Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hibrid autó: anyagilag megéri...

Hibrid autó: anyagilag megéri ilyet venni vagy sem?

Figyelt kérdés
Értem ezt elsősorban az üzemanyag fogyasztásra. Ha árammal megy, az olcsóbb, mint benzinnel/gázolajjal? Illetve az egyéb kiadások? Anyagilag jobban megéri hibrid autót venni?
2011. jún. 16. 11:24
 1/4 anonim ***** válasza:
100%
A hibrid autók nem tudnak hosszú távon tisztán elektromos üzemmel haladni, ezt be kell látni. Ráadásul ha ránézel, pl. egy Toyota Prius vagy Honda Insight formára rendkívűl áramvonalas (ámbár kevésbé használható), ami szintén elősegíti a kissebb fogyasztás elérését, konkretizálva egy ilyen áramvonalas felépítmény bármely autónál jópár deciliter fogyasztáskülönbséget eredményezhet 100 km-en. Ennek ellenére ha megnézed a legtöbb hibridautó árát akkor rendre azt látod hogy rendre jóval drágábbak a kategóriatársaknál, nem kevéssel. Ezt alapul véve nagyjából ugyanahhoz a kérdéshez jutunk el hogy megéri-e mondjuk dízelmotort venni (mert az takarékosabb) felárért, vagy érdemesebb az alapáras benzines modellnél maradni. Szóval szerintem sacc/kb egy ultra-takarékos dízellel egy szinten lehetnek ezek a hibridautók ha költségeket nézzük, tény és való hogy igenis olcsóbb velük a haladás, de nem annyival amennyi az árkülönbözet megérje, akkor már egy LPG-átalakítás. Két tényező nem volt eddig figyelembe véve: az egyik a hibrid járművek hivatalos költségei, konkrétabban adói, amivel én bevallom őszintén nem vagyok teljesen tisztában, a másik pedig a szervízköltségek, egy-egy ilyen akksi nem olcsó mulatság és rossz nyelvek szerint hajlamsok adott futásteljesítmény után rendre megadni magukat bizonyos hibrid-hajtással kapcsolatos alkatrészek. Verdikt? Újonnan nem valószínű hogy megérné ilyet venni, használtan meg rizikó, úgyhogy pár évig maradnak fekete bárányok a hibrides autók.
2011. jún. 16. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
messze nem eri meg. En mar kiszamoltam, meg az uzemanyag-koltseget sem kompenzalja az, hogy sokkal dragabb. Arrol nem is beszelve mennyire draga a szervizelese. Pl aksikra 150,000 km garikat adnak vagy par evet. Uj autot meg egy atlagember nem 4-5 evenkent vesz...
2011. jún. 16. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Most már szinte mindegyik gyártónak van alapból flexi fuel modellje, azaz gyárilag tud menni tisztán etanollal, illetve tisztán benyával is. Ez azért jobb, mintha egy sima benzinesbe öntesz etanolt, mert egyrészt itt lehet 100% etanolt tolni bele, másrészt mivel a gép alapból optimalizálva van az etanolra valszeg nem lesznek vezérlési és egyéb gondok. Úgy tudom (valós árlistát még nem láttam csak hallottam) hogy a flexis modellek a simához képest csak mintegy 200-300e ft-al kerülnek többe, viszont az e85 jóval olcsóbb, tehát elvileg pár éven belül behozhatja az árát. Kérdés persze hogy állambácsi mikor és mennyivel fogja megnyomni az e85 adóját.


Sorrendben nekem a második a gázosítás, mert annak is a beruhásá megtérül 2-3 év alatt.


A hibrid autók egyértelműen nem érik meg. Majd 2* annyiba kerülnek mint egy sima benzines autók. Jó a gyorsulásuk ténleg élmény, és baromi jó menni velük, de kétszeres pénzt nem érnek meg. Ja az adók meg ilyesmik kevesebbek rá (mondjuk évi 30e ft-al? LOL :), meg a múltkor láttam ilyen parkolási kedvezményt, hogy hibrid kocsinak 700 helyett 300ft a parkolás. Hát köszi, a kb. 2-3 millás árkülönbözetből azért elég sokáig tudnék ott parkolni.


Szóval anyagilag absz. nem éri meg. Környezetvédelmi szempontból pedig máig folynak a viták, mert a hibrid gyártása a sok akku és speckó technológia miatt igen környezetszennyező...


Egyébként ha már fogyasztás, akkor vegyél VW Lupo-t, 3l gázolajnál jobb fogyija a hibridnek sincs, 3-4 litereket az is bekajál.


Egyébként szerintem te el vagy tévedve (vagy én) a hibrid nem azt jelenti, hogy árammal megy, azaz részben, de neked nem kell feldugni a 230-ba. Amikor fékez, akkor visszatáplál az akkukba, majd utána azokból gyorsít. De amennyire én tudom (lehet rosszul) napi szinten azokat az akkukat nem kell tölteni. Néha persze fel lehet dobni, de nem olyan mint egy elektromos autónál...

2011. jún. 16. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Az E85 most még 290 ft / L. Ha figyelembe vesszük, hogy ~ 10%-al többet fogyaszt belőle az autó akkor 7 literes (benzines) átlagfogyasztással 7,7L / 100 km jön ki, ami ~ 2200 ft / 100 km.

7 L-es benzin fogyasztás pedig 2590 / 100 km mai áron (380 ft-os benzin).


Tehát 100 km-en ~ 400 forintot lehet megspórolni.


Tehát 300.000 forinttal drágább autó 75,000 km-en hozza vissza a bekerülési árát.


Gázos autónál ugyanez:

100 km 7,7L-es gázfogyasztással 1650 ft / 100 km.

Tehát 100 km-en 940 ft-ot lehet spórolni.


200.000-ért már profi gázszettet lehet beszereltetni. Amit viszont 22,000 km alatt megtérül!


Tehát a gáz egyenlőre jobb választás, mint az etanol.

2011. jún. 16. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!