Veszélyes a kopott lengéscsillapító?
Veszélyezteti a közlekedés biztonságát a rossz lengéscsillapító vagy az csupán az utasok kényelmét szolgálja?
Szerelő szerint lassan időszerű cserélni, pedig 3 hónapja vizsgázott ismerősnél és akkor még jó volt.
Picit nyekereg elől, azért vittem szervízbe, de előző autómnál is kicserélték 20ezerért és szinte ugyanolyan hangja maradt...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Drága uram. Ha torziós rúd van az autódba, akkor abba nem tudsz venni ültetőrugót csak előre. A torziós rugóval szerelt autókat úgy tudod ültetni, h kihúzod a torziós rudat(amivel meg lehet elég szépen szenvedni), állítasz a futin h úgy álljon ahogy tetszik(vagy amennyit enged), és kb visszadugod...
Sorry h nem a kérdésre válaszoltam, de azt már megtették előttem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Veszélyes a fáradt lengéscsillapító.
A kerék ráfut az úthibára, megindul felfelé, a rugó elnyeli az energiát. Eddig nincs is semmi gond. Csak ahogy elnyelte, visszalöki a kereket, az pedig megérkezik és ha tehetné, visszapattanna (rugalmas a felfújt gumi), majd kezdené elölről. Nem tehet róla, az oszcillátor már csak ilyen. Ha nincs lengéscsillapító, meg is tesz: úthibák után pattog. Márpedig ha a kerék a levegőben van, nem fékez és nem kormányoz. A kocsi meg csúszkál össze-vissza.
Az, hogy három hónapja ismerősnél még jó volt, nem jelenti azt, hogy most is jó. Attól, hogy a műszaki vizsgán még átmegy, lehet gyengécske - nekem is ment már át úgy a vizsgán az autó, hogy utána inkább cseréltem a hátsó gátlókat, mert nem voltam velük megelégedve. Pedig a műszer jót mutatott...
De akár az is lehet, hogy akkor még tényleg jók voltak, csak mostanra vesztettek a hatékonyságukból annyit, amennyi már sok. De még az is előfordulhat, hogy az ismerősöd ismerte annak a módját, hogyan kell egy kicsit gyenge lengéscsillapítású autó ezen hibáját elfedni a műszer elől. Minden megtörténhet.
Az pedig, hogy nem szűnt meg a nyikorgás... Könnyen lehet, hogy nem is a gátlók okozták. Legalábbis jellemzően nem azok szokták okozni. Nyikorogni a végüket járó gömbcsuklók vagy az idétlenül beszorított keresztstabilizátorok szoktak. A gátlók szuszognak, néha puffognak (akkor már valami nagyon nem jó velük), de egészen extrém kivételektől eltekintve nem szoktak nyikorognak. Ha mégis megteszik, akkor már annyira görbe a száruk, hogy egyébként is csereérettek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!