Szeretném a kocsimat kicsit megültetni, csak annyira, hogy jól nézzen ki, semmiképp annyira, hogy leér a fekvőrendőrnél meg hasonló. Normális módon, mit kell ehhez beszereznem és mennyi?
Szerintem félreérthettél. A gyári rugókon nem igazán érdemes "állítai". Tény, hogy szoktak, de az sufni tuning. Vagy levágnak belőle, vagy pedig melegítik egy ponton és összenyomják. Ez nem jó. Van, hogy bele sem passzol a rugórányérba a vágás után, a melegítéskor pedig mindenképpen fáradni fog az anyag, edzettségét elveszti, és az élettartama igencsak lerövidül. Én a gyári legnéscsillapítókat mondtam. Azokat hívják csúnyán gátlónak. Ha gyárilag nem állítható a gátló akkor felejtsd el. El kell vinni felkeményíttetni, de azt is csak olajossal lehet megcsinálni, a gázos csillapítók itt nem játszanak. Ha hátul mondjuk gázosod van, akkor sincs baj, egy jó mester felkeményíti neked azt is, mert akkor csak a házát tartja meg, de van amelyikkel nem is foglalkozik, szóval ez 50-50%.
Nem tudom mi a cél? Mit szeretnél elérni az ültetéssel? Látvány, futóműkarakterisztika? Látványt kemény gátlókkal nem fogsz elérni, felejtsd el. Azzal csak egy sprődebb futóművet kapsz, (én is a gyáritól sokkal keményebbeket raktam be többek közt). Nem fog annyira bólogatni az autó, gyorsításnál és elindulásnál és nem akarja majd nagy sebességű kanyarnál az ajtajával megnyalni az aszfaltot. De. Sokkal rázósabb, feszesebb, szóval kényelmetlenebb. Cserébe kapsz egy jobban irányítható autót. Nem szabad túlzásba esni, mert ha annyira kemény a gátló, akkor egy hepe-hupás úton előfordulhat, hogy a gödrökbe már nem ér bele a kerék, és egész idő alatt a levegőben van, mivel nem tud olyat engedni a csillapító. Többek közt az a tulajdonságuk határozza meg milyenségüket, hogy mekkora erővel lehet őket összenyomni és széthúzni. Össze könnyebben megy, mert ott van a spirál rugó is, ami plusz ellenállás, csak széthúzni nehezebb gyorsan. Ugyanis csak egy bizonyos sebességel tudod, mert a szelepen csak annyi olajat enged át. Mindegy ebbe most ne nagyon menjünk bele.
Az ültetéssel már lehet látványos eredményeket elérni. Nagyon látványosat is, csak nem szabad az autózás kárára fokozni a nagy látványt, mellesleg van akinek nem is tetszik. Az ültetéssel már magában kapsz egy feszesebb futóművet, de ha túl nagy mértékű, ahoz már nem jó a gyári csillapító. Van 20-25 mm-es ültetés, bár nem minden típushoz. Ez a 2 cm már ltászik, vigyél ki egy mérőszallagot vagy tolómérőt és nézd meg mennyit akarsz sűlyeszteni rajta. De azért férjen el a kerék mindenhol ezt is vedd figyelembe. A hatás mind esztétikailag mind pedig menettulajdonságilag észrevehető lesz. Szélsőséges esetekben viszont az autózhatóság kárára megy, ugyanis annyira belenyúl a geometriába. És miért csak elől akarod. Annyira az égnek tartja az orrát? Nem felétlenül előnyös egy eleve bólintó autó. És szerintem hülyén is néz ki. Régen a seftes Ladák meg Volgák voltak ilyenek, hogy ne látszon ha hátul megpukkantják, csak ott a seggét nyomták az égbe. Ha ületetsz akkor hátul is ültess szerintem, de szigorúan csak típusspecifikus ültetőruókkal.
Milyen autó ez egyébként? Meg mondom ezketet vedd figyelembe, hogy mi a cél a módosítással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!