Mi történik ha itthon cserélek az octaviában olajat?
Nem zavarodik meg,hogy nincs számítógépre dugva olajcsere után?
Egy 11-éves autóról van szó és nincs kedvünk fizetni azért,hogy a szerelő kiteker egy csavart,meg lecserél pár szűrőt amit othon is megtehet az ember könyedén.
Tehát történik valami azon kívül,hogy állandóan világítani,fog a műszerfalon a szervízjel?
Ha ezt már megkérdezed, akkor az nem egy jó pont. De legalább kérdezel ez viszont pozitívum.
Elég kevés informácó áll rendelkezésre, így csak annyit tudunk, hogy az első generácós Octaviáról van szó, így sajnos nem tudok neked kimerítő választ adni arról, hogy milyen olajat vegyél és mennyit a feltöltési mennyiség, valamint, hogy az adott reviziónál miket lesz még az olajcserén kívül szükséges elvégezned.
Mielőtt pofon vágna a tény az autó alatt, elmondom, hogy ne érjen váratlanul a dolog. Nem fog "könnyedén" menni, főleg ha otthon barkácsszerszámmal és egyedül valamint először csinálod. Ha mázlid van akkor fémházas olajszűrője van a motornak, ha nincs láncosfogód, vagy direkt olajszűrő fogód, akkor azzal emberkedni fogsz mire leszeded, vagy marad a nagy csőfogó. Visszarakásnál egy jótanács: a gumigyűrűt olajjal kend meg vékonyan, és úgy tekerd vissza, nehogy meggyűrd a gumit. Csak kézzel szabad meghúzni!
Leeresztő csavar tömítést (ha van), ne felejts el venni, és ne húzd halálra, nehogy elgyilkold a menetet.
Olajcserét úgy ideális elvégezni, hogy lehetőleg meleg, vagy langyos legyen a motor, így jobban kifolyik belőle a cucc. Ezzel egy hiba van, hogy ha fekszel alatta otthon akkor a forró olaj elől nehéz menekülni, márpedig ha olyan esetlenül csavarod a leeresztőcsavart akkor óhatatlanul a kezedre fog folyni.
Úgyhogy ha először csinálod, szívni fogsz.
Ja a szervízkijelző törlése. Nem kell PC-nek kommunikálni az ECU-val, hogy töröld, annyit elárulok itt, hogy a műszercsoportból kikandikáló két gombbal bűvészkedve (+gyújtáskulcs) tudod könnyedén törölni a dolgokat. Nem írnám le itt nyílvánosan, hogy pontosam hogyan, több okból is, pl: az otthon kókányolók miatt akik nem végzik el a munkákat, de tölik a checket,(és kérem az se írja le aki esetleg tudja) de ha küldesz egy "Privát e-mail"-t akkor ott leírom lépésről-lépésre, hogy hogyan kell törölni. És ha még azt is leírod, hogy milyen a gép (évjárat, lökettérfogat, üzemanyag, szelepek száma [vagy csak röviden motorkód], teljesítmény, hogy biztosra menjünk) és azt, hogy hány km-es a szervíz, akkor részletesen leírom neked, hogy mi kell bele és miből mennyi.
Meg jó egy haver aki már cserélt olajat, és tud segíteni, ha még nem cseréltél olajat életedben.
Nem hiszem, hogy ezek után kedve lenne hozzákezdeni, ha meg mégis, akkor majd az első kudarc elveszi a kedvét. Az emberek azt hiszik, hogy az autószerelés olyan könnyedén megy, mert amikor látják, hogy más csinálja, az olyan gördülékeny. Csak mikor ott van alatta a kombinált fogóval, meg a kína kulcskészlettel, akkor néz, hogy mi merre hány óra, meg elgyilkolja a csaver féjét és nyifog, hogy milyen szar az autó, pedig csak a hozzá való jó minőségű szerszám kellene.
Most ha elkezdi nyomogatni meg csavargatni össze-vissza azzal nem fogja tudni úgysem törölni, nagyon nagy kárt meg nem tud csinálni. Legfeljebb olaj nélkül elvonják a legközelebbi műhelyig, és ott befejezik.
Na majd most jönnek jól lehurrogni, pedig aki tudja miről beszélek az azt is tudja, hogy igazam van.
Meg fog majd szívni ő a többivel, mert olajcserénél általában nem csak olajat cserélünk. A műhelyben meg ott van egy fél napig legrosszabb esetben, és még a kezét sem kell összekoszolni.
A vezérléshez nem nyúlnánk az szerelő dolga.
Most vettük a gépet a vezérlés cseréig még van 40 000 km hátra de az tényleg szerelőt igényel de az olajcsere nem.
Nincsenek kínai szerszámaink csak orosz meg csehszlovák amivel a 120-as skodát is szereltük.
Ide meg nem kell más mint egy megfelelő kulcs a csavarhoz.
Mert egy octaviában sem bonyolultabb az ollajcsere mint egy régi gépben,mert alul ki felül be.
Csak az elektronikai részét nem tudtam,olaj és szűrő cserét már csináltam töbször,csak az egyszerűbb gépekben nem volt mit kinullázni.
De először úgy is elvisszük szerelőhöz,mert cseréltessük a váltó és a szervó olajat,akkor már lecserélheti a motor olajat is.
Egyébként nem kell mindenkiről feltételezni,hogy hülye és olajcserénél bármit beleönt és kombinált fogóval tekeri ki a csavart.
Attól hogy nem hívsz otthon pincért és magad szolgálod ki,nem biztos,hogy kézzel fogsz a földről zabálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!