Milyen legyen az első autóm?
Most tettem le a jogosítványomat, és szeretnék egy autót venni. Olyan 400-500ezer forintot szánnék rá, plusz olyan 100ezret a "tuningolásához". Mit érdemes lecserélni, vagy belerakni? 2005-ös Ford, illetve Opel használt személyautókban gondolkodom.
17/F
2005-ös Ford vagy Opel és max 500 ezer?
1. Kicsit álomvilágba élsz apafej.
2. Plusz 100 rugót meg inkább tedd el átiratásra vagy szervízre, mert bizony az autóknál olyat is kell csinálni!
Ne irigykedjetek! A srác hadd élvezze, ha vehet egy autót.
A tuninggal én vigyáznék, mert az olcsó tuning mindig az élettartam rovására megy. A te pénzedből azért nagyon komoly autó nem jön ki.
Én inkább egy eleve sportosabb modellt vennék.
Különösen a második, elég sportos dögös kocsi lenne egy 17 éves srácnak.
Ha sport, akkor Seat Cordoba 1.6 sportline. Am 2005ös autókat ne nagyon nézz 500körül, mert nincs! Én olyan 2000es évjáratú autót nem találtam ennyiért, max swift de az nekem nem tetszik. Ha ennyire újabb autó kell 2004es suzuki alto van még de az is 600körül, de azt nem jó tuningolni.
Én a helyedben hagynám a tuningot mert nem jó a tuning, nem hiába van úgy tervezve egy autó ahogy van, csak tönkreteszed hosszútávon a kocsit. Szóval hagyd a tuningot, és az összes pénzért vegyél egy jó kocsit, többet érsz egy jobb autóval mint egy régebbi tuningolttal.
Egy 2001 körüli cordoba sportline sok extrával szerintem ideális választás lenne.
A legnagyobb jóindulattal írok:
Ennyire fiatalon, friss jogsival nagy teljesítményű autót nem szabad venni. Nem tudsz még annyira vezetni (bocs, no offense) hogy a sok pacit kordában tudd tartani. Nem véletlen, hogy sok újgazdag hülyegyerek bemegy a szalonba, megveszi a full új 200LE feletti kocsit, aztán záros határidőn belül rommá töri.
Gondolom azért azt is kiszámoltad, hogy a kocsi éves fenntartása olyan 300-400-e ft körül lesz, attól függően, hogy mennyit mész vele (tehát majdnem annyi mint az autó vételára).
Friss jogsival egy tök átlagos, 50-70 max 80LE-s autót javaslok, ennél nagyobbat semmiképpen. Nekem 50LE-s csodajárgányom van, és nem egyszer mentett már meg attól hogy elszálljak (nagyobb teljesítményű autóval már lehet meghaltam volna). ILyen kis lóerőknél viszont a tuning drága, és semmi értelme nincs (plusz 10LE-rt rakat pénzt kifizetsz és annyira nem érződik).
Mo-n egyébként is sok a gagyi, igénytelen tuning, kevesen tudnak valóban jól tuningolni úgy, hogy az autó közben ne essen szét.
A tuning egyébként is pénzkidobás annak akinek nincs rá feleslegbe sok pénze. A tuningra szánt pénzből inkább menj el vezetéstechnikai tréningre, vagy vegyél belőle benzint, 100* jobban megtérül.
Egyedül talán az optikai tuningban van fantázia, de itt megint bejön az, hogy egy 10-15 éves olcsóbb autón egy 100e-s tuning elég - hogy is mondjam - idétlen, illetve nevetséges, én az ilyeneken inkább röhögök, mint komolyan venném.
Ha meg azokra a csajokra hajtasz, akik a pöpec verdákra nedvesednek, azokat inkább hagyd a fenébe ribanc az összes (tisztelet persze annak a kevés kivételnek).
A kérdésre a válasz: ford és opel jó, fiesta, focus, astra mind tökéletes választás lehet.
Ha már megtanultál vezetni, esetleg 4-5 év múlva el lehetg gondolkodni a tuningon (addigra már benő a fejed lágya is, és rájössz mekkkora hülyeség ilyen idétlen dolgokra egy valag pénzt beletolni :)
Múltkor voltam autó show-n és a gyerek mondja hogy csak a 4 felni 1 millába van neki. Hát nekem az egész autóm ennek az összegnek a közelébe sem ér, de nem is vágyom rá. Egyébként azt nem kérdeztem meg tőle, hogy mi lesz ha esetleg véletlen összetöri vagvy ellopják.
Érdemes már most megtanulni, hogy addig nyújtozkodj ameddig a takaród ér. Ha nincs pénz komoly tuningra (márpedig ennyiből nem lesz) akkor most ezt sajnos hanyagolnod kell.
Tudom, hogy azt hiszed ettől leszel menő gyerek, de az én szememben sokkal többet ér az, aki belátja, hogy a vezetés bizony felelősségteljes dolog, és csak akkor fog bele ilyenekbe ha már a vezetési tudása is megvan hozzá.
Valamilyen szinten csatlakozom az előttem szólóhoz!
Friss jogsival nem szabad túl sok lóerő-s vasat venni mert annak fájdalmas vége is lehet!
És persze szem előtt tartva azt hogy ne legyen túl elektronikázva az autó!
A Legeslegjobb választás egy II Golf lenne (NO ABS,NO INJEKTOR, NO PROBLEM) , és II Golf-ot már kapsz olyat amin van igényes Optikai Tuning(Tudsz vele villogni) ;)
Mondjuk vannak Optikailag Igényesen kialakított Optikai Tuner Autók! II Golf-ban főleg!
És a II Golf sem mai autó , még is elég szépen meg lehet csinálgatni(Az nem gond ha kicsit igényesebb és modern korúan van megcsinálva egy autó)
Esetleg ha annyira nagy autó-s vagy akkor nyári munkából összegyűjtött pénz egy részét még rá tudod szánni tuning-ra! Magyarán nem kell rögtön NeedForSpeed autónak lennie,apránként is meg tudod venni a cuccokat hozzá!
IIGolf egy jó választás Friss jogsihoz,Ennyi pénzért Bőven kapsz Optikai tuningosat és ráadásul pénzed is marad amit bele tolhatsz a tankba,vagy átírásra szánhatsz! SOK SIKERT KÍVÁNOK az új "családtag" kiválasztásához!
komolyan mondom ha egyszer megnyerem a lottot a gyik összes irigy biciklisének veszek egy kocsit mert már a tököm tele van a válaszaikkal...
ennyi pénzért már lehet venni egy jó kis kocsit. szerintem mindenképpen japánt vegyél mert ezek nagyon megbízhatoak.honda, toyota, mazda, mitsubishi. ráadásul a legtöbb japán kocsi a sport jegyében készüt. pl:civic. szóval már tuningolni kell max egy jó alufelni és peres gumi. a civic-ek tuning nélkül is jól mennek. az opellal és a fordal sincs semmi baj ezek is jók de ezek inkább sima hétköznap autók nem tuninra vannak készítve.
Teljesen friss kezdő jogsi, és te már tuningról beszélsz?
500 ból valami iesmit vennék.
Az első autóm nekem is 1,3 as volt, mayd egy kis corsa, és végül egy 1,4 es toyota, hiddel MO ra ennél nagyobb nemkell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!