Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van az hogy sokan 50-es...

Miért van az hogy sokan 50-es papírokkal sokkal nagyobb motorokkal járnak?

Figyelt kérdés

Pl 100ccm yamaha aerox, 125ccm aprilia leonardo, de 125ccm endurokat is láttam már 50ccm-re való papírokkal.

Tényleg ennyire kicsi a lebukás veszély? Hogy csinálják hogy nem buknak le vele?


2011. júl. 2. 18:26
 1/4 anonim ***** válasza:
Ma már szinte lehetetlen találni valódi M kategóriára érvényes motort, akkor meg? Különben nem kell vagánykodni és nem jönnek oda a rendőrbácsik, hogy ugyan milyen okosság van ebben a gépben.
2011. júl. 2. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Én is "közéjük" tartozom úgyhogy leírom a véleményem.:


B/M jogsi-m van..M-et külön szereztem 14évesen (100k) + B 4éve (120k).Ha legálisan akarnám használni akkor 1.rendszám 2. nagyobb összegű kötelező 3. műszaki 4.és nem utolsó sorban jogsi kellene hozzá.


Na most nekem van egy Aerox 100asom.Miért pont 100? Mert annyit megy kb mint egy 50-es tuningolt aerox csak nem visít és nem eszik annyit.Különbség van? Nincs. Külsőre is 99%-ban megegyezik az 50essel,ráadásul halkabb.

El tudom vezetni? Igen,mert ugyanolyan mint az 50-es,azzal a különbséggel hogy erre nincs jogsim.

Lebukás veszély? Kb 0. 100-as Aerox-ból amikor legutóbb néztem használtauto.hu-n kb 4-5 eladó volt.Úgyhogy ezzel nem is félek.(+robogóról van szó,el van takarva a blokk)


Van viszont egy Yamaha DT 125-öm is,ami már neccesebb mint hangügyileg mint kinézetileg.Ráadásul ott a motor teljesen "csupaszan" van,és ha az ember lehajol akkor nehéz nem észrevenni a 125-ös feliratot a hengerben.

Ami egyszer már meg is történt tavaly nyáron egy erdő közepén,ahová véletlenül odatévedett a rendőr.Első kérdése rögtön az volt miután megállított hogy ,,ez hány köbcentis?" hát mondom 50 ( 4..AZAZ NÉÉÉGY napja vettem akkor a motort és rögtön belefutottam egy igazolásba az erdő közepén ahol összesen 5 autót láttam )...na de a rendőr leguggolt és látta hogy 125-ös aztán már írta volna a csekket,de csak a jóindulatán múlott hogy nem lett belőle több tízezres dolog + eltiltás...mivel megúsztam 5k-val:)

Azóta már azzal a motorral nem igen járkálok olyan bátran,de persze abból is ki lehet fűrészelni a 125-ös dolgot,aztán belenyomni egy 50-est..aztán gyakorlatilag nem sok mindent tud tenni FELTÉVE ha normálisan viselkedsz.

Balesetnél viszont már más a helyzet,mivel akkor mindent kivizsgálnak rosszabb esetben = nem arra a kategória van kötve a biztosításod vagyis.: érvénytelen biztosítás/károkat te állod, engedély nélküli vezetés+ okirat hamisítás.

DE én ezzel úgy vagyok hogy ha motorral elesel akkor szerintem nem az lesz a legnagyobb bajod hogy fizetned kell x ezer forintot.

2011. júl. 2. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Spórolás. Egy nagyobb ccm-es motornak ugyanis sokféle költségei vannak(lennének)(müszaki,adók) de egy 50ccm-esre gyakorlatilag csak biztositást kell kötni és már használható is. Ezeket a költségeket akarják sokan azzal kikerülni, hogy a nagyobb motort 50-esnek hazudják..
2011. júl. 12. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim válasza:
100-as aeroxon le kell cserélni az első idomot olyanra amilyen az 50eseken van és 100%-ban úgy néz ki mint egy 50es legalább is a többi különbség nem olyan szembeötlő. Az 50es és a 100as elülső kormány alatti idom azért különbözik mert a 100as léghűtéses az 50es pedig vízhűtéses.
2012. febr. 4. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!