Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Skoda Fábia 1.4-es –...

Skoda Fábia 1.4-es – műszerfal panel problémája mi lehet?

Figyelt kérdés

Páromnak 7 éves a Skoda Fábiája (amelyiknek van csomagtartója és nem műanyag motoros).

Mindig is figyelt a kocsijára, az előírt műszaki karbantartásra, kívül-belül patentül rendben van.


Már egy hónapja jelentkezett a hiba: a műszerfalon felvillan az összes kijelző lámpa, majd elaszik, vagy sípol. A kocsival meg kell állni, újra indítani. Nem tudni, kívül a lámpák hogy viselkednek, mikor tiltja le a kocsit. 30 km-es szakaszon ez min. 2x előfordul.

3 szerelőnél volt már a kocsi, mindháromszor diagnosztikára tették, de nem lett senki okosabb. Újonnan 140-240 eFt között van egy új panel. Bontott panelt már 3-at beépítettek, ilyenkor kalibrálták, ami mind mind pénz.

Párom felfigyelt rá, hogy a bal oldali hangszórója időszakosan működik, és ha a rádiót bekapcsolja, akkor felvillan az összes kijelző lámpa. Előszedte a műszaki könyvet, áttanulmányozta, kiszedte a rádió biztosítékát. 24 óráig patentul működött a kocsi.

Sajnos újra előjöttek a problémák, teljes a tanácstalanság.

A bontott panelekre garanciát vállaltak, ráadásul szerintük nem létezik, hogy mindegyik panelnek ugyanaz lenne a hibája, amivel egyet is értek.

Kattog az agyunk. A hiba okát nem tudjuk, csak azt, hogy ezek a felvillanások kinyírják a paneleket. A kocsi „munkaeszköz”, szükség lenne rá. Mindig is maximálisan megbízható volt, jó széria !!!!

Sajnálom a párom, mert mindig is gondot fordított a kocsira, és rossz nézni a szomorú arckifejezését.


Köszönettel vennék tippet, tanácsot, milyen irányba „kereskedjünk”, hogy megtaláljuk a hibát.


2011. jún. 10. 10:23
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

"(amelyiknek van csomagtartója és nem műanyag motoros)" :):)

Milyen a műanyag motoros fabia?

Mostanában a szervízek elmentek ebbe az irányba, hogy ha a diagnosztika nem mutat hibát, akkor jó! Mert ahhoz nincs kedvük, hogy hosszadalmasan átnézzék a vezetékelést, esetleg szerszámot vegyenek a kezükbe.

Keresni kéne egy nagyobb, jól felszerelt autóvillamossági műhelyt, ahol átnézik az elektromos rendszerét a kocsinak, lehet, hogy jó pár munkaóráig el fog tartani, ezért nem is lesz olcsó, de kiderülhet, hogy mi okozza a gondot, valami zárlat, ledörgölődött szigetelés, rosszul bekötött fogyasztó.

2011. jún. 10. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Figyelj,nekünk is hasonló gondunk volt.Anno,egy Dacia Super Nova-val.Akkor csinálta az ehhez hasonló jelenségeket,amikor egy egy gödörbe beledöccentünk,vagy amikor az út nem a legsimább volt,egyenletlen aszfalt.Minden felvillant a műszerfalon,a rádió elvesztette a jelet,az órák össze-vissza mutattak,stb.De 2-3 másodperc múlva helyreállt,a következő hoppig.Elég kellemetlen volt.Pedig egy nagyon rendbe tartott autó volt,sőt..Elvittük egy magán autószerelőhöz(Kolozsváron),valamit javított egy idős bácsi rajta,és nem állt elő egy darabig a gond.Kb. 1OO km-t mentünk,amikor újra kezdte.Visszavittük a bácsihoz,ott kellett hagyni 1 napot.Megjavította.Többet nem volt gond vele,azóta is működik az autó tökéletesen,17O.OOO km van benne(Renault motor és váltó).Azt mondta,hogy valami negatív szál volt megszakadva benne,hogy hol,azt nem kapta meg,de újat húzott az akkuról,vagy tudom is én honnan,és azóta sincs gond.Tudom,mert a családban maradt az autó.
2011. jún. 10. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Bocs,egy kicsit elnyújtottam.A lényeg az a negatív szál,esetleg ezt figyelmébe ajánlani egy ismerős szerelőnek.Ez is lehet egy gond.Sok sikert.
2011. jún. 10. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm nektek a választ.

Egyébként két jó autóvillamossági szerelőnél volt, és nem egy napokat (Borsodban). A 2. szerelőnél átnézték a kábeleket, volt, hogy sarut cseréltek. A 3. szerelő állítólag villamosságira specializálódott. Szerintem is valami huncut baja van, csak most nagyon szivat minket.


Egyébként az 1. szerelő mondta, hogy ennek még rendes motorja van, a mostani Skodáknál már a motor részben van nagyon sok műanyag.

De elismerem, nem értek hozzá :))))

De az vitathatatlan ,hogy segíteni szeretnék a páromnak és köszönettel veszek akármilyen hosszú leírást, hátha ad valami ötletet.

Mégegyszer köszi nektek !!!

2011. jún. 10. 12:29
 5/7 anonim ***** válasza:
Az első válaszolónál a pont ! A diag műszer csak irány pontokat ad ! Nem lát mindent ... igen meg kell bontani a kötegeket akár ..ja ehhez kell a tudás ! ......
2011. jún. 10. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 D.O.81 ***** válasza:

Üdv!


Nem vagyok autóvillamosságis, de skoda műszerfali meghibásodást találtam már meg ellentétben a szakosodott autóvillamosságis pacákkal.

Mivel a 2000 fölött gyártott szappantartók műszerfala gyakorlatilag felületszerelt alkatrészekkel van tele és a jármű hol +80, hol -20 fok hőmérsékeltű ez a mikroeletronikai áramkörök nagy részét megviseli.

A jelenséget az alkatrészeket hordozó panelen néhány forrasztás fáradásos törése okozza, mely szemmel nem látható.

Két megoldás van:

1., lecsupaszított és visszakötött műszerfeli panelt működés közben el kell kezdeni nyomkodni, csavargatni, hajlítani, és mikor a jelenség fellép meg kell jegyezni, hogy hol volt adva az erőhatás, mert azon a környéken van a forrasztási hiba. Ezt az alkatrészek egyesével történő végignyomogatásával lehet pontosítani, amelyik alkatrészt megnyomva megjelenik a jelenség, ott sérült a forrasztás.

Alkatrész újraforrasztása után az erőbehatásos tesztet végigjátszani, újra. Ha a jelenség megszűnt, akkor megtaláltuk és ki is javítottuk a hibát, lehet az egészet összerakni.

2., A hordozón az összes létező alkatrészt újra kell forrasztani.


Remélem tudtam segíteni.

2011. jún. 10. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Hát úgy a 4/5-ét értettem (nő létemre). Csak az elmúlt időszak kálváriája után rögtön az jutott eszembe, hogy ki vállal fel ilyen. 3 panelnél nem tartom valószinünek ugyanazt a hibát, ezért reckír újba befektetni.

Egyébként párom "gyötörte" a kocsit. Felváltva az összes kütyüt bekapcsolta: felfűtötte a legnagyobb fokozaton a kocsit, ablaktörlőt minden fokozatba, stb.


Egyébként mindegyikőtöknek nagyon köszönöm a hozzászólásokat !!!!

Most is az a meggyőződésem, hogy türelemjáték vár... csak még nem tudom kire.


Azért még írjatok :)))))

Addig is mindenkinek szép hosszú hétvégét !

2011. jún. 10. 17:06

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!