Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Busz fékezésnél a vezető...

Busz fékezésnél a vezető valami pöcköt húzogatott hátra. Mi lehetett az? Retarder, vagy kipufogó fék?

Figyelt kérdés
Utaztunk távolsági busszal, és amikor kisebbet kellett fékezni, a vezető nem a féket nyomta, hanem a bal kezével húzogatott hátra valami kis kart, majd amikor már lehetett tovább menni, szépen előre tolta. Mi lehetett az?
2011. márc. 20. 16:36
 1/6 anonim ***** válasza:
41%
Az a retarder Motoros Fékrásegítő.Ilyen nagy tömeg megállításához már nem elég a puszta motorfék,mint az autóknál,hanem egy villanymotor is rásegít a vákum kialakításához.
2011. márc. 20. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Autóbuszok, tehergépkocsik, különleges járművek számára kifejlesztett hidrodinamikus áramlási fék. Felszerelhető az ismert teljesen elektronikus vezérléssel, amelynél tárolni lehet a jármű pillanatnyi sebességét, tulajdonképpen egy lejtőn működő tempomat.
2011. márc. 20. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Ezt mondják + biztonsági féknek,nagy teherbírású autokon van ilyen.
2011. márc. 20. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 DavidCroft válasza:

Az nem biztonsági fék nem is valami tempomat (ilyen hülyeséget lejtmeneti tempomat :D ) Attól függ milyen títusú busz volt. Ha E94 E95 E98 akkor retarder ennek 5 állása van és ált hosszabb kar 15-20cm ezek a kormánytól jobbra helyezkednek el pár kivétellel. Ha viszont 10cm es akkor 2 állása van plusz a semleges. Ez Jacods rendszer. Ezek csak Cummins motoros buszokon vannak és ált. a kormánytól balra helyezkednek el. PL EAG 396 Csepel Union. És vannak az intarderek amik ált neoplan vanhool berkhofon vannak. Intarder egy ZF fejlesztés, mint a neve is mutatja (In jelentése németül = - ban, -ben) bele van építve a váltó házba, de a váltó (fogaskerékpárok) mögé. (A sebességváltó és az intarder egy egységet képez.) A szekunder retarderek közé tartozik. A lényeg az, hogy a kialakítás miatt lényegesen könnyebb, mint a hagyományos váltó mögé épített egység. A váltó olaját használja a fékezésre. A retarderek célja, hogy a gépkocsivezető választhassa meg azt fékezési fokozatot,amely a forgalom üteméhez való alkalmazkodáshoz, vagy a jármű megállításához a legmegfelelőbb. A retarder fékhatását, a lassítási folyamat közben lehet fokozni, vagy mérsékelni.

Működésük:

Egy közös házban. A rotor levegőt forgat. Fékezéskor a rotorhoz valamilyen folyadékot küldünk, ami a folyadékot mozgásba hozza. A folyadék mozgását megakadályozza az állórész, emiatt a rotor mozgása is lelassul és a kardán tengelyen keresztül létrehozza a fékezést.

2012. febr. 27. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Nem hülyeség, létezik ilyen fogalom hogy lejtmeneti tempomat, a legtöbb új kamion ilyen. Ha eléri lejtőn gyorsulva a beállított értéket, akkor a retarder automatikusan fékezi a kocsit amíg a beállított érték alá nem lassul. Be lehet állítani bizonyos tűrést, hogy hány km/h-val lépheti át a beállított sebességet.
2014. júl. 11. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Egyébként teljesen mindegy milyen típus volt, biztos hogy retarder kapcsoló volt.
2014. júl. 11. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!