Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kinek mennyi idobe tellett,...

Kinek mennyi idobe tellett, mire rendesen megtanult emelkedon elindulni?

Figyelt kérdés
Ez egyszeruen orulet!!! Tobb mint egy éve szereztem jogsit, akkor minden flottul ment, de azota semmit nem vezettem, ugyanis rettegek a kocsiban ( a jogsit is csak azért tettem le, "mert kell").Elhataroztam, hogy ujbol veszek orakat, tegnap volt az elso, és tudtam, hogy ez az enyhe emelkedon elindulas a démonom, egyszeruen total beparazok, nem is ment..Total elefelejtettem! Hogyan tudnam gyakorolni, vagy a fejembe vésni, hogyan kell jol csinalnom?
2009. márc. 18. 11:08
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
100%
Állsz az emelkedőn, üresben az autó, kézifék behúzva, mögötted 10 cm-re autó (a "bunkó", teljesen rádment hátulról), előtted fél méterre autó. Indul a sor, 1-esbe az autód, kézifék behúzva, de a gombját benyomvatartod, hogy csak vissza kelljen engedni (de nem engeded), bal lábad a kuplungon, jobb a gázon. Adsz egy kis gázt (emelkedő dőlésszögétől függően, általában 1500RPM elég, nem gond, ha kicsit nagyobb) ésezután szép lassan visszaengeded a kuplungot. Amikor érzed, hogy kezd emelkedni az autó eleje, szép lassan visszaengeded a kéziféket és máris 1 cm hátragurulás nélkül elindulsz előre. Ne ugorj le a kuplungról és ne nyomj túl nagy gázt, akkor nem lesz probléma. ELőször szerintem azt gyakorolod, hogy a gázpedált folyamatosan kitartod kb 1500RPM-en (akár úgy is, hogy üresben van az autó). Amikor ez nagyszerűen megy, akkor egy elhagyatott utcában, ahol nincs forgalom (akár egy kertben is) gyakorolhatod ugyanezt, csak úgy, hogy 1-esben az autó és behúzott kézifékkel. Amikor ez olyan szinten megy, hogy kikaparás nélkül el tudsz így indulni, jöhetnek az emelkedők. Hamar meg lehet szokni bármelyik autót. Ezek után nem kell kézifék sem. Meg fogod tartani úgy az autót, hogy a kuplungot és a gázt is annyira nyomod, hogy se előre, se hátra nem fog gurulni az emelkedőn (ez elméletileg nem tesz jót a kuplungnak). 315 ezer km van a mostai autómban (én tettem bele ennyit), nem volt még baja a kuplungnak, pedig "népautó", nem luxusjárgány.
2009. márc. 19. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim válasza:
78%
Nekem is ezzel volt bajom, vizsgan is az emelkedon indulas miatt vagtak el , miutan megkaptam a konyvet utanna is elofordult , hogy lefulasztottam vagy otszor hegyen mikor meg kellett alljak , aztan magamtol rajottem , hogy kezifek nelkul konnyebb a dolog, lenyomod a kuplungot es a feket, megallsz , es mikor kell induljal a fekrol a labad a gazra rakod es gazolsz , a kuplungot meg lassan engeded fel ennyi az egesz.
2009. márc. 20. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
83%

Nekem is az jött be, amit a 17:38-as válaszadó írt!

Érdekes, rutinpályán, aztán kint a városban klasszul ment, de miután már jogsival keztem vezetni ("saját felelősségre") el kezdtem bénázni. Plusz a férjem a régi iskola híve, az oktató máshogy magyarázta...

Kis forgalmú helyen kitartóan gyakorolni a fentiek szerint csodát tesz!

2009. márc. 20. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
78%

"kezifek nelkul konnyebb a dolog, lenyomod a kuplungot es a feket, megallsz , es mikor kell induljal a fekrol a labad a gazra rakod es gazolsz , a kuplungot meg lassan engeded fel ennyi az egesz."

Ez egy erősebb emelkedőnél pár 10 cm visszagurulást fog jelenteni. Amíg átteszed a fékről a gázra a lábad és lassan felengeded a kuplungról a másik lábad, az autó csak gurul hátra...

Nem poénból tanítják a kézifékes megoldást. Vagy egyzerűen meg kell szokni az autót és a kuplung+ gáz játszadozásával meg lehet tartani bármilyen emelkedőn kézifék vagy sima fék használata nélkül.

2009. márc. 21. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
80%
Nekem első pillanatban ment, azóta is jól megy, szerintem sz oktatófüggő
2009. márc. 22. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
65%
Ha rettegsz, ne vezess! Nekem is ment rögtön. Lassan engeded fel a kuplungot, a féket még lassabban. Amikor érzed, hogy az autó menne, akkor a fékről a gázra lépsz, de nem bele taposol, hanem érzéssel. Gyakorolj emelkedőn.
2009. márc. 23. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
Nálam ez volt a legegyszerűbb rutinpályás feladat. Simán kézifék behúz majd kuplung gázadás mellett óvatosan enged ki és mikor már más a hangja ill. mozdulna előre ( sőt lehet, h mozdul is) akkor lehet kiengedni a kéziféket. Behúzott kézifékkel is el lehet indulni, igaz nem tesz jót neki, de ha mögötted állnak és félsz, h visszagurulsz akkor addig pörgesd a gázt ameddig mozdul és akkor lehet kiengedni.
2009. márc. 25. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
A MÁSODIK válaszoló leírása volt a legkorrektebb!!! Az pedig mindegy, hogy melyik fékkel fogod az autót (kézi, vagy láb) ugyan azt kell tenned. Nem baj, ha nincs érzéked hozzá. Lassan csináld, azt figyeld ahogy a műszerfal és a kormány rezeg és menni fog. Így a legegyszerűbb. Menj ki a rutinpályára és gyakorolj sokat!!! Egy nap intenzív gyakorlás és simán menni fog! Nem fogod érteni, hogy ezzel eddig miért volt problémád!
2009. márc. 27. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
Nekem is ment, az oktatóm rám szólt, hogy ne hintázzak, hanem a kéziféket használjam, mert nem tetszik a vizsgabiztosoknak. Magyarul a kézifékes elindulást díjazzák.
2009. márc. 27. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!