Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hány LE kell ahhoz, hogy az...

Hány LE kell ahhoz, hogy az autó ÉLMÉNY-t is adjon?

Figyelt kérdés
Dízelnél és benzinesnél?
2011. máj. 5. 14:19
1 2
 1/12 anonim válasza:
35%
101. Pontosan. Se több, se kevesebb.
2011. máj. 5. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
31%
Nekem volt egy élményautóm az pl olyant tudott ,hogy 160 km/h -ig gyorsult 4.-ben és utána raktam az 5.-et amiben tovább húzott. Meg nagyon sok egyéb élményszerű tulajdonsága is volt. Ez a vas ,egy 3 hengeres ,dízel,VW Lupo volt, 62 lóerővel.
2011. máj. 5. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
45%

Teljesen mindegy a LE.

Ez csak attól függ, hogy ki ül melletted ... ;-)

2011. máj. 5. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
26 LE és úgy hívják Trabant. Viccet félretéve azt hogy élmény nem lehet meghatározni, leírni számokkal, rengeteg tényező van ami egy autó "élmény-faktorát" befolyásolja. Például egy kabrióban a szabad ég alatt lenni sokkal nagyobb élmény mint egy zárt terű autóban. Úgyanígy segy kis buggy vagy szöcske is sokkal izgalmasabb mint egy pályaautó legyen az akárhány lóerős. Az sem mindegy hogy milyen az autó irányíthatósága, mennyire lehet érezni azt hogy éppen mi történik az autóval. Tulajdonképpen a LE valójában egy tévesen fontosnak hitt adat az autóknál, mert valójában nem a teljesítmény, hanem a teljesítmény/súly arány számít. Lehet például hogy a 3,5 tonnás elnöki Merci 300 lóerős, de egy 700 kilós 70 pacis kisautó valószínűleg jobban fog reagálni, jobb vezetni. A másik érdekes adat a LE/kg után még mindig nem a lóerő hanem a nyomaték és az autó nyomatékgörbéje, bár ezt csak hozzáértők érzik igazán hogy egy autó mikor kezd el húzni, turbós vagy kompresszoros, stb. Aztán ott van még az autó állapota, nem mindegy hogy egy füstölő tragaccsal próbál valaki jaszkarizni aminek kormányművében óriási holtjáték van és lapos, kopott ezeréves gumikon gurul, vagy egy szalonállapotú kocsival. Azonban úgy gondolom hogy mindenek előtt a sofőr tudása számít és nem az autó. Lehet elsőkerekes, családi kombival és élményessé tenni egy autókázást, apám gyerekkoromban ezt sokszor megmutatta a jeges úton. Tehát az élmény fogalmát autózásban nem lehet definiálni,
2011. máj. 5. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
már egy 1.6os Golf is jól tud menni.
2011. máj. 5. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
51%
Egy akármilyen lada ami hátsókerekes hóban elég nagy élmény.:)
2011. máj. 5. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Felejtsük már el végre az itthon (és külföldön is) uralkodó lóerő- és végsebesség-mániát! Azt, hogy az autó mennyire jó, mennyire nagy élmény vezetni, nem az határozza meg, hogy hány lóerős motor van benne vagy "mennyi a vége". A tömeg-teljesítmény aránya sokkal jobb mérőszám erre. Ha most azt mondom neked, hogy legalább 200 lóerős dízelmotor kell ahhoz, hogy egy autó vezetése igazi élmény legyen, akkor joggal kérdezheted: a 460 lóerős nyergesvontatóval is lehet élményautózni? És talán érzed is a választ: nem.

De nem csak a kg/LE (kg/kW) arány adja meg, hogy mennyire jó vezetni egy autót. A motor nyomatékgörbéje legalább ennyire fontos: hiába gyenge egy motor, ha hosszan lehet húzatni és hegyes a nyomatékgörbéje, akkor sokkal jobbnak, dinamikusabbnak tűnik, mint a tengernyi nyomatékú, de csak feleannyit pörgő társa - még a stopperrel mért gyorsulási idők ellenére is. De semmit nem ér az egész, ha buta, kenődő futómű van alatta.

Nem lehet tehát a teljesítményből meghatározni az élményfaktort. Egy 26 lóerős Trabanttal is lehet olyat menni, hogy fülig ér a szád és egy sok száz lóerős német luxusautóban is el tudsz aludni unalmadban. A tömeg-teljesítmény arány valamivel jobban meghatározza azt, mennyire virgonc az autó: 10 kg/LE környékén vagy alatta már egész érdekes dolgokat produkál. Persze itt sem mindegy, hogy ez az arány úgy áll-e elő, hogy egy egytonnás kisautóba 100 LE-t préselsz bele vagy egy kéttonnás utazóbatárba szerelnek egy 200 lóerős, lusta turbómotort.

2011. máj. 5. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Ha kicsi a korosszéria elég a kevés ló is,pl Citroen saxo vts,peugeot 106 gti mind a kettő élményautó pedig csak 1600ccm és 120lovasak.Ezek nem a mutorjuk miatt éményautók hanem a precizen hangolt fütóművük és a kis sújuk miatt.Sok erős autó van de nem mind élény autó a rosszul,puhára hangolt futóművük miatt.Nagyon sok élmény autó van normál árakba a szupersortautókon kivül amit kevesen tudnak megvenni és föltartani.PL saxo vts,106 gti,306 gti-6,206 rc,clio rs,325i,328i,civic integra type-r,gtv,focus st rs,leon ibiza cupra,stb csak az olcsóbbakat irtam.

[link]

[link]

[link]

2011. máj. 5. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
40%
n+1465785 +-2,365 LE. A mi kocsink 68 LE és olyan élményt ad, hogy nem kell a városok között gyalogolnom vagy bicikliznem, hogy valami hihetetlen.
2011. máj. 5. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%
1.4-es motor felettiek tuti élményt adnak,mert ezek a kocsik már húznak is :)
2011. máj. 5. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!