Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 50-es hengert mennyire lehet...

50-es hengert mennyire lehet felfúrni?

Figyelt kérdés
Ha jól tudom 65ccm-re....ez sebességben mennyit jelent? hamarabb fog elromlani a henger mi?
2011. júl. 12. 21:35
 1/5 anonim ***** válasza:
0%
nem ide tartozik de hülyeség felfurni gondolom 45 el megy és annál több ugyse kell
2011. júl. 12. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Annyira lehet felfúrni, amennyit a gyár vagy az ezzel foglalkozó szakik tapasztalata megenged. A hengerfalat nem lehet egy bizonyos határ alá vékonyítani, mert a hő- és mechanikai terhelést nem fogja bírni. Azt, hogy ez a határ mekkora, a henger felépítése szabja meg. Így aztán elképzelhető olyan henger, amit akár 80-asra is meg lehet fúrni (főleg, ha volt gyári 80-as változat, mert ott a hengerblokk geometriai méreteit igyekeztek egyformára kialakítani), de akár az is lehet, hogy egy eleve "papírfalú" 50-es rettenetet még 60-asra is alig lehet felfúrni.

Azt, hogy sebességben mit jelent, nem adja meg egyértelműen a lökettérfogat. Lehet, hogy egy agyonreszelt 60-as henger nagyobb teljesítményt és nagyobb végsebességet biztosít, mint egy alig-alig forszírozott 70-es, 80-as. Ha meg a végáttételt nem bántod, lehet, hogy nem is nő a végsebesség.

A motor élettartama viszont csökken. A nehezebb dugattyú és a rá ható nagyobb erők hamarabb kezdik ki a csapszeget és a főtengely csapágyazását, a vékonyabb falú henger pedig nem tudja úgy elvezetni a nagyobb motor több hőjét. Tehát az elhasználódás gyorsabb, mint a gyári állapotban.

2011. júl. 12. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Igen, ezt gondoltam...akkor inkább hagyom, vagy 70es henger.


Így folytás nélkül 85 a vége, csak gondoltam hátha meglenne a 100 mivel elég sokat túrázgatok.

2011. júl. 12. 21:50
 4/5 anonim ***** válasza:
tartós 100 egy 50-es hengertől???! Laza... Milyen gyakran generálozod? 150-200km?!
2011. júl. 12. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Végülis meg lehet csinálni viszonylag tartósra is mondjuk 70 köbcentivel, nem is sok munka, csak kell egy másik főtengely, komolyabb csapágyak, hajtókat, dugattyú stb. Meg be kell hozzá lőni a gyújtást, átfúvókázni vagy cserélni a karbit, a hengerfejet a hengerhez igazítani és még sorolhatnám.


Tulajdonképpen az egész blokk az 50 ccm-hez van tervezve, elbír többet, de a tartósság rovására. Nekem pl. Simsonom van (igaz már nem én használom), addig kínlódtam vele amíg elértem, hogy pörög mint a trágyaszóró, emiatt most a hajtókarcsapágyak adták meg magukat, ráadásul mindkettő.

2011. júl. 12. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!