Valaki letudná nekem írni, hogy mi az a Sper difi?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A sperrdiffi önzáró differenciálművet jelent. Ezeknél a két féltengely nem teljesen szabadon forog, hanem valamilyen szerkezettel összezárható. Leggyakoribb a lamellás sperr, ennél a két féltengely közt egymásnak feszített lamellák forognak, mint a többtárcsás kuplungban. Ezzel lehetővé válik, hogy ha az egyik kerék tapadása megszűnik, a másik - igaz, kisebb nyomatékkal - tovább hajtson (az egyszerű, bolygóműves differenciálmű ilyet nem tud), ez pedig a teljesítmény átvitelét segíti.
A szinterkuplung olyan kuplungtárcsát jelent, amin szinterfém súrlódóbetétek találhatóak. Ezek általában nem is hagyományos tárcsák, hanem 3-4-6 különálló betét van egy többágú lemezre szegecselve. Előnye, hogy azonos szorítóerő mellett sokkal nagyobb nyomatékot képes átvinni és jobb a hőállósága. Ezeket főleg versenyautókon használják, mert drágák és a finom adagolhatóságban (csúsztatás) a hagyományos betétek jobbak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!