Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Veszélyes a kopott lengéscsill...

Veszélyes a kopott lengéscsillapító?

Figyelt kérdés

Veszélyezteti a közlekedés biztonságát a rossz lengéscsillapító vagy az csupán az utasok kényelmét szolgálja?


Szerelő szerint lassan időszerű cserélni, pedig 3 hónapja vizsgázott ismerősnél és akkor még jó volt.

Picit nyekereg elől, azért vittem szervízbe, de előző autómnál is kicserélték 20ezerért és szinte ugyanolyan hangja maradt...


2011. júl. 27. 22:05
 1/6 anonim ***** válasza:
nem a kényelmedre van benne, arra szolgál, hogy a kerék ne emelkedjen el az úttól, ami lengéscsillapító nélkül egy pici egyenetlenségtől is megtörténne.
2011. júl. 27. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nekem hátul a torziós rugóra mondták kb 3 éve , hogy csere én meg mondtam hogy NEEEM!!!! és még mindíg ugyan olyan kicsit megült (de legalább nem kell ültető rugóra költeni )azóta nem ült + jobban mint 3 éve volt
2011. júl. 27. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Eddig 1 : 1 :)
2011. júl. 27. 22:26
 4/6 anonim ***** válasza:

Drága uram. Ha torziós rúd van az autódba, akkor abba nem tudsz venni ültetőrugót csak előre. A torziós rugóval szerelt autókat úgy tudod ültetni, h kihúzod a torziós rudat(amivel meg lehet elég szépen szenvedni), állítasz a futin h úgy álljon ahogy tetszik(vagy amennyit enged), és kb visszadugod...

Sorry h nem a kérdésre válaszoltam, de azt már megtették előttem.

2011. júl. 27. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
igaz 100% ban hogy torzósnál nincs rugó! csak egy célzás volt arra ,hogy nem muszáj kicserélni mert a szerelő azt mondta. Autószerelő mindent kicserél mert kell neki a pénz .
2011. júl. 27. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
88%

Veszélyes a fáradt lengéscsillapító.

A kerék ráfut az úthibára, megindul felfelé, a rugó elnyeli az energiát. Eddig nincs is semmi gond. Csak ahogy elnyelte, visszalöki a kereket, az pedig megérkezik és ha tehetné, visszapattanna (rugalmas a felfújt gumi), majd kezdené elölről. Nem tehet róla, az oszcillátor már csak ilyen. Ha nincs lengéscsillapító, meg is tesz: úthibák után pattog. Márpedig ha a kerék a levegőben van, nem fékez és nem kormányoz. A kocsi meg csúszkál össze-vissza.

Az, hogy három hónapja ismerősnél még jó volt, nem jelenti azt, hogy most is jó. Attól, hogy a műszaki vizsgán még átmegy, lehet gyengécske - nekem is ment már át úgy a vizsgán az autó, hogy utána inkább cseréltem a hátsó gátlókat, mert nem voltam velük megelégedve. Pedig a műszer jót mutatott...

De akár az is lehet, hogy akkor még tényleg jók voltak, csak mostanra vesztettek a hatékonyságukból annyit, amennyi már sok. De még az is előfordulhat, hogy az ismerősöd ismerte annak a módját, hogyan kell egy kicsit gyenge lengéscsillapítású autó ezen hibáját elfedni a műszer elől. Minden megtörténhet.

Az pedig, hogy nem szűnt meg a nyikorgás... Könnyen lehet, hogy nem is a gátlók okozták. Legalábbis jellemzően nem azok szokták okozni. Nyikorogni a végüket járó gömbcsuklók vagy az idétlenül beszorított keresztstabilizátorok szoktak. A gátlók szuszognak, néha puffognak (akkor már valami nagyon nem jó velük), de egészen extrém kivételektől eltekintve nem szoktak nyikorognak. Ha mégis megteszik, akkor már annyira görbe a száruk, hogy egyébként is csereérettek.

2011. júl. 27. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!