Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet házilag autót...

Hogy lehet házilag autót szerelni autószerelői végzettség nélkül?

Figyelt kérdés
20 éves vagyok, még nincs saját kocsim, de ha lesz, szeretném majd én szervizelni, javítani. Azonban nem autószerelőnek tanulok. A régebbi terepjárók érdekelnek leginkább (főleg Suzuki Samurai). Szóval hogy áll neki az autót szerelni, akinek nincs ilyen jellegű végzettsége, de amit csak lehet, azt szeretné otthon megcsinálni, megspórolva a szerelőt?
2011. júl. 15. 17:41
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
60%
Hát szerintem jobb, ha nem nyúlsz hozzá úgy, hogy fogalmad sincs mi miért mit és hogyan csinál az autón/ban.
2011. júl. 15. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
Csak azt csinálod meg, amihez értesz.
2011. júl. 15. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim válasza:

Egy olajcserét meg tudsz szerintem te is, de ehhez mind az kell, h valaki megmutassa.

Szerintem ennél tovább ne nagyon menj bel, mert csak elba*szod meg ehhez spec szerszámok is kellenek.

2011. júl. 15. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%
googleba rákeresel ha valami nagyon nem megy:) ha van ismerős mond meg hogy esetleg nézhetnéd-e ahogy dolgozik és legalább látsz pár jó fogást...
2011. júl. 15. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
A Samurai olyan egyszerű szerkezet mint a faék azt bárki meg tudja szerelni meg nem is túl fiatal ezért nem is drága meg nincs tele elektronikával, összegezve ha nem is értesz teljesen a szereléshez akkor se tudsz rajta sok mindent elrontani ha mégis sikerül akkor is olcsó hozzá az alkatrész, érdemes rajta motort cserélni mert a sima 1.0 is megeszi a 10 litert, de az 1.3 se adja alább, érdemes bele Swift motort rakni az fele annyit eszik és nem nagy dolog belerakni.
2011. júl. 15. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Először is nem árt ha ismered a külföldi szaknyelvet, vagy legalább az alap szakszavakat és szerintem nem árt rendelni egy ún. "Service and Repair Manual" könyvet (mondjuk ilyet: [link] ). Az sem baj ha többféle van, sajnos nem mindegyik terjed ki a teljes típus-skálára, de azért ha jó vastag az nem lehet rosz. Elvileg magyarul is voltak ilyenek, de a többségük sajnos csak a szervízeknek készült, az autóvételkor nem ilyet, hanem csak kezelési útmutatót osztogatnak. Ezekben többnyire le van írva minden ami az autó javításához szellemileg kellhet. Ami a fizikai részt illeti nem árt ha van otthon egy jól felszerelt garázs minden autós kellékkel, ha vigyázol a kocsira akkor mondjuk nem biztos hogy sok javításra lesz szükséged, de azért nem árt ha időközönként egy aknát tudsz bérelni ahol be tudsz menni az autó alá is ha kell. Ja és fontos ismerni az alkatrészeket hogy pontosan mi kell bele illetve hogy melyik utángyártott alkatrészek a legjobbak és honnan érdemes beszerezni (bontókat inkább hanyagoldd, ha lehet).
2011. júl. 15. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:

Igen, jó lenne megnézni, hogy hozzáértő mit hogy csinál, de faterom még az autó részeit sem mutatta meg soha, pedig tudja, hogy érdekelnek az autók. Sajnos nem olyan jó a kapcsolatunk. Szerelő ismerősöm meg nincs.

Arra is gondoltam, hogy először valami roncson vagy valami forgalomból kivont kocsin kéne gyakorolni.

Igen, ezért is szeretem a régebbi orosz és japán terepjárókat, mert végtelenül egyszerűek, így megbízhatóak és könnyen szerelhetők. De azért semmiféle tapasztalat nélkül gondolom ezeket sem érdemes javítgatni.

Amugy a különböző üzemeltetési utasítások és alkatrészkatalógusok mennyiben segítenek egy egy autó szerelésében?

2011. júl. 15. 19:11
 8/14 A kérdező kommentje:

A bontott alkatrészek kerülendők? Pedig én eddig csak azt hallottam, hogy érdemes azt venni, mert olcsóbb mint a gyári, és inkább az utángyártottak kerülendők.


Amugy rendületlenül nézem a Discovery-n az Autókereskedőket, és próbálok abból tanulni. Nem tud valaki esetleg valami könyvet az alapfokú autószerelésről vagy egyáltalán az autók felépítéséről?

2011. júl. 15. 19:28
 9/14 anonim ***** válasza:

Olcsóbb a bontott, ezt nem vitatom, de azért gondolj bele: neked és az autódnak az a jobb hogyha egy roncsból kiszedett ki tudja milyen régi és elhasznált alkatrészt veszel vagy hogyha egy teljesen újat? A legnagyobb veszélyeket a szabad szemmel nem látható kopások, anyagfáradás tudja okozni, szóval egy jó minőségű utángyártott lehet hogy akár többszörösébe is kerül, de az tényleg új. Van egy-két alkatrésztípus persze amit lehet hogy én is inkább bontottban vennék, de azért olcsó húsnak gyakran híg a leve, kétszer is nézdd meg hogy mit veszel a bontóban.

Ha továbbiakban is érdekel az autóval való foglalkozás akkor ajánlom a Maróti féle szakkönyveket, ezekből szinte mindent meg lehet tanulni, ha jól tudom fősulin is ezekből oktatnak: www.marotikonyvker.hu

2011. júl. 15. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

20:33as


Te sem nagyon értesz az alkatrészekhez.Az utángyártott alkatrészek az életveszélyesek.

2011. júl. 15. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!