Garett T3 Turbó Ladába?
Egy nagyobb karburátortól is táltos lesz a paripa.
Komolyabb,turbós project akár milliós nagyságrendű is lehet.
Viszont egy Golf II. GTI motor (keresztben) pont felcuppan a váltóra.
Esetleg egy kézezres,dupla vezérműtengelyes FIAT motor váltóstól.
Mindkettő megvan egy ötvenesből.
Hajrá,hadd szóljon !!!
:)
Persze, bele lehet szerelni. Mindent meg lehet oldani. A beszerelésnél arra kell odafigyelni, hogy legalább 2-3 millió forintod legyen tartalékban, mikor hozzákezdesz, mert különben sokáig fog állni a projekt, mire előteremted a folytatáshoz szükséges pénzt.
Sokszor leírtam már, de újra megteszem: a tuningot NEM a motorral kezdjük. Először is atomjaira bontod az autót, kilakatoltatod, egy ügyes karosszérialakatossal elvégezteted a megerősítéseket (átlapolások, tornyok merevítése, stb.), majd kicsit dolgozol a fékrendszeren. Lesz mit alakítani, mert a gyári Lada-fék az 1600-asokhoz épp elég, többhöz már kevés lesz. Lehet hátul tárcsafékesre alakítani, mehet előre a nagy tárcsa (a zsiguli.hu-n van egy leírás), lehet játszani puha Ferodo betétekkel... Van lehetőség bőven. Utána beszerzel egy sperres áttételt hátra, beépíted a hídba, lehetőség szerint széles csapágyas féltengelyekkel. Azok tovább szokták bírni a tekergetést. A kardán talán elég lesz, váltót meg válassz, amilyet csak szeretnél és jó a motorhoz. Utána már csak a motortartó bakokat kellene megerősíteni (vagy Niva-bakot, vagy IFA fülketartó bakot kell beépíteni, a lényeg, hogy ne tépje ki magát a motor), aztán talán elég is lesz.
Na, máris benne áll pár százezer forint az autóban, de még csak ott állunk, hogy ha egyszer az életben kész lesz a turbós motor, nem csavarja szét a karosszériát és nem esel le az útról. A motort is szét kell borítani: kell új vezérműtengely, új, kovácsolt dugattyúk, erősebb hajtókarok, át kell alakítani a hengerfejet (jó lenne a nagyobb szívó- és kipufogószelep, hogy elférjen a sok gáz, ami majd bemegy), kell egy nagyobb nyomású olajszivattyú, olajhűtő, nagy Niva-vízhűtő, új szívó- és kipufogósor, valami új karburátor vagy befecskendező (nem, a DAAZ sem szívó-, sem nyomott üzemre nem elegendő), nagyobb teljesítményű, lehetőleg elektronikus gyújtás, szinterkuplung... Azt hiszem, csak ennyi. Ja, és leginkább saját ötlet és szaktudás kellene. Az, hogy "beleteszek egy Garrett T3-ast az autóba", nem elég. Ismerni kell a motor működését, ki kell találni a vezérlési szögeket (az öreg turbós szakik ezt az egy infót nem adják meg senkinek, mert évek gyakorlata fekszik benne), rá kell jönni, milyen dugattyúanyag bírja ki átégés és megszorulás nélkül a hőterhelést, kell némi tapasztalat, hogy melyik hajtókar nem szakad el és milyen szelepet kellene belefaragni a hengerfejbe, hogy ne égjen el. Ha ezek közül semmihez sem tudsz hozzákezdeni egyedül, akkor hagyd a projektet a fenébe. Ehhez több éves, évtizedes szakmai tapasztalat kell, amit vagy neked kell megszerezned, vagy meg kell fizetned azt az embert, aki már megszerezte magának. Az előbbi sokáig tart, az utóbbi sokba kerül (mondjuk előtte annak, aki ilyen sokat kér érte, sokáig tartott megszerezni a tudást). De ha nincs meg a szakmai ismeret, ne erőltesd a dolgot, mert valószínűleg igen rövid idő alatt, nagy anyagi ráfordítással sikerül a jelenleg működő (remélem, hogy működő) ezerhármast egy Garrett turbóból és egy ezerhármas maradványaiból álló, működésképtelen romhalmazzá változtatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!