Miért van szükség karburátorfűtésre?
Mert párás levegőben, csak néhány fokos külső hőmérsékletnél lefagy.
Miért? Mert az elporlasztott benzinnek el is kell párolognia és a párolgáshoz szükséges hőt a karburátortól "veszi el" drasztikusan csökkentve annak hőmérsékletét..
Sokkal jobban kézbentartható a keverékképzés, ha nincs benne sok változó.. Állandóra fütjük a hűtővízzel..
Télen jól jön az: kevésbé csapódik ki a benzin a karburátor csatornáiban - bár ebből a szempontból a szívócső fűtése lenne hasznosabb.
Viszont van egy másik oka is. Általában folyadékhűtéses motorokon szokták a hűtővízzel fűteni a karburátort és a szívócsövet. Ennek azért van értelme, mert így ezen alkatrészek hőmérséklete nagyjából állandó, nem függ annyira a külső hőmérséklettől. Ez pedig hasznos, mert a benzin télen-nyáron nagyjából ugyanúgy párolog bennük, egyszerűbb megtervezni a keverékképzést, nem történhet meg az, hogy a nyáron tökéletes melegüzemi keverékkel télen csak fulladozik a motor, mert a hosszú szívócsövet lehűti a tank alatt áramló hideg levegő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!