Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történne, ha egy manuális...

Mi történne, ha egy manuális váltójú autót nagy sebességnél (180km/h) vissza raknánk egyesbe? Valamint ha egy automatát beraknánk P-be?

Figyelt kérdés
2011. aug. 8. 23:50
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
durwa, én 18 vagyok lassan egy éve van jogsim és eleinte még a kanyarokat 1-esbe vettem de már egyre merészebb voltam azt 30-nál visszatettem egybe és még rendesen előredőltem. :D, mostmár 50-el 3-asba szal no problem. de szerintem egy padlófékkel felérne :D
2011. aug. 9. 01:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
kb az egész váltót cserélhetnéd
2011. aug. 9. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

Automatánál többszörösen nehézkes lenne P-be rakni a váltót. Egyrészt a sorrend P-R-N-D-1-2, azaz látszik, hogy a P és a D között van egy hátrameneti fokozat. Ezt nem tudod kapcsolni, mert az autó előre megy. De mozgó járműnél P-be sem tudsz kapcsolni (pl. R-ből).

Ami érdekesebb lenne, ha beraknád 1-be a váltót... Akkor szerintem "cserélhetnéd"...

2011. aug. 9. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

Szerintem nem tudnád egyesbe rakni, esetleg kettesbe. Asszem megfejelnéd a kormányt a motorfék miatt. Meg közben szarrá pörögné magát a motor. Szerintem a váltód bánná a dolgot.


Egyébként mielőtt kiírod másik kérdésbe, hátramenetbe sem lehet kapcsolni a gyorsan mozgó kocsit. Egyszerűen nem veszi be a sebességet.

2011. aug. 9. 01:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim válasza:

Nos , automata váltós autónk van és igen is be lehet tenni menet közben P-ba. Semmi más nem történik ilyenkor, mint az autó lelassul, majd megáll>.<

Mivel az automata váltós autónál eltelik egy kis idő, mire érzékeli, hogy melyik fokozatba raktad, ezért simán belehet húzni D-ből P-ba , egy mozdulattal...

Nem fog bezavarni az R =)

2011. aug. 9. 01:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
100%

A kéziváltónál - bármily' hihetetlen - nem történne baja a motornak. Az történne ugyanis, hogy a motornak rettenetesen fel kellene pörögnie és éktelen méretű motorféket engedsz a váltóra. Hiába erőlteted, nem kapcsolja össze a fogaskerekeket. Ha ekkor abbahagyod, nincs semmi gond. Viszont ha mégis kapcsolni szeretnéd az első fokozatot, akkor a váltóra ránehezedik az éktelen méretű nyomaték, ami a motorfékből származik és a leggyengébb ponton fog "elengedni". Vagy a kuplungtárcsa szakad le az agyról, vagy a fogaskerékről tűnnek el a fogak. Viszont ez annyira hamar történik meg, hogy a motor csak igen rövid ideig van kitéve az óriási motorfékhatásnak, annyi alatt nem tud különösebben károsodni - hacsak a váltó szétrepülő darabjai nem verik szét az olajteknőt.

Hogy az automatánál mi történik, az jobb kérdés. A tisztán elektronikus vezérlésű automatáknál lehetetlen menet közben P-be tenni vagy úgy visszakapcsolni, hogy a megengedett fordulatszám fölé nőjön a motor fordulata. A hagyományos, hidrodinamikus váltók esetén megoldható a dolog, ekkor P-be kapcsolva a kimenőtengely retesze lefékezi az autót.

2011. aug. 9. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

Azért sem lehet többek között mert hirtelen kéne felgyorsítani a váltó fogaskerekét olyan 4-5000 1/percről kb a két-háromszorosára. Ha netalántán sikerülne berakni, és elkezded felengedni a kuplungot, a motor fordulata felugrana, a kocsi meg lefékeződne. Ha felugrasz a kuplungról akkor ott valami biztos törik.

Régi hidraulikus vezérlésű automata váltóknál szerintem lazán be tudod rakni egyesbe, mert lényegében kis hidrós szelepek vezérlik a bolygóműveken belüli fogaskerék lefékezést, és még megvan fejelve az egész egy hidrodinamikus nyomatékváltóval, ami azt eredményezné hogy kicsit előredőlnél a kocsiban, de nem törne össze semmi.

2011. aug. 9. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
a kocsi okosabb mint te így nem történne semmi, mivel hogy nem lehet visszarakni se egyesbe se rückvercbe
2011. aug. 9. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

Nekem egy nagyon "ügyes" haverom olyan 40-45-nél rakta be 1-esbe.

Úgy volt, hogy gyakorolgatott, mivel már jó ideje nem vezetett manuális váltós kocsit. Mentünk mendegéltünk, elértük a 40-45-öt 2-esben, mondtam neki, hogy lassan azért már válthatna. Hát váltott is, csak 3-as helyett 1-esbe. De észre sem vette, a kuplungot is felengedte. Iszonyatos daráló hang, jó nagy fékhatás.

Ennél magasabb sebességgel már senkinek nem ajánlom...

2011. aug. 10. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!