Mennyi a fogyasztása egy bmw e30 (316i) -nak? Mik a típushibái? 400ezer alatt találok jó állapotút?
1. Azt először is leszögezném hogy a BMW presztízsautó, ott nem a fogyasztás és az alkatrészár számít hanem a vezetési élmény.
Nah de.
A BMW-nél általában a két véglet van a fogyasztásoknál, lakott területen kívül nagyon keveset, városba nagyon sokat. Nekem egy 1.9-es BMW-m van, lakott területen kívül 5.-be 90-el 4.8 litert kajál. Viszont Pesten sikerült vele bekajáltatni a 11,5 litert is. Az 1.6-os lakott területen kívül kb 5,8 litert kajálhat, városba (pesti körülmények közt) 9 max.
A szilentekre azokra nagyon figyelj mert az egy tipikus BMW betegség hogy könnyen elszáll. A többi alkatrészével nem szokott probléma lenni.
Valamint figyelj arra hogy a motor az gyári legyen, mert ha 1 dolog elszáll benne akkor dominó effektusban megy tönkre benne az összes alkatrész, tehát nagyon kényes a motor arra hogy ne borítsák fel az egyensúlyát.
A hűtő légtelenítőcsavarjára figyelj, és ha megveszed akkor csavard ki és nézd meg hogy nem e sérült a menet és nincs e összeragasztva, mert az olyanokkal később sokat szívhatsz.(Tapasztalat) (Mivel a kiegyenlítőtartály egybe van építve a hűtővel ezért csak komplett hűtőcserével lehet ezt a problémát megoldani)
A lámpára figyelj hogy a szigetelése nem e sérült mert könnyen párásodnak. (mondjuk E30-nál nem tudom mennyire de E36-nál mindenféleképp
most hirtelen ennyi, ha eszembe jut valami akkor még írok.
és ha rám hallgatsz akkor nem használtautón keresel BMW-t hanem powerfanatics.com-on, sokkal megbízhatóbbak az eladók.
E30 sajnos már kiöregedett, így a legnagyobb ellensége a rozsda. Küszöbök, első sárvédők alja, kislámpáson az első kötény, hátsó kerékívek, jobb hátsó kerékdob, csomagtartó zsebek, csomagtartó padlólemez, taposó (főleg a gázpedál körül), ajtók alja, hátfal (gumikéder alatt és a vonószemnél). M40 motoros 316-nál a vezérlés lehet érdekes a rossz olajozás miatt (himbák, veztengely). Műszeregységben szeretnek elengedni a forrasztások, meghalni az akksik. Tünete a rossz mutatók, és a reset után is világító inspection felirat (kislámpásnál az olajintervallum is újraindul ilyenkor). Tűzfalon van két fekete fedél, az az esőelvezető. Itt be tudnak potyogni a levelek, bogarak, stb., és eltömíthetik a csöveket, aminek következtében elrohad a tűzfal. Ilyenkor szokott ázni a padlólemez, meg persze, amikor széthull a radiátor a fűtésboxban (klímásnál nincs ilyen gond a túlfolyók miatt, de olyat nagyon nehéz találni. 6hengereseknél a hűtő és ablakmosó szintjelzők adják meg magukat, ilyenkor folyamatosan világít a led a check-kontrolon. Hátsó lámpák is be szoktak ázni néha, a rossz tömítés, vagy a búrán levő hajszálrepedések miatt. Fűtés ha csak 4-esben megy, akkor rossz a léptető ellenállás, lámpamagasságállítás egyikben se működik. A ködlámpák üvege is szeret berepedni a felpattanó kövektől. Reggelig lehetne sorolni, inkább olvasgass a neten róla!
Előző vagyok...
Ha tetőablakos, akkor fokozottan érvényes a küszöb rozsdásodása, ugyanis az esőelvezetésnek az első hangszórók mögött egyszerűen vége szakad, és a küszöbbe megy minden víz. Nem tudom, melyik mérnök találta ki, de egyszer megrugdosnám érte...
Ugyanúgy az is igaz, hogy egyre kevesebb E30 van. Ami jó állapotú, azt általában nem adják el (amúgy is csak eszmei értéke van lassan). Én a magam részéről a bontott cuccokban sem bízom már, de ez valószínűleg az én hibám (többek között ennek is köszönhető, hogy a sajátomat közel eredeti állapotban sikerült megőriznem). Persze itt most nem egy lökhárítóra, vagy egy motorháztetőre gondolok...
316-nál 7-9 közötti fogyasztással számolnék, értelemszerűen az újabb, M40-es fogyaszt kevesebbet a kettő közül. M10-nél karbi beállítási gondok szoktak lenni, ha az szar, akkor a gatyádat is lezabálja. Ettől eltekintve nagyon jó motor, nem véletlenül ez került az F1-es autóba is :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!