Próbáltad már az új shell fuel and save benzint? Vélemény, tapasztalat?
AKÁR 1 LITER MEGTAKARÍTÁS 1 TELI TANK ESETÉBEN
ez komoly? Szerintem belekevertek egy kis etanolt, ÍGY 1 LITERREL KEVESEBB BENZIN VAN a tartályodban, és 1 literrel több etanol.
Amugy tiszta hülyeség. Csak kapott 1 fantázianevet, és valami higítóanyagot.
Több etanol lehet benne, de attól nem fog kevesebbet fogyasztani, sőt! (Lásd E85-tel foglalkozó oldalak, fórumok, topicok.)
Állítólag valami olyan anyag van benne, ami csökkenti a súrlódást (egyik fórumban olajat írtak). Ugyanakkor ezzel lőttek egy öngólt, hiszen a v-power legfőbb előnyeként is ezt szokták emlegetni.
Nálam pl. bizonyítottan jobban megy v-powerrel mint simával, kevesebbet is eszik, másnál viszont pont fordítva van. (Motor, verérlés függő lehet a dolog)
Írtam korábban a kis polszkit. Két fuelsave tankolás után ki merem jelenteni, hogy semmivel sem különbözik a sima euro 95-től! 16 literes tank esetén 3 decit kellett volna megtakarítani, de ezt egyszerűen nem tudom megmérni.
A családiba meg azért tankolok racsingot, mert tudom, hogy jó minőségű, nem kénes, olajos MOL pancs. A kispoláknak meg mindegy, elmegy még vizelettel is.
Egy kis felvilágosítás a benzinkutak árairól:
-Nagyban függ melyik országrészben laksz, vagy melyik városrészben.
-például XV.ker. kagylós 8 forinttal olcsóbb mint a BAH csomóponti osztrák kút.
Tehát nem attól függ milyen színű az a kút, hanem hogy melyik városrészben tankolgattok.
Én próbáltam a fuel save-et, mert 1.5 éve ott van üzemanyagkártyám és bevált. 12 kisteherautót működtetek és nekem számít a fogyasztás még 2% is. Előtte egy társasággal voltam szerződésben és nekem nem volt megfelelő. 2 hónap alatt már észrevehető volt a különbség, és még akkor a régebbi üzemanyagukat használtam a kagylós kútnak.
Ha egyszer itt tankolsz egyszer meg ott nem is fogod észre venni a különbséget,de hosszabb távon lehetséges.
Ma Mo-n a sima (tehát nem prémium) benzint mindenki a MOL-tól vásárolja, és utána az adalékot beönti saját maga. De az alap benzin ugyanúgy a MOL-tól jön. A MOL-nak van egy nagyker ára, amennyiért a kútnak eladja. Utána a kúton múlik hogy mennyi árrést tesz rá (mennyire alkuszik meg a MOL-al, mennyire van pofája rátenni 30-40 ft-ot, stb...). Ez persze annyiban módosul hogy a nagy kutak (OMV és társai) esetében az anyacég áll szerződésben a MOL-al, és a franchise kutak pedig mondjuk az OMV-vel, tehát a kút nem közvetlenül a MOL-al áll szerződésben.
A prémium benyák állítólag valóan külföldről jönnek, de sokra mész vele ha eleve 30-40 ft-al drágábbak.
Elképzelhető hogy valamit optimalizáltak, és még az is elképzelhető hogy a mért értekek valósak. Csakhogy itt jön be az a tipikus dolog, hogy minden autó más, minden vezető másképp vezet. A benzineknél pláne úgy van, hogy nagyon autó és motor függő. Tudják azt hogy melyik motor az, amire pont olyan hatással van, hogy 1 litert lehet vele hozni. Azzal kimérték, jé hozza az 1 litert, de jó. Még csak hamisítani sem kell a statisztikát, elég ha csak megfelelően választanak :)
Persze lehet hogy az összes többi autónál semmi hatása sem lesz. Meg persze az sem mindegy hogy régi autó, új autó, milyen az ECU, stb...
Hagyományos körülmények között ezeket nagoyn nehéz kimérni, mert nagyon sok a változó körülmény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!