A gyorsabb váltás járhat kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással hosszútávon?
"Vagy rosszul gondolom? :)"
Rosszul gondolod.Nincs ennek jelentősége.
De ha humornak írtad annak jó.
Jól gondolod, de ez kb elhanyagolható. AKkor lenne értelme, ha a 2 váltás közötti 5 perc helyett 2-3mp telne el.
De senki nem vált úgy, hogy 5 percet vár :)
azért mert ha ki van nyomva a kuplung, akkor a motor csak alapjáraton ketyeg de nem hajtja az autót, míg ha hajt, akkor nem sokkal több fogyasztás mellett haladsz előre, tehát jobban jársz.
Ezt szerintem egyébként te is nagyon könnyen ki tudod számolni:
Veszel mondjuk 100km-es távot, ez mondjuk 5* Budapesten belül újpest- délpest távolság.
Na most akkor meg kéne nézni hogy ott hány váltás van, és a váltásonkénti 1 mp-es spórolással hány másodpercet takarítasz meg, és ezen ennyi idő alatt mennyit tudna megtenni a kocsi ha nem üresben járna, hanem hajtana....
Mindezt összeveted azzal a macerával ami azzal jár hogy gyorsan kapcsolsz, illetve azzal hogy ha esetleg elszúrod, és mellé váltasz, akkor az sokkal rosszabb, mert a nagy kapkodásban esetleg szétcsapod a váltót, meg a hajtást.
Szóval 100km-en szerintem kb 100ft-ot ha tudsz spórolni, akkor már isten császár vagy, szerintem a reális összeg úgy nagyjából 5-10ft-ra jöhet ki max. Ennyiért meg ilyenekkel szenvedni tök felesleges.
Amivel viszont normálisabban tudsz spórolni: motorfékkel fékezgetni a lábfék helyett, ügyes sávváltások, útvonal jó megtervezése (ha egy kerülő út mondjuk 10km-el több, de ott 70-el mehetsz és alig vannak lámpák, akkor ott jobban járhatsz..), felesleges hülyeségek leszedése a kocsiról, váltás a nyomatékmaximumhoz illeszkedjen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!