Mi történne, ha autókban/motorokban nem lenne tiltás?
Van tiltás autókon, motorokon amikor elvileg nem engedi túlpörögni a motort, és leszabályozza, ha nagyon felmegy a maxra a fordulat szám.
Ha nem lenne ilyen autókban, motorokban mi történne ha padlógázzal közlekednék?
Vegyél egy veterán autót. Olyat, amelyikben az elektronika a gyújtás-világítás-generátor-töltésszabályozás "négyesben" ki is merül.
Hajtsd meg mint singer a találmányát, és megtudod. :D
Megsúgom: elég rövid idő alatt főtengely-hengerfej-hajtókarcsapágyasra hajtanád. Nemes egyszerűséggel taccsra vágnád. :)
dellfil
Nincs minden autóban ilyen. Egyébként ez a tiltás sem sokkal alacsonyabb fordulaton történik, mint amit anélkül elérhet a motor, ráadásul nagyobb sebességfokozatokban el sem éri azt a fordulatot (kivéve többszáz lóerős motorok).
Ha nem lenne ilyen, nagyobb eséllyel szét lehetne forgatni a motort.
Első
A régi autók nem túlpörgésre hajlamos motorokról voltak híresek. Azt a fordulatot, amire önerőből képesek voltak, viszonylag jól viselték tartósan is.
Több végkimenetel lehetséges.
Az első a legvalószínűbb: a fordulat éktelen mértékig emelkedik, a vezérlés pedig elkezd "késni". Lebegnek a szeleprugók, a szelepeknek nincs idejük visszazárni, aztán a dugattyú szépen belevasalja őket a hengerfejbe.
Ha nem ez történik, akkor a második jön be: a nagy tehetetlenségi erőt nem bírja el a forgattyús mechanizmus, hamar kotyogósra kopnak a csapszegek és a főtengelycsapágyak.
Ha pedig ezt is elviseli, akkor könnyen lehet, hogy a hűtés vagy a kenés elégtelensége miatt adja meg magát a motor. A víz- és olajszivattyú szállítási képességét nem feltétlenül arra tervezik, hogy a hosszú időn át teljes fordulaton pörgő motor hőjét elvezessék és a felmelegedő olajjal is tartsák az olajnyomást.
Kedves előző! Biztos vagy benne, ha a Ladáddal mindig üveghangig pörgetve közlekednél egy-két hét után nem kellene motorgenerált csinálni? Például.
A kérdező padlógázról beszél, és arról, hogy így közlekednénk.
Egy-két alkalom... oké. De mindig? Igen is drasztikusan lecsökkentette a motor élettartamát a "padlógázos" üzem.
Persze nem kell elhinni...
dellfil
Kedves dellfil!
Nincs Ladám, Mercedesem van, nincs szükség üveghangig pörgetésre.:)
Viszont ismerek Ladás hülyegyerekeket, akik rendszeresen padlógázon járatják a motort, viszonylag jól bírják, mivel eleve nem túlzottan nagy fordulatú motorok.
Pont erre céloztam, hogy a régi technikák nem nagyon voltak képesek olyan fordulatszám elérésére, ami rövid távon is káros lett volna, így nem volt szükség korlátozásra.
Egy-egy akkoriban korszerű, nagy teljesítményű motornál meg megoldották ezt egy rotorba helyezett röpsúllyal, ami bizonyos fordulat fölött elmozdult, és a szikrát testre vezette. Mondjuk nem volt túl nagy feladat kiiktatni. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!