Miért szajkózza mindenki, hogy csak a 911-es az IGAZI Porsche?
Igen, valóban, a 356/1 egy kétüléses roadster volt. De utána a szériagyártású 356-osok már a gmündi daraboktól kezdve léghűtéses farmotorral készültek. Így szereztek ismertséget, világhírt és a 911-es is azért lett farmotoros, mert a jól bevált receptet tartották meg. 1965-ben azért még nem volt istenkáromlás a hátra beépített hathengeres, léghűtéses bokszermotor. Persze a versenypályán más volt a helyzet, ott már egész korán rátaláltak a középmotorra.
Az, hogy a 911-es vált ikonná, több dologgal magyarázható. Egyrészt jó autó: ha nem lenne jól használható, nem lett volna soha ennyire népszerű és az alapkoncepció felhasználásával eléggé sokféle versenygépet tudtak kialakítani (935, 961, 953). Másrészt a formaterve nagyon jól sikerült: Butzi Porsche egy egyedülálló, megismételhetetlen formát alkotott, amihez érdemben az óta sem kellett hozzányúlni. Ehhez jött még az is, hogy a Porsche elérhető volt, legalábbis a kortárs sportkocsik között. Így a vásárlóközönség a 911-est kedvelte meg, az lett "a" Porsche. A gyárnak jó tíz évig ez is volt az egyetlen utcán használható jó sportkocsija (na, jó, meg a 912-es, de az is rokon) és a leváltására tett kísérletek nem voltak túl sikeresek. A 928-as akármilyen nagyszerű autó is volt, inkább GT lett belőle, mint sportkocsi, nem lehetett a 911-es utódja. Később a 924-es nem is erre készült, mire pedig a '80-as években megjelent a 944-es, már túlságosan hozzákapcsolódott a Porsche névhez a 911, mint autó, főleg, hogy a FIA akkori szabályai miatt Le Mans-ban és a sportkocsi-VB-n az erre épülő autókkal tudtak versenyezni (934, 935, 936). Vagyis a 944-es már csak a második lehetett a sorban a 911 után, a Porsche vezetése pedig a '80-as évek végére belátta, hogy ezt a sorozatot nem lehet kifuttatni, fejleszteni kell. Na, így született meg a 964-es és a többi "modern" 911-es, aztán már csak a '90-es évek végén volt próbálkozás a kiegészítésre. De a Porsche igazából nem szabadulhat a 911-estől, a vásárlók túlságosan megszokták ezt a sorozatot, muszáj, hogy ez legyen a zászlóshajó. Ez mondjuk okoz problémákat, mert a farmotoros felépítés a hathengeres bokszermotorral behatárolja a fejlesztési lehetőségeket (pl. nem nagyon lehet 4 liter fölé vinni a hengerűrtartalmat, nem lehet alumínium könnyűszerkezetes vázat alkalmazni, nem lehet elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztést beszerelni, stb.).
Nagyon jó, szakértő bejegyzés.
Nekem az összes gondom csak annyi, hogy mindenhol azt olvasom, hogy a Boxster és Cayman tulajokat szinte "kötelező" lenézni és azzal megbélyegezni, hogy "csak erre tellett", nem volt pénz 911-esre, így ez lett a kompromisszum.
Magam is sokat dilemmáztam ezen a témán, és mivel én sportautó kedvelő vagyok és kevésbé státusszimbólum-párti, így én tudom értékelni az innovációt és a középmotort. Nekem megvolt a 924, a 944 majd pedig a 911 is (964). Jelenleg Boxsterem van, mert nagyon kíváncsi voltam a középmotorosság miatt rá. A Caymant meg a szakma is jobbnak tartja a 911-nél, csak presztízs miatt "butítják" kicsit, nehogy a fejére nőjön a tizenegyesnek. Küllem tekintetében egyébként magam is 911-et tartom a minden idők legeslegszebb autójának. De a többi sportkocsiját is szeretem. Nekem, ahogy fentebb írtam, a Cayenne és a Panamera aggályos, mert nem igazán sportautók. A 911 is elment kissé a granturismo irányba a 993 után a 996-tal.
Én úgy gondolom, hogy aki lenézi a márkán belül a másik típust az nem a márka szeretete, hüsége miatt vásárolta az autót. Való igaz, hogy a Panamera és a Cayenne jelenlétét a mai napig nem értem...nem is fogom, de elfogadom.
Jómagam egy 911 GT3 RS tulajdonosa vagyok és a felszereltség, forma miatt esett a döntésem erre az autóra.
Azok az emberek szólják le az Ön által is említett Caymant és Boxert, mert nem értenek hozzá.
Számomra a Porsche egy életérzés, mert Porsche, mert Stuttgart-Zuffenhausenben készül és mert boxer. Nem versenyezni vettem, nem kekeckedni.
Közel sem a legjobb autó, még ilyen felszereltséggel sem, gondolok itt a sebességére, gyorsulására, mert a Német autópályán ar rs b5-ös audi gyakorlatilag porig aláz.
Miért is a 911? Mert a 911 maga a Porsche... Ennyi versenykilóméter és tapasztalat ami ebbe a sportkocsiba került másban nem találod meg. Ez a gyár ikonja és legjobb autója.
Hiába van középmotor, egy farmotoros (elvben bármennyire is rossz konstrukció) 911 turboval, turbo s-el vagy egy gt2 rs-el versenypályán is lealázod a középmotoros autókat - kivétel az f1-es gépek és speciális nem szériagyártású autók- lásd nordschleife, pikes peak.
Azt azért megnézném hogy egy német autópályán a fent említett 3 gépet melyik gagyi bömös vagy audi alázza porig. Egyik sem. Ha meg anyontuningolt bömbivel hasonlítjuk össze akkor a másik oldalra is tuningoltat rakjunk pl Porsche 9ff... A GT9-nek konkrétan csak az SSC Ultimate Aero vagy a Veyron az ellenfele.
#6
Dehogynem nem van neki. De, van még neki Bugatti Veyron is a tulajdonában. 🤣🤣
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!