Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen autót érdemes venni...

Milyen autót érdemes venni elsőnek, ha letettem a jogsim és még nem vagyok magamban biztos. Olyanra gondolok, amihez olcsó az alkatrész is, pl. : trabant 1.1, lada niva?

Figyelt kérdés
2011. ápr. 2. 11:33
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

A szereléshez nem értek, még ha tudom is mi miért van, azt nem tudom, hogy melyik csavar hol mit fog, stb.Szerszámaim csavarhúzón kívül meg kulcson kívül nincsenek, szerelőaknát meg max ások egyet valamelyik parkban, max rámomlik XD

Komolyra fordítva a szót 1-2 évre kelene egy járgány, ami nem esik szét, amíg megtanulok rajta normálisan szerelni.


Másik kérdés: amikor elmegyek autót nézni, akkor mire kell odafigyelni? Már mint nyilvánvaló dolgok, mint a futott km, rozsdásodás, fékbetétek, lengéscsillapítók, de mondjuk a részletesen átnézésnel mikre érdemes. Például ha képzeletben lenne veem egy autószerelő, ő mit nézne meg azonnal egy új autó vásárlásánál? Honan tudom, hogy valamelyik alkatrész már cserére szorulna, vagy egy kocsival befürdök. Hova érdemes bekukkantani és mit nézhni? Mit figyeljek a motor hangján, ha beindítom a megvételre szánt autót és mondjuk a sebességváltónál, mit figyeljek a próbaút alatt? Előre is köszönöm a választ!

2011. ápr. 3. 10:44
 12/16 anonim ***** válasza:

Előző vok.

Ezt így nagyon bonyis és hosszadalmas lenne leírni, nem is nagyon lehet. Pl hiába írnám azt, hogy azt kell megnézni lötyög-e valami, ha nem érezted még hogy milyen amikor lötyög és milyen amikor nem, akkor viszonyítási alapod sincs, hiába is rángatnád meg, fogalmad nem lenne, hogy most az a lötyögés normális, vagy már hibára utaló jel.


Am. keress vissza itt a GYK-n, már sok dolgot leírtak.

Az autónézés izgalmában pár dolgot úgyis el fogsz felejteni (ezt tapasztalatból mondom), ezért lebeszélnélek arról, hogy teljesen egyedül, mindenféle leírások alapján magad határozzad meg. Vigyél magaddal egy szakit mindenképpen, esetleg majd ő meg is mutatja neked mire kell figyelni.


A lényeg szerintem az, hogy az igazán nagy turpisságok csak akkor derülnek ki, amikor az autó alá (aknából, vagy megemelve) alá tudsz lesni. Addíg semmi sem jelent semmit sem, csupán külső máz, cicoma.


Ezért ha egy autó már átment az elsődleges szűrőn (kívülről nagyjából ok, próba kör alatt is ok, az eladó korrekt, a kocsi maga egyben levőnek tűnik), és a szerelő is azt mondta rá hogy ámen, akkor célszerű elvinni egy olyan szervízbe ahol csinálnak állapotfelmérést. Ez vagy ingyenes vagy pár ezer ft, de ennyit mindenképpen megér.

Az állapotfelmérés tulajdonképpen egy mini műszaki vizsga, általában tartalmazza:

- lámpák működésének ellenőrzése

- fékpad: lengéscsillapító vizsgálat, fékerő mérés, stb...


- megemelik, megrángatják a kerekeket: kerékagycsapágy, toronycsapágy, kormánymű ellenőrzés (nem lötyög, nem szorul, nem ad hangot, stb...)


- alulról: kipufogón látható sérülések nincsenek, fékcsövek rendben, szilentek rendben, köszöböknél nincs teljesen szétrohadva, fő teherviselő elemek egyben


Maga az egész kocsi milyen állapotban van (szét van rohadva az egész, vagy jól néz ki, mennyire van szétgányolva valami, vagy mennyire figyeltek oda a szerelésnél, ez sokat elárul az állapotáról).


Volt olyan kocsi amit néztünk, hogy ráálltak vele az emelőre, elkezdték volna emelni a kocsit, de nem merték, mert a lemez szépen nyomódott össze az emeléstől. Akkor áttették máshova az emelőt, megemelték, kierült hogy a küszöböknél alul totál szét volt rohadva. Kívülről a gép nagyon pöpecül nézett ki, de mint tudjuk a külső még semmit sem jelent.


Próbakör alatt: az autó hangja rendben van, pöccre indul, nem ereget füstfelhőt, stb, stb, stb.....


[link]


Én amikor kocsit néztünk apum jött velem. Ő nagyjából ért a kocsikhoz, de még így is rengeteg dolgot elfelejtettünk megnézni. Mind apróság, de kiadás ha nem figyelsz rá.


Minden használt autó vétel lutri. Az eladónak SOSINCS igaza, mégha szimpatikus sem!


A szervízes állapotfelmérés még azért is jó, mert felírják a hibás tételeket és adnak rá árajánlatot, mennyibe kerülne ha náluk csináltatnád meg (anyag + munkadíj). Mivel a szervíz abból indul ki, hogy esetleg hozzájuk viszed majd a kocsit, jó vastagon fog a cerkájuk, minden apró baromságot felírnak. Ez neked adott esetben jó alku alap lehet a vételárból, illetve biztos lehetsz benne, hogy a szervíz alapos és nem hagy ki semmit sem. Ugyanezen okból az eladó ismerős szervízébe ne vidd el, mert az esetleg az eladó fele lesz lojális és nem feléd!


Igazából még ilyen alaposság mellett is benne van a pakliban hogy ráfázol, de már jóval kisebb az esélye. Minden autónak - bár műszaki emberként ilyet mondani hülyeség, de ténleg így van - lelke van.


Ha lehet engedd az eladót is vezetni (figyeld miilyen stílusban vezet, hogy bánik a kocsival) és vezesd te is.

2011. ápr. 3. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

előző vok:

- futott km: sosem fogod megtudni, hogy egy kocsiban mennyi is a valós km. Mindenki tekergeti össze vissza, előlre, hátra, ahova éppen akarja. Ahogy a vicc is tartja: "mennyi km legyen benne?" Amúgysincs sok jelentősége, mert egy sokat futott gép is lehet jobb állapotban mint egy keveset futott, de széthajtott, elhanyagolt


- belső állapota: semmit sem jelent. A legfontosabb apróságokat pár ezer ft-ért kicserélik, lefújják, stb. Ma már külön iparág épül arra, hogy az eladásra kínált autót hogy lehet a legolcsóbban úgy kicsinosítani, hogy a lehető legjobban nézzen ki, így akár több évvel is fiatalabbnak látszódjon mint valójában


Érdemes több autót megnézni, és nem elkapkodni a vásárlást. Sajnos mi beleestünk abba a hibába, hogy elkapkodtuk. Este, szürkületbe ne nézz autót, csakis nappal. Ha az eladó csak este mutatná meg, már felejtős is (lehet hogy amúgy korrekt lenne, de autót nem nézünk, csakis napfénynél).


Ha lehet intézd úgy, hogy lásd amikor először beindítja az eladó. Szoktak azzal trükközni hogy úgy viszik oda, hogy nagy nehezen beindítják, melegen már ok. Megveszed, másod-harmadnap derül ki hogy alig indul... Visszaviszed, szokásos válasz: "nálunk még jó volt..."


És hogy klasszikusunkkal zárjam a mondandómat: "Egyszer és mindenkor felelős lettél azért a gépért amit megvettél. :) Utána megszabadulni tőle sokkal nehezebb..." úgyhogy jól gondold meg!

2011. ápr. 3. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:
NA ez nagyon korrekt válasz volt tőled, köszönöm! :-D
2011. ápr. 3. 23:23
 15/16 anonim ***** válasza:

én véleményem következő: renaultot akartam , de árban húzós ezért a renault csoportból dacia logant vettem. 790 ezerert 4 eveset:D(banki visszavett autó aszem). renault motor hajtja és 75 lovacska, 510 literes csomagtartó...stb fogyasztása és fenntartása olcsóbb mint a biciklinek, rohadás cserbenhagyás kizárt még egy jó ideig tuti megtartom :D.Sokan szidják mert 99,2% francia 0,8 % roman, de kit érdekel, törődjenek a több millás törlesztővel egyesek akiknek kell a márka az egóhoz. szval én ezt ajánlom neked is menj el tesztvezetésre használt kocsikat nyomasd végig és ami tetszik azt vedd meg.

[link]

2011. ápr. 9. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim válasza:
Trabant!! A Lada sokkal többet fogyaszt. én a helyedben trabit vennék
2011. ápr. 10. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!