50-es hengert mennyire lehet felfúrni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Annyira lehet felfúrni, amennyit a gyár vagy az ezzel foglalkozó szakik tapasztalata megenged. A hengerfalat nem lehet egy bizonyos határ alá vékonyítani, mert a hő- és mechanikai terhelést nem fogja bírni. Azt, hogy ez a határ mekkora, a henger felépítése szabja meg. Így aztán elképzelhető olyan henger, amit akár 80-asra is meg lehet fúrni (főleg, ha volt gyári 80-as változat, mert ott a hengerblokk geometriai méreteit igyekeztek egyformára kialakítani), de akár az is lehet, hogy egy eleve "papírfalú" 50-es rettenetet még 60-asra is alig lehet felfúrni.
Azt, hogy sebességben mit jelent, nem adja meg egyértelműen a lökettérfogat. Lehet, hogy egy agyonreszelt 60-as henger nagyobb teljesítményt és nagyobb végsebességet biztosít, mint egy alig-alig forszírozott 70-es, 80-as. Ha meg a végáttételt nem bántod, lehet, hogy nem is nő a végsebesség.
A motor élettartama viszont csökken. A nehezebb dugattyú és a rá ható nagyobb erők hamarabb kezdik ki a csapszeget és a főtengely csapágyazását, a vékonyabb falú henger pedig nem tudja úgy elvezetni a nagyobb motor több hőjét. Tehát az elhasználódás gyorsabb, mint a gyári állapotban.
Igen, ezt gondoltam...akkor inkább hagyom, vagy 70es henger.
Így folytás nélkül 85 a vége, csak gondoltam hátha meglenne a 100 mivel elég sokat túrázgatok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Végülis meg lehet csinálni viszonylag tartósra is mondjuk 70 köbcentivel, nem is sok munka, csak kell egy másik főtengely, komolyabb csapágyak, hajtókat, dugattyú stb. Meg be kell hozzá lőni a gyújtást, átfúvókázni vagy cserélni a karbit, a hengerfejet a hengerhez igazítani és még sorolhatnám.
Tulajdonképpen az egész blokk az 50 ccm-hez van tervezve, elbír többet, de a tartósság rovására. Nekem pl. Simsonom van (igaz már nem én használom), addig kínlódtam vele amíg elértem, hogy pörög mint a trágyaszóró, emiatt most a hajtókarcsapágyak adták meg magukat, ráadásul mindkettő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!