Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől lehet, hogy haverom MZ...

Mitől lehet, hogy haverom MZ ETZ 125-je jobban megy, mint a CBR 125-ösöm?

Figyelt kérdés
Elég furcsa, hogy az a 30 éves szoci valami jobban megy, mint az én 6 éves 4ütemű CBR-em. :S Mindkét gép gyári állapotban van, és főleg emelkedőnek illetőleg gyorsulásban maradok alul. Mitől lehet?
2011. szept. 21. 23:33
 1/6 anonim ***** válasza:

Attól, hogy 2 illetve 4 ütem.

El se hinnéd mit ki lehet préselni a kétüteműekből. Persze ennek az ára a gyorsabb elhasználódás, gyakoribb csapágyazás, ilyesmik. Nem véletlen hogy az 50-esek többsége 2T, annyi köbcentiből csak így lehet elég "erőt" elővarázsolni.

2011. szept. 21. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Fogyasztásban viszont valószínű, hogy te vagy a nyerő. (ha ez számít éppen, de a mai benzinárak mellett nem szokott mindegy lenni)

Másik, a karbantartásigény. Egy új japán gép, ha rendesen karban volt tartva, nem sok meglepetést és lerobbanást tartogathat. Az MZ-re is azt írtad, hogy gyári állapotú. Na amíg tényleg az, az is megbízható. Aztán idővel kerülnek bele a "jókis" utángyártott alkatrészek, aztán az egész egyre problémásabb lesz. (csak kis hibák vannak vele, de az mindig.)

Ha így szemléled, akkor már nem is annyira nagy baj, hogy a barátod néha jobban megy az NDK csodával. (ne értsen félre senki, szeretem én ezeket a szoci vasakat, de be kell látni, hogy vannak korlátaik, hibáik.)

2011. szept. 22. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A kis hengerűrtartalmú motorok esetén a kétüteműek "jobbak". Könnyebbek, nagyobb a fajlagos teljesítményük, pörgősebbek. Ezt el kell fogadni.

Ebben a lökettérfogatban apróságok számítanak. A négyüteműeknek minden második fordulatban van munkaütemük - a kétüteműek itt előnyben vannak. A kétüteműektől nem vesz el teljesítményt a vezérmű hajtása és jóval nagyobb áramlási keresztmetszeten át jön-megy a friss és használt keverék, hiszen a henger csatornái nagyobbak, mint a hengerfejbe belepréselhető szelepek. Mindezek mellett a kétütemű motorblokkok pár kilóval könnyebbek is, így a 125-ösök között a négyüteműeknek egyes szempontokból nem terem sok babér. Főleg, ha a modern, Euro-akárhánnyal, befecskendezővel és katalizátorral agyonfojtott példányokról van szó.

Viszont fogyasztásban lehet, hogy jobb a CBR (erről pont nincs tapasztalatom), nem füstöl és nyomatékot, motorféket igénylő helyzetekben (utazás két személlyel, ereszkedés lejtőn lefelé) azért megvan a négy ütemnek is a maga előnye.

2011. szept. 22. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
vannak bizony hibái a leg nagyobb ,hogy nincs gyári alkatrész hozzájuk!!!
2011. szept. 22. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Utolsó


Ki kell menni börzékre ott vannak gyári alkatrészek rengeteg

2011. szept. 22. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
2 ütem nem hazudtolja meg magát :P
2011. szept. 22. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!