Milyen kisáruszállító kocsikat tudtok?
Szia!
Nálunk a cégnél van néhány furgon úgyhogy képben vagyok. Pontosabban: citroen jumper, mercedes vito és mercedes sprinter. A jumperekkel annyi a (műszaki) gond, hogy valószínű jövőre leselejtezzük őket. Ezenfelül nagyon kényelmetlen az ülésük. (igaz ez a sofőröknek lényeges a cégnek kevésbé.) A vito-k és a sprinter-ek viszont nagyon beváltak pedig van bennük km bőven (némelyikben 500-600.000km van) Persze szervizelve vannak!
Az éves költségei?!
Ezt számszerűen nem tudom megmondani hiszen változó aszerint, hogy éppen milyen szerviz esedékes az adott autón esetleg egyéb meghibásodás történik e. Két fajta szervizt lehet megkülönböztetni a furgonoknál.
1. 'Kisszervíz': olajcsere( castrol gtx olaj ), olajszűrő csere, levegőszűrő csere+ átvizsgálás. Ez kb 30 000ft és 20-25.000km-ként szoktuk elvégezni.
2. 'Nagyszervíz': olajcsere (-II-) , olajszűrő csere, levegőszűrő csere, üzemanyagszűrő cs. , pollenszűrő cs, görgők, szabadonfutók, szíjak csere + átvizsgálás + számítógépes diagnosztika. Ez kb 105 000-110 000ft és 90- 100 000km-ként szoktuk elvégezni.
Persze ezenfelül akadhat műszaki probléma, meghibásodás amit nem lehet előre kiszámolni.
Ha nem lenne a cégnek az Unixnál kedvezménye és nem csinálna meg mindent jó áron egy maszek szerelő és mondjuk márkaszervizbe vinnénk az autókat akkor az említett összegeket másfélszeresével megszorozhatnád!
Ha van kérdésed nyugodtan írj e-mailt!
a céghez vettek új dacia loganokat, újonan olyan 1700 000 körül vannak extrával együtt szervóval..stb.
Eleinte húztam a szám ilyen sz@rt venni céges kocsinak, aztán annyira kényelmes , kézre esik benne minden, 3 év garisak(rozsda ellen 6)hogy vettem magamnak is egy sajátot családi kocsinak.
fenntartási költsége:
5és fél éve van meg és semmi baja nincs. Olajcsere gyertyacsere meg ha elhasználódik a vezérműszíj akkor az cserés, amúgy nem robban le pöccre indul, nyáron gyorsan hűt a klíma, télen gyorsan fűt, ami nem utolsó szempont :)
Ezt csak egy példának írtam le, hogy nekünk bevált, erre a márkára nem is gondolnak sokan pedig gazdaságosabb mint a többi..
a Merci Sprinterek és a Vitók nekünk is beváltak.
egy 14 éves maxi maxi Sprinterünkben szervizelés mellett benne van a 890.000 km és 100-110-ig simán pörög, egyik legjobb gép.
a Ford Transit is bevállt, mert alig igényel plusz törödést csak a szokásos szervízt és hihetetlen strapabíró és megbízható. ezt a 2 márkát merem ajánlani. és 20-25 közt megúszod a plusz költségeket. teljes olajcsere pl 15e km-enként 10e ft.
mivel nekünk évente megy minden gép 130-150e km-t ezért minden ősszel kocsinként költünk 120-130e ft-ot arra hogy a kopókat meg a meghibásodható alkatrészeket cseréljük.
de az extra költségek is igen drágák lehetnek. kicseréltük a turbót utána meg kiszakadt a ventilátor hűtőstől és ott mindent cseréltünk amit ért +1 első lökös ami összesen 200e volt, tehát mielőtt veszel 1 bizonyos márkát nézz utána h a környékeden bontókban v hasonlo helyeken mennyire olcsók v drágák a alkatrészek mert nekünk se volt mindegy h eredeti Merci motorháztetőt veszünk színre fújva 150ért v bontóban 20ért
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!