Mit kell tudnunk, mielőtt motort veszünk? Hogyan és milyen motort vegyünk?
Sziasztok!
Szeretnék venni egy motort, de nem tudom, milyet, hogyan, úgy egyáltalán kevés az információm...
Az biztos, hogy könnyű és alacsony motorra lesz szükségem, mert 164cm és 55-58kg vagyok. Először használtat vennék és nem magas kategóriában nézelődnék. Földúton is szeretném használni, rövid és hosszabb távolságokra is.
Szeretném, ha általános tanácsokat is írnátok, és nekem címzett válaszokkal is segítenétek. Előre is Köszönöm!
Ha terepre is használnád, akkor Enduro. Ha nem olyan sokat terepen, akkor Supermoto. Szerintem ez a két kategória jöhet szóba. Ha nem nagy köbcenti, akkor Yamaha XT 125/250, Yamaha WR 125/250, Kawának is van 1 motardja/endurója, esetleg a 125-ös Apriliák nagyon jók (SX/RX/MX), KTM EXC 125 (van supermoto settel is), esetleg Husqarna, vagy Malaguti X3M... Az általad felsoroltak alapján ezek jöhetnek szóba. Biztos van más is, de ennyi jut hirtelen az eszembe.
Üdv!
Cikkből, de pont ezt akartam még írni:)
Kezes, barátságos (nem kutyáról írok), ne legyen kényelmetlen (ez is érdekelne, hogy ezt mi minden határozza meg (Nyilván nem csak az ülepem a fontos.)
Nem a gyorsaság számít.
No meg ez:
"A tapasztalatok szerint néhányszor mindenki átél kisebb-nagyobb borulásokat a kezdeti időszakban. Még ha csak álló helyzetben borul is el egy ilyen gép, a keletkezett kár akár meghaladhatja a több százezer forintot! Jobban jár a kezdő motoros, ha a „tanulópénzt” egy kevesebb idomzattal és sérülékeny alkatrésszel felszerelt, és sokkal kezesebb naked vagy túra típussal fizeti meg, így akár tizedannyi költségből megúszhatja a kisebb kezdeti baleseteket."
Ha abszolút kezdő vagy akkor nem érdemes 70-80 ezernél drágább motort venni.
Én valami régi keleti motorba gondolkodnék ( Mz, Jawa és társai)
Nem tudom hogy van e jogsid vagy ha van akkor ilyen, de kezdésnek egy Mz Ts 125 vagy ETZ 125 bőven elég lenne, elég könnyűek és nem túl magasak és olcsók 60 ezerért már "szinte tiptop" állapotút kapsz vagy ha nagyobb kell ott van a TS 250 vagy az ETZ 250, ezek már elég nehéz gépek de jóval erősebbek is és az Mz a terepet is bírja valamilyen szinten és az alkatrészek is olcsók hozzá de hogy mindig jól működjön akkor mindig foglalkozni is kell vele.
Ja, így is lehet gondolkodni.
Úgy veszem ki a szövegkörnyezetből, hogy a naked biket egy túra, vagy egy sportmotor helyett ajánlják. A supermotókban kevesebb a károsodás egy dőlés esetén, mint a nakedbikekban.
Köszönöm a válaszod!
Tudom, hogy lányos kérdés (fiúsan nem is tudok kérdezni :) ), de mitől függ, hogy milyen egy motor hangja? A nekem ajánlott motoroknak mind erős, karcos hangjuk van? Rendben, hogy egy motor sem fog a "fülembe súgni", de van halkabb, vagy lágyabb hangú?:))
Hopp, eddig csak egy hsz.-t láttam, és nem az elsőt...
Szóval a hang: Gondolom tuningolni kéne, hogy szebb hangot kapjak, de mitől függ, hogyan fog szólni, milyen kipufogót kéne nézni, mennyibe fáj..stb.
/
Az Apriliákról hallottam jókat. Most S. TS-eket nézegetek..
A motor hangja sokmindentől függ. Más egy léghűtéses, más egy vízhűtéses és így tovább. Ami nagyon számít, az a kipufogó. Általában a gyáriak a leghalkabbak, amit sportkipufogó néven árulnak, az azért sportos, mert könnyebben kijön rajta a kipufogógáz, de ezáltal a hang is. Lehet feltenni olyan kipufogódobot ami jobban csillapít, de egy bizonyos határ után ez már nem előnyös a motor szempontjából.
Egyébként láttam már hasonló alkatú leányzót 650SV-n, húzta neki és döntögette mint egy őrült, szóval némi gyakorlattal azért lehet ellensúlyozni a fizikai adottságokat. :)
Köszi a választ!
A leányzóval kapcsolatban:
Ő volt az, aki x év motorozás után ülhetett x-edig gépén.:))
Nem hiszem, hogy kezdőként "őrültként" kéne döntögetnem.
Azt hiszem, ha nem magam és a jövendőbeli motorom miatt, akkor kedves embertársaim miatt. Meg gondolom, eléggé elvenné sz élményt az erőlködés, küszködés.
Nekem tetszik :) Szerintem barátságos kis gép.
A hand függ a kipufogótól, és a munkaütemtől. A kétütemű Apriliák, KTM meg a Husky nagyon másképp szól, mint a négyütemű gépek. Állóhelyzetben alapjáraton sokan leszóllják őket, hogy milyen nevetségesen szóllnak, meg milyen vékony a hangjuk, a négyüteműekre meg hú de komoly hangja van... Aki így vélekedik, az nem tudja, mi a jó. Városi használatra jobb a 4T,mert nem ordít, alulról is van nyomatéka, de a 2T-eket sokkal élvezetesebb vezetni. Amiket felsoroltam, egyiknek sincs nagyon durva hangja, mert kis lökettérfogatú motorok, tehát bármilyen kipufogót tehetsz rá, sose lesz olyan hangjuk, mint egy Yamaha YZF R6-nak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!