Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha már meleg a motor, miért...

Ha már meleg a motor, miért kell alapjáraton ketyegnie akkor is, ha nem megyünk vele? Az indítás nagy terhelést jelent a motornak?

Figyelt kérdés

Lehet hülye a kérdés, de piros lámpánál állva 0,5-1 percig teljesen feleslegesen megy alapjáraton a motor. 5-10 lámpával számolva pedig ez már akár 10-20 perc is lehet, ami sok. Nem lehetne valami olyan megoldást kitalálni, hogy ne kelljen feleslegesen alapjáraton ketyegnie? Nem lehetne mindig inkább beindítani?


A beindítás a motorra magára nagy terhelést jelent? Ha igen miért (technikai okok) (az önindítótól és az akkutól most tekintsünk el, mondjuk hogy 230voltról mondjuk egy mosógép motor indítja be)


Úgy tudom az újabb hibrid autóknál már valahogy úgy csinálják hogy 30km/h alatt csak az elektromos motor megy, utána kapcsol csak be a benzines, addig teljesen lel van állítva. Én ugyanezt csinálnám nem hibrid autóknál is a lámpáknál. Megoldható?


2011. ápr. 16. 20:42
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
toyota--> stop and go...
2011. ápr. 16. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
start-stop rendszernek hívják
2011. ápr. 16. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
start-stop rendszernek hívják és számtalan autóban van már ilyen.
2011. ápr. 16. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Tegyük hozzá, hogy a régebbi motorok indításkor 1-2 perc benzint elszívnak, tehát nem vagy előrébb, maximum egy vasúti megállónál éri meg, ahol jön egy hosszabb tehervonat. Egyébként nem spórolsz üzemanyagot egy cseppet sem.
2011. ápr. 16. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:

Nem tudtam hogy létezik már ilyen.

És akkor miért nem terjedt el az olcsóbb autók körében? (opel, suzuki, stb...) Annyira bonyolult a technológiája?

2011. ápr. 16. 21:17
 6/11 anonim ***** válasza:

Valóban nem hülyeség ez a start stop rendszer nyilván ezért is építik már az ujj kocsikat így.

Motora semmiképp nem káros legfeljebb a régi önindítók életartamát rövidíted így elégé le az állandó használatával merthát nem erre tervezték.

De nem egy egetverő összeg bronzkefét szerezni vagy egy tartalék önindítót szerezni és ha így start stop rendszerben használod 30e km-enként cserélgetni és felülvizsgálni a használt állapotát.

Irta itt valaki a régebbi kocsik 1-2 perc járást is megeszik egy indítás alatt. Én ebben személyszerint kicsit túlzásnak tartok egy karburátoros autó esetén is.

Az injektor.hun volt is egy ilyen teszt egy régebi injektoros autón mértek egy motor indítás 16mp alapjáratnak felel meg.

Ennek megfelelően én is így járok el leállítom ha 30mp nél többet kell állni egy helyben.

2011. ápr. 16. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Az ilyen rendszerű autókba a szokásosnál valamivel erősebb önindítót szerelnek, ami bírja a gyakori használatot és az elektromos rendszerüket is felkészítik a sok indítózásra és a töltés nélküli működésre, hiszen álló motornál ugyanúgy világítanak tovább a lámpák, működik a szellőzés, a rádió, stb. Ez többletköltség, amit extraként fizettetnek meg a vevőkkel, ezért egyelőre nem olyan elterjedt.
2011. ápr. 16. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:

Köszi mindenkinek most már tisztán látok.

Mentek a pluszok :)

2011. ápr. 16. 22:19
 9/11 anonim ***** válasza:

Elég elterjedt már, de én kötelezővé tenném, hogy az új autókat csak ezzel lehessen eladni!

Vezettem az új Citroen C4-et, hybrid volt:) A nő azt mondta, hogy minimum 600.000 leállítást-indítást bír el a kocsi ezzel a rendszerrel.

2011. ápr. 16. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Én is stop and go rendszert használok,de csak ott,ahol ismerem a járást.A slusszkulcs elfordításával működik a rendszer:)

Egyébként érdekes a kérdés.Én még azon gondolkodtam el,hogy ennek a rendszernek nem az önindító lenne a felelőse az indításért,hanem egy "rugóerő tároló" szerkezet.Egy hasonló elvűre gondolok.

2011. ápr. 16. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!