Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tanulóvezető és a kuplung?

Tanulóvezető és a kuplung?

Figyelt kérdés
dieselen tanulok, ha csak kuplung benyomásával csordogálok és hirtelen meg kell állnom váltsak üresbe és utána tapossak a fékbe?? Mert én miközbe nyomom a kulongot nyomom a féket is és mindíg leszúrnak h a 2ő együtt nem mehet. De ha csak a féket nyomom és megállok kell a kuplungot is nyomni...
2011. szept. 9. 09:31
1 2
 11/18 anonim válasza:
Utolsó: Picit félreérthető voltam: A kettő együtt nem mehet, HA a fordulatszám még nincsen a kritikus alatt. Ez alatt meg kötelező benyomni mert először rángatni fog a kocsi, utána lefulladni.
2011. szept. 10. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:

de mi az hogy a kettő együtt nem mehet? Nem lehet egyszerre fékezni és kuplungozni? Ne mondd már ezt. Miért nem lehet? Én ilyenről eddig nem tudtam. Pláne vészhelyzetben, ott eleve nincs más választásod:


Padlófék és vele együtt a kuplung is. Igazából két pedált egyszerre lenne jó nyomni, persze a gyakorlatban úgyis van 1-2 sec. késleltetés mire lenyomod a kuplungot, de miért ne lehetne egyszerre? Bizisten nem értem...

2011. szept. 10. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim válasza:

Idézem az indoklásomat:

"Azért mert ha vészhelyzet van, akkor hamarabb lefékezel, ha így jársz el, hiszen a motorfék is fékez."

Benyomott kuplunggal miért is működne a motorfék?

Tehát padlófék esetén: a fékpedált benyomjuk addig míg a motor fordulatszáma egy kritikus fordulatszámot nem ért el. Miután ez megtörtént azonnal be kell nyomni a kuplungot, különben a kocsi először rángatni kezd, és pillanatok alatt lefullad a kocsi.

2011. szept. 10. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim válasza:
Nyilván azt is megcsinálhatod hogy egyszerre nyomod be a két pedált, de így hosszabb lesz a fékút, ami nem éppen szerencsés. Tehát fizikailag adott a lehetőség.
2011. szept. 10. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

"Tehát padlófék esetén: a fékpedált benyomjuk addig míg a motor fordulatszáma egy kritikus fordulatszámot nem ért el. Miután ez megtörtént azonnal be kell nyomni a kuplungot, különben a kocsi először rángatni kezd, és pillanatok alatt lefullad a kocsi."


Igen, elvben így kéne, és ez papíron jól is hangzik. De ezt te meg tudod csinálni a gyakorlatban? A vészfékezés hevében, amúgy is stressz helyzetben amikor a másodperc tört része alatt történnek a dolgok, majd azon fogsz filózni, hogy most éppen mikor merre jár a fordulat? Mire odanézel a fordulatszmámmérőre (ha egyáltalán eszedbe jut) már le is fulladt a motor....



Én próbáltam gyakorolgatni a vészfékezést 50ről, el kell mondjam, hogy ha nem egyszerre (vagy a fék után azonnal) nyomod rá a kuplungot, már réges rég késő, és már ott találod magad, hogy áll az autó, és le vagy fulladva...


Nem beszélve arról, hogy padlóféknél a motorfék hatása elhanyagolható, az viszont sokkal fontosabb, hogy járjon a motor, legyen szervó, tudj kanyarodni...


Szóval elvben igazatok van, de aki a gyakorlatban ezt meg is tudja csinálni, annak fizetek egy sört. Ezért jobb az hogy fék és kuplung egyszerre, de mindenképpen először a fék...

2011. szept. 10. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

a lámpaszámolgatást el lehet felejteni, ha van számláló, tiszta sor, ha nincs akkor nem totózunk, ismeretlen helyen meg úgyse tudod.


Visszaváltogatni is lehet, simán le lehet lassítani akár 130-ról is úgy, hogy hozzá se érsz a fékhez, persze nem hirtelen, hanem szépen lassan, kimérten. Felüljáróról is le lehet csorogni motorfékkel.


Ha csukják le a sorompót már megy is üresbe a váltó, minek rohanni. Ha átváltott messze pirosra, üres, ha megyek haza, tudom, hogy a 3. saroktól üresbe teszem, pont a ház előtt állok meg fék nélkül :)


De ha hirtelen kell fékezni, akkor arra figyelj, hogy ki lehet-e oldalra kormányozni, mert a blokkolásgátlósok bizony simán belédjönnek. Annyi eszük nincs, hogy használják a blokkolásgátló lényegét, miszerint a kerék kormányozható marad, nem. Agyilag blokkolva csúszik beléd szőke maca. Hiszen csak ráugranak, és durr bele az előtte lévőbe, meg se próbálnak kifordulni mögüle a padkára, vagy az üres szembesávba.

2011. szept. 10. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

"Nem beszélve arról, hogy padlóféknél a motorfék hatása elhanyagolható, az viszont sokkal fontosabb, hogy járjon a motor, legyen szervó, tudj kanyarodni..."


Nekem egyszer lefulladt egy szervókormányos kocsi a kereszteződés közepén. Gurult tovább, de kormányozni nem lehetett. Szemből meg jött a paraszt török kamionos...

Azóta rühellem a szervókormányos kocsit. Teljesen fölöslegesnek tartom. Esetleg az elektromos rásegítésest tűrném meg, ami nem függ a járó motortól, és bedöglése esetén sem okoz akkora nagy bajt.

2011. szept. 10. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
A szervókormányosat is lehet kormányozni ha hirtelen elmegy a szervó, csak nehezebb. Nekem eleve nem szervós autóm van. Alapból nem lenne gond, egyedül a parkolás az, ahol nagyon sírok érte, hogy miért nincs. Más egy helyben állva vigyorogva tekergeti a kormányt és beáll egy éppen akkora helyre mint a kocsi maga. Nekem meg megy az izzadás, hogy mindig mozogjon az autó és tudjam tekerni a kormányt, és emiatt alapból csak nagyobb helyre tudok beállni mint szervós autóval...
2011. szept. 10. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!