Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozta ezt a jelenséget?

Mi okozta ezt a jelenséget?

Figyelt kérdés

Igyekszem részletesen leírni, hátha tudtok segíteni.


Egy 85-ös évjáratú Mazda 626-ról van szó. Tegnap este produkált először ilyent az autóm. Normális esetben indításkor, amikor ráadom a kontaktot, a műszerfalon kigyúl egy sor jelzőlámpa, amik a gyújtás pillanatában elhalványulnak, majd a kulcs elengedésekor kialszanak, és jár a motor.


Tegnap a kontaktig minden ugyanígy történt, a gyújtás ráadásakor azonban a lámpák villogni kezdtek, ezzel egyidőben gyors kattogás hallatszott a műszerfalból (mp-enként 6-7), a motor gond nélkül beindult, viszont a villogás-kattogás a kulcs elengedése után sem szűnt meg, pedig a kulcs visszafordult alaphelyzetbe, tehát nem maradt rajta a gyújtás.


Első néhány alkalommal azonnal leállítottam a motort, újrapróbálkoztam, változatlanul produkálta, majd végül próbáltam egy pici gázt adni, 3-4-szer rátúráztam (kb. 2500-ig), amitől megszűnt a kattogás, kialudtak a jelzőlámpák, és látszólag minden rendben volt.


Rettegek az autóelektronikusoktól, minden alkalommal csontig lefejnek, most pedig pár nap múlva el kéne utaznom 200 km-re, félek, hogy ottragadok autóstól.


Milyen hiba állhat a jelenség mögött, ezzel együtt mibe fájhat a javítás, és ha történetesen nem csinálja többet, elutazhatok-e, vagy túl kockázatos?


Nagyon számítok a válaszaitokra!


2011. ápr. 25. 06:38
 1/9 anonim ***** válasza:
És most mit szeretnél hallani,hogy ne nézesd meg ,indulj el így a 200 km-es útra ,nyugodtan ?
2011. ápr. 25. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

:)) Szerinted ezt szeretném én hallani?


El kellene döntenem, hogy elvigyem-e javítóba, ami esetleg olyan szinten kicsavar anyagiakban, hogy az utazásnak lőttek. Esetleg autót kérjek, ami megint nem egy áldásos megoldás, de legalább el tudok menni. Esetleg valaki elmondja, hogy ő tapasztalt hasonlót, és nem került sokba a probléma orvoslása. Esetleg közli valaki, aki érdemileg hozzá tud szólni, hogy ha így használom az autót, az hazavágja benne az elektronikát.


Azt szeretném hallani, amit írtam: hogy mi ez, és mi okozhatja, és ha nem jelentkezik többet, akkor is teperjek-e a javítóba, vagy leégetem a komplett autót egy zárlat miatt.

2011. ápr. 25. 08:47
 3/9 lodarazs ***** válasza:
Dízel vagy benzines?
2011. ápr. 25. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Benzines.
2011. ápr. 25. 12:19
 5/9 anonim ***** válasza:

fogalmi zavarokban szenvedsz.


kontaktot nem adsz rá. a vezetékek között van kontakt ( = kapcsolat) különben nem csinálna semmit.


gyújtást adsz rá. akkor kezd el világítani a sok visszajelző. amikor tovább fordítod, az az indítózás. ha leveszed a gyújtást, leáll a motor. tehát az indítózást hagyod olyankor abba.


egyébként mindenképp vidd autóvillamosságihoz. persze, sok pénzt fog elkérni, de a szakértelmét és a munkát meg kell fizetni. ez ilyen.

2011. ápr. 25. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Értem. Ilyen választ szerettem volna hallani. És külön köszönöm a kiigazítást! :)


Természetesen, továbbra is érdekel, hogy mi okozhatja. Zárlatos lehet valahol? Esetleg egy öreg csatlakozás oxidálódása okozhat ilyent?

2011. ápr. 25. 17:45
 7/9 anonim ***** válasza:

mivel 85ös évjáratú az autód, ezért nem gondolom, hogy indításgátló okozta volna a problémát, igen, valószínű, hogy valami érintkezés. a kattogás nem lehetett az AC pumpa? ez megmagyarázná egyébként a rángatást is, ha nem kap megfelelően üzemanyagot.


házilag mókulgatni elég sokáig tartana, egy szaki lehet, hogy 2 perc alatt megoldja.

2011. ápr. 25. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Rángatásról szó sincsen, a motor az tökéletesen megy. Egyszerűen egy gyors ütemű kattogás, vagyis inkább berregés hallatszik a műszerfalból a kormány mögül, mint amikor egy relé sorozatosan próbálkozik, de nem kap elég áramot. A kattanásokkal egyidőben a műszerfal minden fénye, kijelzője kialszik, mintha a másodperc töredékére teljesen áramtalanítódna a műszerfal. Akkumulátor teljesen rendben, hiszen könnyedén beindult az autó.


Holnap mindenképpen elviszem szakihoz, csak műszaki kíváncsiságból érdekel, hogy mégis mi lehet, plusz próbálom megtudni, hogy kb. mire számíthatok. Illetve az sem utolsó szempont, hogy ne cseréltessék ki a komplett műszerfalat, ha egyszerűbb a gond, mint aminek én látom.


Szóval laikusságom okán könnyen átvágható vagyok, és aggódom emiatt.:)

2011. ápr. 25. 18:30
 9/9 A kérdező kommentje:

Sok idő eltelt, és azok számára írom, akik hasonló problémával rátalálnak a kérdésemre.


Elvittem egy idiótához, aki szakembernek vallotta magát, és arra a következtetésre jutott, hogy egy elektronikai panelen van valami elszállva, és tévészerelőhöz kell vinnem, mert neki van olyan műszere, amivel pontosan ki tudja mérni, mivel van gond.


Kérdeztem, mi a legsúlyosabb következménye a dolognak, végképp beadja a kulcsot? Azt mondta, legrosszabb esetben áramtalanítódik a műszerfalam, de az autó menni fog vele.


50 km-t mentem, amikor arra lettem figyelmes, hogy nem működik az irányjelzőm (a műszerfalon sem jelzett vissza). Azonnal félrehúztam, közben reflexből leállítottam a motort, telefonálok a szerelőnek, aki nem veszi fel, akarom indítani és semmi. Totális csend. Tiszta sor volt, hogy áramtalan az autó. Szerencsére egy szerelőműhely előtt robbantam le, így segítettek beindítani, így szépen elporoszkáltam egy másik szerelőig, ahol másnapra kiderült, hogy az alternátor volt meghalva. Azért kattogott a műszerfal, mert az egyik relé nem kapott elég áramot, és sorozatosan próbált kapcsolni (egész jó volt a sejtésem). Az alternátor javítása és az aksi újratöltése után nem jelentkezett a probléma többé.

2011. dec. 28. 09:56

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!