Az ABS hasznos az autóban?
Piszkosul... Es a gumi is.
En Ausztriaban csusztam bele mult oktoberben egy ABS nelkuli autoval az elottem levobe. 20 eves aktiv tapasztalatom van, ez volt az elso balesetem. A mai napig allitom, hogy ABS-sel megalltam volna. (Mivel regi auto volt igy "csak" kb 300-350 e Ft-ot buktam ezen.) A gumik 2-3 honaposak voltak.
Ahhoz, hogy az ABS mindig jól működjön, nagyon sok pénzt kell áldozni a karbantartására. Borzalmas úgy fékezni, hogy azt hiszed az ABS majd segít, közben meg épp akkor mondja be az unalmast.
Aki nincs ABS-hez szokva, az pontosan tudja mit várhat az autójától.
Csúszós utakon van igazán nagy jelentősége az ABS-nek, de csúszós utakon ABS-el és ABS nélkül is óvatosan kell menni.
Az ABS más néven blokkolásgátló. Az a lényege, hogy vészfékezésnél nem engedi, hogy a kerekek teljesen megálljanak, blokkoljanak, ezáltal a tehetetlenségi erők miatt fellépő csúszást és kormányozhatatlanságot csökkenti. Az autó vészhelyzetben is kormányozhatóbb lesz, gyorsabban megáll, mert a gumik nem kezdenek el annyira csúszni az aszfalton.
Szerintem egy jó találmány és hasznos. Ugyanakkor ha ABS-el felszerelt autót veszel, az elején nem árt néhány próba vészfékezést tartani nem túl forgalmas helyen, hogy meg tudd szokni a működését. (Bár ez minden autóra igaz.)Előszörre elég furcsa érzés, amikor a működő ABS erős fékezéskor visszalökdösi a pedált. Akár ijesztő is lehet. Persze ez autófüggő, nem tudom az újabb gyártmányoknál már ez mennyire határozott.
Igen,hasznos.PONT!
Azért nem kell az egekbe emelni és istenként bálványozni,mert ABS nélkül is tökéletesen meg lehet állni minden körülmények között,csak venni kéne a fáradságot a gyakorlásra.Nem kell szupermennek lenni ahhoz,hogy csak addig nyomd a féket amíg nem blokkol a kerék.Példának csak az autóversenyzőket tudom felhozni.Ők sem erre születtek.Egyszerűen addig gyakorolnak,amíg nem éreznek rá az autóra.
Nem oltás és nem okoskodás akart lenni.Az ABS-ről alkotott véleményem leírtam az első sorba,csak nem szeretem ha az emberek 100%-ban az elektronikára bízzák a vezetést.
Már bocs, de az ABS-el éppenhogy megnő a fékút, hiszen nem folyamatosan fékez, csak szakaszosan. A fékút ugyan csak kicsivel nő meg (pár méterrel), viszont az irányíthatóság megmarad, ami kompenzálja a növekedett fékutat...
Az ABS nélküli fékezést igazán csak jégen lehet gyakorolni, és ahhoz hogy reflexszerűvé váljon, elég sokat kell gyakorolni, 1-2 alkalom semmire nem elég...
Ha van pénzed vegyél ABS-eset, de ha csak ezért nem akarsz X 100 ezerrel többet kifizetni, akkor csak emiatt ne vegyél drágább autót..
Mar megbocsass, de csokken a fekut! Ez egy tevhit, hogy megno a fekut.
"
A blokkolásgátló fékrendszer elonyei [szerkesztés]
Az esetek többségében csökkentheti a fékutat.
Vészfékezés közben irányíthatóságot biztosít a forgó kerekek miatt.
A blokkolásgátló fékrendszer hátrányai [szerkesztés]
Az ABS növeli a fékutat a következo útfelületeken:
kockaköves út: amint a kerék az egyik korol a másikra lép át, egy pillanatra a levegobe kerül ahol állóra fékezodik. Ilyenkor az ABS teljesen elveszi a fékerot, cserébe viszont amint a kerék ismét a kohöz ér, nem fog blokkolni, így megmarad az irányíthatóság. A fékút ebben az esetben azonban megno!
frissen esett hó: ebben az esetben a blokkoló fékezés az elso kerekek elott egy hókupacot hoz létre, ami segíti az autó lassulását. ABS-szel szerelt jármu esetén nem keletkezik a kerekek elott hókupac, így hosszabb lesz a fékút.
sáros, iszapos, homokos, vagy kavicsos útszakasz: ilyenkor az ABS megzavarodik, folyamatosan leszabályoz, nehézkes lesz az autó irányítása, és nagyon nagy mértékben nohet a fékút.
"
Forras: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!