Mit kell figyelni, ha akarok venni egy használt autót?
Röviden arra, hogy ne verjenek át.
Elég kevés infót adtál meg.
Egy használt autónál jó, ha meg van a szervízkönyv, de az se biztosíték mindenre, ha már sikerült leszűkítened a kört, és találsz olyan autót, amiért érdemes elmenni, megnézed, és láthatóan nem volt rommá törve, nincs le lakva a belseje, nem ereget füstöt, próba úton nem esik szét alattad, rendezve vannak a papírjai, Magyarországon forgalomba helyezett, illetve stimmel minden adat az eladó és az autó részéről is, akkor vidd el egy márkaszervízbe, ahol pár ezer forintért elvégeznek egy állapotfelmérést, ha az eladó ebbe nem megy bele, akkor már köszönj is el tőle.
A km óra állása nem feltétlenül mérvadó, a kínálat nagy része 140-170 ezer kilómétert futott óra szerint, az állapot árulkodód lehet, és nem kell megrémülni a 200 felett futott kocsiktól sem.
Ha majd lesznek pontosabb elképzeléseid, írd le őket, úgy könnyebb lenne segíteni.
Először az eladót figyeld meg.
Ha látszik a házon, kerten hogy ápolt, akkor a kocsira is költöttek valószínűleg.
Aztán nézd át a kocsit.
Ha meleg a motor, akkor beszélgess az eladóval.
Nézd körbe:
illesztések (egyenetlen hézag = törve volt).
festés (eltérő szín = törve volt)
Aztán feküdj alá. Nézd meg a kipufogót mi tartja. Ha drót, akkor azt az autót szerették kókányolni. Nyomd le oldalanként a rugókat, rugózik-e.
Küszöböt kopogtasd végig, ha kong fém, ha kopok akkor kókány.
Motorháztetőt nyisd fel.
Ha túl tiszta, gyanús, ha olajos, akkor megint gyanús.
Nézd meg a hűtővizet és az olajat. Ha a víz olajfoltos akkor az nem feltétlen jó. Ha az olaj sűrű, fekete, trutyis akkor az is cserére szorul.
Szervízkönyvre ne mindig hallgass.
Nézz bele a csomagtartóba, emeld fel a kárpitot, rohad-e alatta?
Ezután nézd meg az ajtókárpit illesztéseit.
Ülj be, indítsd be. Ha könnyen indul, nem füstöl, nem dadog akkor az már biztató. Járasd pár percig, még átnézed a többi elektromos berendezést, hogy működik-e.
Aztán vess egy pillantást a kormányra, mennyire fénylik? Váltózsák mennyire repedezett? Ebből a futott km-re könnyen lehet következtetni.
Ha idáig tetszik, és még nem fulladt le, vagy a "CHECK ENGINE" lámpa nem világít, akkor indulj el vele bátran.
Elsőnek a féket nézd meg, fog-e?
Aztán kanyarogj. Vedd le a kezed a kormányról, jó-e az úttartása? Ha ez oké, akkor vissza három, csőgáz (meleg motornál ugye) hogy gyorsul?
Ha tetszett az autó kívül-belül akkor nézd át a papírokat, egyeztesd az adatokat (motorszám pl.).
Ha ez is megvan, akkor rá lehet térni az alkudozásra.
(ha hasznosnak találtad, írd fel ezeket és e szerint menny végig. én ezt a sorrendet használom egy ideje).
"Ha ez is megvan, akkor rá lehet térni az alkudozásra."
Ha a leírt pontok közül mind stimmelt akkor nem alkudozni kell hanem örülni a fejünknek és villámáron elhozni a kocsit :D De tényleg nagyon ritka hogy minden klappoljon, nem árt ha autószerelő/karosszérialakatos vagy hasonló foglalkozású ismerőst/rokont visz magával az ember, ő tud segíteni mélyebbremenő részletekben is, de ha nem akkor az első válaszoló által leírt független állapotmérést érdemes elvégeztetni. Alkudni is csak egy bizonyos határokon belül illik, nagyjából olyan árban amiből az általad felfedezett szükséges cseréket, pótlásokat, sérüléseket javíttatni tudod az autón. Magyarán ha pl. kiderül hogy olajcsere esedékes de ezt az eladó korábban nem említette semmilyen módon akkor máris egy 5000 forintot lealkudhatsz, tehát ilyen kis lépésekkel lehet haladni, nem a pofátlanság határáig.
Az vagyok, aki a hosszú hsz-t írta.
Használt autónál nem sűrűn láttam még olyat hogy minden klappoljon. De ha így lenne, akkor le kell rakni az asztalra a forintot.
kösz kösz
még kiocsit odébb lesz, csak kíváncsi vagyok
van is egy kocsikkal foglalkozó ismerősőm :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!