A motorokon a dekompresszor milyen elven működik? Tulajdonképpen mit csinál? Mért könnyebb lenyomni a berúgókart, ha be van húzva a dekompresszor? Kipufogó szelepet nyitja ki, és elengedi a kompressziót?
Köszi!!
Utolsónak: Power szelep csak 2T motorban van, dekompresszor meg csak 4T motorokon...szóval kétlem hogy egy elven működne:)
Nem, nem powerszelep. A dekompresszor feltámasztja a kipufogószelepet (vagy kinyit egy plusz szelepet), ezen keresztül elszökik a levegő egy része a hengerből, kisebb a kompresszió, könnyebb lenyomni a berúgókart, mert nem kell annyi levegőt sűríteni.
A powerszelep ezzel szemben semmit nem enged el sehová: a kétütemű motor - egyébként résvezérelt - kipufogójának keresztmetszetét növeli meg. A dugattyú nyitja, ahogy nyitja, de a powerszelep alacsony fordulaton kis keresztmetszeten hagyja kifelé csörtetni a kipufogógázt, hogy meglegyen a kellő fojtás, ne húzzon át a keverék dolgavégezetlenül. Nagy fordulaton meg nagy keresztmetszetet hagy szabadon, hogy minden kipufogógáz kiférjen.
Köszi a válaszokat!
Elnézést, én úgy tudtam hogy csak 4T motorokon van dekompresszor, mivel kipufogó szelep 2T motorba nem nagyon van...Nem tudtam hogy úgy hívják a 2T-nél is...:)
A régi 1920-as Indian choppereknek a tank oldalán egy karral volt rögzítve a dekompresszor szelep.
És az manuális volt. Bezártad indult, kinyitottad a elmegy a kompresszió és megáll a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!