Skoda Fábia 1.4-es – műszerfal panel problémája mi lehet?
Páromnak 7 éves a Skoda Fábiája (amelyiknek van csomagtartója és nem műanyag motoros).
Mindig is figyelt a kocsijára, az előírt műszaki karbantartásra, kívül-belül patentül rendben van.
Már egy hónapja jelentkezett a hiba: a műszerfalon felvillan az összes kijelző lámpa, majd elaszik, vagy sípol. A kocsival meg kell állni, újra indítani. Nem tudni, kívül a lámpák hogy viselkednek, mikor tiltja le a kocsit. 30 km-es szakaszon ez min. 2x előfordul.
3 szerelőnél volt már a kocsi, mindháromszor diagnosztikára tették, de nem lett senki okosabb. Újonnan 140-240 eFt között van egy új panel. Bontott panelt már 3-at beépítettek, ilyenkor kalibrálták, ami mind mind pénz.
Párom felfigyelt rá, hogy a bal oldali hangszórója időszakosan működik, és ha a rádiót bekapcsolja, akkor felvillan az összes kijelző lámpa. Előszedte a műszaki könyvet, áttanulmányozta, kiszedte a rádió biztosítékát. 24 óráig patentul működött a kocsi.
Sajnos újra előjöttek a problémák, teljes a tanácstalanság.
A bontott panelekre garanciát vállaltak, ráadásul szerintük nem létezik, hogy mindegyik panelnek ugyanaz lenne a hibája, amivel egyet is értek.
Kattog az agyunk. A hiba okát nem tudjuk, csak azt, hogy ezek a felvillanások kinyírják a paneleket. A kocsi „munkaeszköz”, szükség lenne rá. Mindig is maximálisan megbízható volt, jó széria !!!!
Sajnálom a párom, mert mindig is gondot fordított a kocsira, és rossz nézni a szomorú arckifejezését.
Köszönettel vennék tippet, tanácsot, milyen irányba „kereskedjünk”, hogy megtaláljuk a hibát.
"(amelyiknek van csomagtartója és nem műanyag motoros)" :):)
Milyen a műanyag motoros fabia?
Mostanában a szervízek elmentek ebbe az irányba, hogy ha a diagnosztika nem mutat hibát, akkor jó! Mert ahhoz nincs kedvük, hogy hosszadalmasan átnézzék a vezetékelést, esetleg szerszámot vegyenek a kezükbe.
Keresni kéne egy nagyobb, jól felszerelt autóvillamossági műhelyt, ahol átnézik az elektromos rendszerét a kocsinak, lehet, hogy jó pár munkaóráig el fog tartani, ezért nem is lesz olcsó, de kiderülhet, hogy mi okozza a gondot, valami zárlat, ledörgölődött szigetelés, rosszul bekötött fogyasztó.
Köszönöm nektek a választ.
Egyébként két jó autóvillamossági szerelőnél volt, és nem egy napokat (Borsodban). A 2. szerelőnél átnézték a kábeleket, volt, hogy sarut cseréltek. A 3. szerelő állítólag villamosságira specializálódott. Szerintem is valami huncut baja van, csak most nagyon szivat minket.
Egyébként az 1. szerelő mondta, hogy ennek még rendes motorja van, a mostani Skodáknál már a motor részben van nagyon sok műanyag.
De elismerem, nem értek hozzá :))))
De az vitathatatlan ,hogy segíteni szeretnék a páromnak és köszönettel veszek akármilyen hosszú leírást, hátha ad valami ötletet.
Mégegyszer köszi nektek !!!
Üdv!
Nem vagyok autóvillamosságis, de skoda műszerfali meghibásodást találtam már meg ellentétben a szakosodott autóvillamosságis pacákkal.
Mivel a 2000 fölött gyártott szappantartók műszerfala gyakorlatilag felületszerelt alkatrészekkel van tele és a jármű hol +80, hol -20 fok hőmérsékeltű ez a mikroeletronikai áramkörök nagy részét megviseli.
A jelenséget az alkatrészeket hordozó panelen néhány forrasztás fáradásos törése okozza, mely szemmel nem látható.
Két megoldás van:
1., lecsupaszított és visszakötött műszerfeli panelt működés közben el kell kezdeni nyomkodni, csavargatni, hajlítani, és mikor a jelenség fellép meg kell jegyezni, hogy hol volt adva az erőhatás, mert azon a környéken van a forrasztási hiba. Ezt az alkatrészek egyesével történő végignyomogatásával lehet pontosítani, amelyik alkatrészt megnyomva megjelenik a jelenség, ott sérült a forrasztás.
Alkatrész újraforrasztása után az erőbehatásos tesztet végigjátszani, újra. Ha a jelenség megszűnt, akkor megtaláltuk és ki is javítottuk a hibát, lehet az egészet összerakni.
2., A hordozón az összes létező alkatrészt újra kell forrasztani.
Remélem tudtam segíteni.
Hát úgy a 4/5-ét értettem (nő létemre). Csak az elmúlt időszak kálváriája után rögtön az jutott eszembe, hogy ki vállal fel ilyen. 3 panelnél nem tartom valószinünek ugyanazt a hibát, ezért reckír újba befektetni.
Egyébként párom "gyötörte" a kocsit. Felváltva az összes kütyüt bekapcsolta: felfűtötte a legnagyobb fokozaton a kocsit, ablaktörlőt minden fokozatba, stb.
Egyébként mindegyikőtöknek nagyon köszönöm a hozzászólásokat !!!!
Most is az a meggyőződésem, hogy türelemjáték vár... csak még nem tudom kire.
Azért még írjatok :)))))
Addig is mindenkinek szép hosszú hétvégét !
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!