nem csak a rendszert kellene lecserélni, hanem az előgyújtás-témakörbe is belefogni. Ugye a megszakítónál egy fix ponton van gyújtás, ami indításkor kicsit sok, magas fordulaton meg kevés, nem véletlen hogy ahol volt rá lehetőség már régen is előgyújtás-szabályzást alkalmaztak.
Ez egy kétütemű bringa, komoly hatást érhetsz el a kipufogó variálásával is, de ahhoz kell megfelelő szintű tudás, vagy egy haver aki érti a dolgot.
Mondjuk ha 125-ös, akkor én kezdésnek kipróbálnám hogy felmegy-e a 150-es henger. :)
Szerencsére van ismerősöm, aki eléggé vágja a témát. Házilag készített rezonátort, ami jól is üzemelt, csak rossz volt a hangja, meg már lyukas volt, és kieresztett.
Egyébként nincs membrán gyárilag az MZ-ben, lehet az egy jó 5let lenne. Utánanézek.
Természetesen eszem ágában sincs nyélgázon használni, csupán az a tervem, hogy kivigye a 130-at lejtőnek. Ehhez nagyobb lánckerékre gondoltam előre a váltóhoz, de ahhoz meg ugye kicsit gyúrni kell a motoron, hogy a gyorsulása megmaradjon az új lánckerékkel is.
Membránt haverom építette rá, csak egy olyan motorból bontotta ki(nem tudom pontosan mi volt az, talán Suzuki 250-es), aminek nagyobb volt a löktérfogata, és az MZ nem győzte rendesen kinyitni(nem volt elég erős a szívóhatása)
Szerintem a 130 elérhető membrán nélkül is. A nyélgázt a fordulatszámok miatt is írtam, a rezó tervezésénél az egyik legfontosabb adat az adott geometriai méretek mellett az a fordulatszám(-tartomány) ahol a legjobban kell kifejtenie a hatását. Ha megnézed a rezókat, mások a kúpok szögei egy terepmotorozásra használt gépnél és egy pályamotornál.
Szerintem nézz körül MZ-s oldalakon, hátha van valami leírás hogy mások hogyan csinálták, ihletet meríteni nem bűn. :)
Viszont a legnagyobb tuningot az jelentené ha elcserélnéd egy kettőötvenesre. :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!