Veszít a motor a teljesítményéből, ha csak bioetanolt tankolnak bele?
Egy 2006-os Mitsubishi Eclipse (3800ccm)-be és egy BMW 645Ci-be akarunk etanol átalakítót rakni.
Mennyit veszít az autó a teljesítményből, ha veszít? Sok mindent hallottam már.
Valamint fele-fele arányban lehet-e tankolni ezekbe az autókba benzin és etanol keveréket?
Eddig csak 70-30% aránnyal próbálkoztam, nem jelentkezett semmilyen probléma, de a kúton azt javasolták ne rakjak bele többet, mert lehet hogy rángatni fog a kormány, és nehezebben fog indulni az autó.
Köszönöm válaszaikat!
Rövid távon mindegy, a BMWt (ha 2000 utáni) akkor tuti, hogy szétcseszi átalakító nélkül az etanol.
Mivel az Etanol kevesebb energiát ad le robbanáskor, mint a benzin, így +15-20% fogyasztásnövekedéssel kell számolni. A menetteljesítményt a normál benzinhez képest nem rontja. Viszont télen valóban lehet gond az indulással, mivel megdermed az aynag.
Az én tapasztalatom szerint kb. 10% a teljesítmény csökkenés.
Ami pedig megkérdőjelezi az etanol gazdaságosságát - a fogyasztása is kb. ennyivel nőtt az autónak...
Erről nem szóltak a krónikák.
Inkább a gázt ajánlanám,a Landi Renzo közvetlen,hengerenkénti befecskendezéses szettjét.
V6-ba 270 körüli,V8-ba százzal több sőt V12-be is rakható újabb százas rátéttel.
meg-meg... igen, tavaly télen is azért tudtam elindulni az autòmmal, tiszta etanollal, minusz tizenöt fokban mert megdermedt... netalàntàn a pt-e85 àtalakìtò melegítette a tankomat...
mit csesz szèt az etanol àtalakítò nélkül?! szeretném tudni, mert akkor megdőlni látszik, hogy a német autòk jobbak az olasznàl, mivel az én öreg bravàm hiba nélkül indul hidegben is etanollal, a lehető legolcsòbb átalakítòval. lehet, hogy megbìzhatòbb járgány egy fiat, a híres bmw-nél?! bár hallottam már olyat is, hogy a német autòkban az etanol megeszi a benzincsövet... megint az olasz nyert... hùha...
részemről ùgy tűnik, megint olyanok osztjàk az észt az etanolròl, akiknek gőzük sincs a tulajdonsàgairòl. a 10-15% fogyasztásemelkedés egyébként helytàllò.
egy 3 éve etanollal közlekedő
A teljesítmény változása a beépítés/átalakítás minőségétől függ. Többet kell kapni, mert az etanol fajlagos energiatartalma kisebb a benzinénél. Viszont a kompressziótűrése nagyobb, szóval kopogás nélkül nagyobb sűrítést lehet elérni, ami azért előnyös mert javul a motor termikus hatásfoka, ezáltal azonos veszteségek mellett (hűtőrendszer, erőátvitel, légellenállás stb) nagyobb lesz a teljesítmény. Persze ehhez komolyan bele kellene nyúlni a motorba, konkrétan levenni a hengerfejből. Ezt meg persze csak akkor lehet megcsinálni, ha utána már nem akarod benzinnel használni.
Gyakorlatilag ugyanazt a teljesítményt ki lehet hozni nagyobb fogyasztás mellett.
22:32
Mit csesz szét?
Újabb computeres injektorvezérelt autókban a teljes adagolást.
Régebbi autókban sokszor kioldja a csövekben, a tankban és a szűrőben lerakódott szennyeződést (ugyanis ezt a benzin nem oldja).
Ha peches vagy sokszor a tömítések sem bírják.
Nem véletlenül kell az átalakító!
az etanol(etil alkohol) -114 fokon fagy, tehát nem tudom,hogy mennyire fűtöd a garázsod, de lehet, jobban kéne,ha megdermed nálad..Az viszont lehet,hogy vízzel keverik a kutak, mint a benzint, haszonszerzésből..
(a benzinkannában egy nap állás után a fagyban a leülepedett víz meg szokott fagyni, ami elég szomorú a benzinárakat is nézve)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!