Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » HDi-be lefújószelep?

Némóóó9 kérdése:

HDi-be lefújószelep?

Figyelt kérdés
Peugeot HDI 206-om van és szeretnék sziszegős hangot, de nem tudom, hogy lefújószelep vagy sportlégszűrő? Tudom, hogy van árkülönbség, de nekem az a célom, hogy legyen:) mit ajánlotok?
2011. ápr. 12. 20:31
 1/3 anonim ***** válasza:
HDi-be ne nagyon tegyél lefújószelepet. Mivel dízel, ezért nincs benne fojtószelep, a lefújószelep tehát nem fog tudni rendesen működni. Vannak dízelekbe is lefújószelepek, de van egy olyan sanda gyanúm, hogy a sziszegésen kívül semmire sem képesek (akkor meg értelmük se sok van). A sportlégszűrő viszont képes sziszegős hangot adni. Meg ha beültetsz egy kígyót, az is. Sőt, ha kitekered a négy szelepet a kerekekből, az is sziszegni fog.
2011. ápr. 12. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

21:20

írtad hogy dízelbe nem lehet rakni lefújószelepet mert nincs benne folytószelep utánna írtad hogy van olyan dízel amiben van lefújószelep. nem kötekedés képpen írok csak kifejtenéd ezt pontosabban hogy mire is gondoltál.

Ám barátom autó szerelő és ö mondta hogy osztálytársa ladába rakott 1.9 vw tdi motor amit felhúzott vagy 200 le-ig. és ö mondta hogy nem lehet bele rakni lefújó szelepet, neki is az oktató mondta hogy dízelbe nem lehet. de kitudja lehet hogy a technika lehetővé teszi hogy már ezt is lehet alakalmazni.ha már azt az idöt éljük hogy az autó magátol beáll a parkoloba akkro már lassan tényleg semmi sem lehetetlen...

2011. ápr. 13. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Igen, látszólag ellentmondtam magamnak. Nos, a dízelbe tényleg nem lehet építeni lefújószelepet, mert semmi értelme. A lefújószelep ugyanis arra szolgál, hogy a bezáródó fojtószelep mögött ne torlódjon fel a nagynyomású levegő, ezért gázelvételkor kinyit és a szabadba vezeti a töltőnyomást. Mivel a dízeleknél gázelvételkor nem záródik be a fojtószelep, a lefújószelepnek nincs sok értelme. Nem torlódik fel a légoszlop, nincs, ami fékezze a turbinakereket... Akkor meg minek engedjük a levegőt a szabadba?

(még mielőtt valaki nekem esik: igen, láttam már fojtószelepes dízelmotort, de ott nem a teljesítmény szabályzásáért felelt a pillangószelep)

Viszont lehet kapni dízelekhez lefújószelepet. Hogy ez pontosan hogyan működik, még nem jöttem rá, mert sosem volt a kezemben ilyen alkatrész. De az biztos, hogy nem a klasszikus értelemben vett lefújószelepről beszélünk. A leírásokban az szerepel, hogy a turbónyomást stabilizálja ez az alkatrész, de fogalmam sincs, hogyan működhet. Vagy csak egy gázelvételre nyitó, értelmetlen szelepről van szó, ami a hangot jól imitálja, vagy a franc se tudja, mi ez. Mindenesetre nekem nem áll össze, hogyan lehet turbódízelben lefújószeleppel turbónyomást stabilizálni.

2011. ápr. 13. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!