Meddig melegítitek a motort elindulás előtt?
Én legalább a 70fokot megvárom és utána sem kezdem el eszetlenül tépni.
Elég vagy még ez is kevés?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Télen érdemes pár percet (5) várni.
Melegebb időkben pár másodperc, de ha "félős" vagy akkor várj egy percet és mehetsz. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Benzin pocsékolás, környezetszennyezés a bemelegítés.
Télen szoktam pár percet járatni (max 2-3).Nyáron nincs értelme.
Míg nincs üzemi hőfokon nem kell padló gázon menni.
A mai autók nem abból az anyagból készülnek, mint mondjuk egy lada, amit 40e km-enként felújítottunk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
16:25-ös mindent leirt amit tudni kell
Én csak annyit tennék hozzá, hogy ha TDI-s motorja van az autódnak azt néha ki kell jól huzatni, hogy ne rakodjon le túl sok korom, de természetesen csak azután mikor a viz óra eléri a 90 fokot
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Régi autóm van és ritkán is indítom be, ezért nálam egy kicsit másképp néz ez ki:
Beindítom a motort (benyomott kuplunggal). Ha nem áll le, akkor felengedem a kuplungot, majd várok egy kicsit, hogy az alapjárat beáll-e rendesre. Ha beáll, még várok egy kicsit, hogy magához térjen a motor.
Ha olyan helyen vagyok ahol a főúttal párhuzamosan vannak kisebb forgalmú jobbkezes utcák, és a jobbkezesről könnyen át tudok térni a főútra, akkor először a jobbkezeseken haladok: itt lehet lassabban is gurulgatni, senkit nem tartok fel (hidegen nagyon nem megy az autó, nincs nyomatéka). Amikor már úgy érzem hogy tudnék haladni a forgalom ritmusával, és a motor is magához tért a kezdeti megrázkódtatásból :) akkor tűz ki a főútra. Ott meg már nagyon gyorsan bemelegszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!