Mi a különbség a DTM és a WTCC szabályrendszerében?
Figyelt kérdés
2011. máj. 24. 00:17
1/2 anonim válasza:
Nagyon sok minden. A DTM-ben csővázra épített, egy kaptafára készült prototípus gépek futnak. V8-as motor, szekvenciális váltó (Hewland vagy X-Trac, ezt most nem tudom), rajta valami burkolat, ami közelítőleg emlékeztet egy autótípusra, azon pedig millió meg egy légterelő, mert az aerodinamikát eléggé szabadjára engedik. A WTCC szériaalapú bajnokság, vagyis gyári karosszériákból készülnek a versenygépek, "némi" bukócső behegesztésével és a gyári hajtásképlet is megmarad. Vagyis az autók keresztmotoros elsőkerekesek vagy hosszmotoros hátsókerekesek, attól függően, milyen a homologizációs alap. Itt Super 2000 géposztály szerinti versenygépek futnak, vagyis szívómotorok, legfeljebb 2000 köbcentivel, hatfokozatú szekvenciális vagy ötfokozatú kéziváltóval. A dízel Leonok, ha jól emlékszem, TDI-k voltak, tudtak is bajnoki címet szerezni. Bár emlékeim szerint most váltottak kisebb, 1.6-os turbós motorokra, de nem néztem utána.
2/2 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, ezek szerint a DTM-ben báránybőrbe bújtatott farkasok versenyeznek.
2011. máj. 27. 18:12
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!