Mi az a sperr, difi?
Figyelt kérdés
2011. jún. 13. 09:38
1/4 anonim válasza:
Önzáró differenciálmű. A két féltengely nem tud benne egymáshoz képest szabadon elforogni, mint a "mezei" bolygóműves diffikben, hanem valamilyen módszerrel össze lehet őket ideiglenesen zárni. Vagy egymáson csúszó fémtárcsák zárják őket (de nem teljes mértékben, kicsit azért elforognak egymáshoz képest - egyébként ez a lamellás sperr), vagy bonyolult, csigakerekes szerkezet oldja meg, hogy kanyarban különböző szögsebességgel forogjanak, de kipörgés esetén a tapadó kerék is kapjon nyomatékot (Torsen-diffi). Meg van még pár módszer, hadd ne soroljam fel mindet. A lényeg az, hogy mikor az egyik kerék elveszíti a tapadást, a differenciálmű nem csak azt pörgeti, mint az őrült, hanem a másik, tapadó kerék is kap nyomatékot.
2/4 A kérdező kommentje:
értem! És ez így köznapibb nyelven, konkrétan mi a haszna? mert úgytudom, hogy nem minden autóban van. Meg van olyan is hogy kapcsolható...
2011. jún. 14. 00:07
3/4 anonim válasza:
ha esetleg majd rallizol,megtudod.
Egyébként pedig ne foglalkozz vele,csak ha már van egy Land Rovered..XDDD
4/4 anonim válasza:
"A lényeg az, hogy mikor az egyik kerék elveszíti a tapadást, a differenciálmű nem csak azt pörgeti, mint az őrült, hanem a másik, tapadó kerék is kap nyomatékot."
A később "elhangzott" kérdésedre még előtte választ adtak, itt van..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!