Miért "szőrös" az új gumi?
Figyelt kérdés
2011. júl. 3. 21:30
2/5 anonim válasza:
A felépített gumiszerkezetre (peremerősítő acélhuzalok, oldalfal, futófelület alapja) utólag sütik rá a végső futófelületet. Ehhez egy jókora acélformát használnak, a "szőrök" pedig a sorját jelentik. Ez biztos, azonban az nem, hogy hogyan is jönnek létre: úgy tudom, a sütőszerkezetbe töltött felesleges gumimennyiség nyomódik ki ezeken keresztül. De majd aki jobban ért hozzá, megmondja a biztosat.
3/5 anonim válasza:
Hát nem tudom nekem az új bicikli gumimon voltak ilyenek és azt hittem hogy valami dísz :D De most az első válaszoló eléggé rácáfolt. :D
4/5 anonim válasza:
Én is úgy tudom hogy az a sórjahíd.
5/5 anonim válasza:
Végül is nem a szakterületem, de pár évig naponta láttam a gumiabroncsgyártás folyamatát. Érdekes és összetett dolog.
A félig kész gumi (green tire) a vulkanizáló présgépbe kerül, ekkor még nyúlós és ragadós. A présben 5-10 percig sütik nyomás alatt, miközben felveszi a forma alakját. Ekkor kerül rá a mintázat, felirat stb. Formában (mold) levő gumit belülről egy felfújt "hólyag"(bladder) nyomja a forma falához. A forma falában apró furatok vannak,ahol a felesleges levegő (buborék) távozik, illetve ezáltal jobban kitölti a gumi a rendelkezésre álló helyet. Ezeket a szőröket általában kézi módszerrel levágják a gyártás egyik befejező szakaszában, így nem kellene sok kiálló darabnak lenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!