Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy menjek lassabban?

Hogy menjek lassabban?

Figyelt kérdés
Most volt az első rutin pályás órám. Szalonozást, parkolást és tolatgatást gyakoroltam. Ezeket csak lassan lehet csinálni, különben nem megy, viszont én nem tudok lassan menni. Kuplungcsúsztatást kellett csinálnom, de én ezt nem értem. Kuplungcsúsztatásnál kell nyomni a gázt vagy nem? Mert ha nyomom akkor gyorsan megyek, ha nem nyomom akkor lefulladok. Hogy menjek lassabban??:(
2011. aug. 4. 12:05
 1/4 anonim ***** válasza:

Az autótól függ, hogy kell-e nyomni a gázt. Dízelesnél többnyire nem, benzinesnél többnyire igen. De hidegben pl benzinesnél sem.


Kevésbé engedd fel a kuplungot, és akkor lassabban megy.


Próbáld ki: icipicit engeded fel a kuplungot, nagyon óvatosan, egészen addig, amíg vagy megindul az autó, vagy elkezd lefulladni. Ha szerencséd van akkor kellően nyomatékos, és elindul így. Ha nem, akkor nagyon pici gázt adj mellé, és próbáld így felengedni. Ha túl gyorsan megy akkor nyomd ki jobban a kuplungot (=engedd fel kevésbé) és/vagy adj kevesebb gázt.


Minden óvatosan, tudod, úgy kell bánni az autóval, mint egy nővel. Finoman :)

2011. aug. 4. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Szalonozás :D:D:D:D

hát, ezen behaltam...

2011. aug. 4. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Én a szalonozáson és a dízelesen akadtam ki.Szlalom és Diesel.Ugyanis Rudolf Christian Karl Diesel-ről kapta a nevét az általa tervezett öngyulladó motor...


Na mindegy.Hogy a kérdésedre is válaszoljak:

Kezdőknél gyakori hiba,hogy a kuplung csúsztatással párhuzamosan nem tudják emelni a fordulatot.Eleinte én is bajban voltam ezzel,ahogy sok más ember is.A két lábnak függetlenül kell működnie.Eleinte ha nyomod a gázt,akkor ösztönösen gyorsabban csúsztatod a kuplungot is.Külön-külön gyakorold.Először üresben a fordulat finom emelését.Nyomd a gázt szép óvatosan 2ezres fordulatig és tartsd meg ott.Ezt gyakorold be.Aztán szépen óvatosan a kuplungcsúsztatást.Akár üresben,álló motornál is gyakorolhatod,hogy ráérezz a fogáspontra.Ha menet közben csinálod,akkor csak egyenesen haladva,ugyanis az elfordított kerekek nagyobb ellenállása miatt kicsit pörgetni kell a motort.Ha a kettő megy külön is,akkor gyakorold egyszerre.itt lényegében már nincs is dolgod.


Ha ez is megy,akkor gyúrhatsz a profibb szinthez is.Ekkor nem folyamatosan nyomod a gázt,hanem csak akkor adsz egy apró gázfröccsöt amikor szükséges.Idővel menni fog! :)

2011. aug. 4. 13:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

13:01 "Én a szalonozáson és a dízelesen akadtam ki.Szlalom és Diesel.Ugyanis Rudolf Christian Karl Diesel-ről kapta a nevét az általa tervezett öngyulladó motor... "


A szalonozás nem az én reszortom, de a dízelről 1-2 szót azért. Tévedésben vagy, ha ezen kiakadtál. :)

A körfolyamat neve Diesel-körfolyamat, a motor viszont hivatalosan is dízelmotor. Az összes magyar szakirodalomban dízelmotorként találod meg, szóval mi is a gond vele?

2011. aug. 4. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!