Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A gyorsabb váltás járhat...

A gyorsabb váltás járhat kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással hosszútávon?

Figyelt kérdés
Arra gondolok, hogy ha a váltás mondjuk 2 mp helyett 1 - 0.5 mp-ig tart, akkor ugye a kuplung is kevesebb ideig van kinyomva, ami elméletileg üzemanyag-megtakarítással járhat. Vagy rosszul gondolom? :)
2011. máj. 22. 11:11
 1/7 anonim ***** válasza:

"Vagy rosszul gondolom? :)"


Rosszul gondolod.Nincs ennek jelentősége.

De ha humornak írtad annak jó.

2011. máj. 22. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Jól gondolod, de ez kb elhanyagolható. AKkor lenne értelme, ha a 2 váltás közötti 5 perc helyett 2-3mp telne el.

De senki nem vált úgy, hogy 5 percet vár :)

2011. máj. 22. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Ha ki van nyomva a kuplung, akkor miért is fogyaszt többet az autó? :)
2011. máj. 22. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

azért mert ha ki van nyomva a kuplung, akkor a motor csak alapjáraton ketyeg de nem hajtja az autót, míg ha hajt, akkor nem sokkal több fogyasztás mellett haladsz előre, tehát jobban jársz.


Ezt szerintem egyébként te is nagyon könnyen ki tudod számolni:

Veszel mondjuk 100km-es távot, ez mondjuk 5* Budapesten belül újpest- délpest távolság.

Na most akkor meg kéne nézni hogy ott hány váltás van, és a váltásonkénti 1 mp-es spórolással hány másodpercet takarítasz meg, és ezen ennyi idő alatt mennyit tudna megtenni a kocsi ha nem üresben járna, hanem hajtana....


Mindezt összeveted azzal a macerával ami azzal jár hogy gyorsan kapcsolsz, illetve azzal hogy ha esetleg elszúrod, és mellé váltasz, akkor az sokkal rosszabb, mert a nagy kapkodásban esetleg szétcsapod a váltót, meg a hajtást.


Szóval 100km-en szerintem kb 100ft-ot ha tudsz spórolni, akkor már isten császár vagy, szerintem a reális összeg úgy nagyjából 5-10ft-ra jöhet ki max. Ennyiért meg ilyenekkel szenvedni tök felesleges.


Amivel viszont normálisabban tudsz spórolni: motorfékkel fékezgetni a lábfék helyett, ügyes sávváltások, útvonal jó megtervezése (ha egy kerülő út mondjuk 10km-el több, de ott 70-el mehetsz és alig vannak lámpák, akkor ott jobban járhatsz..), felesleges hülyeségek leszedése a kocsiról, váltás a nyomatékmaximumhoz illeszkedjen.

2011. máj. 22. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Már ne haragudj, de a kiindulás is téves. A fordulatszám nem attól függ, hogy a kuplung ki van-e nyomva, hanem hogy a gázpedál milyen helyzetben van.
2011. máj. 22. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
nem is az volt a feltevés hogy a fordulatszám a kuplung függvénye, hanem az, hogy a motor alapjáraton ketyegve nem végez olyan értelemben hasznos munkát hogy a kocsit hajta, vagy pedig hajtja.
2011. máj. 23. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Nem igazán van értelme erről beszélni. Maradjunk annyiban, hogy ha látható fogyasztás csökkenést akarsz, akkor a motorféket ne használd, hanem amint lehet üresbe teszed és gurulsz. Bár azt tanítják a jogsinál hogy ezt nem szabad, mert ha elszáll az üzemi fék akkor még ott lenne a motorfék (ha sebességben van). Ennek ellenére ezzel a manőverrel tényleg elérhető látható fogyasztás csökkenés. És a fékek élettartama is növekszik.
2011. máj. 23. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!