Busz fékezésnél a vezető valami pöcköt húzogatott hátra. Mi lehetett az? Retarder, vagy kipufogó fék?
Az nem biztonsági fék nem is valami tempomat (ilyen hülyeséget lejtmeneti tempomat :D ) Attól függ milyen títusú busz volt. Ha E94 E95 E98 akkor retarder ennek 5 állása van és ált hosszabb kar 15-20cm ezek a kormánytól jobbra helyezkednek el pár kivétellel. Ha viszont 10cm es akkor 2 állása van plusz a semleges. Ez Jacods rendszer. Ezek csak Cummins motoros buszokon vannak és ált. a kormánytól balra helyezkednek el. PL EAG 396 Csepel Union. És vannak az intarderek amik ált neoplan vanhool berkhofon vannak. Intarder egy ZF fejlesztés, mint a neve is mutatja (In jelentése németül = - ban, -ben) bele van építve a váltó házba, de a váltó (fogaskerékpárok) mögé. (A sebességváltó és az intarder egy egységet képez.) A szekunder retarderek közé tartozik. A lényeg az, hogy a kialakítás miatt lényegesen könnyebb, mint a hagyományos váltó mögé épített egység. A váltó olaját használja a fékezésre. A retarderek célja, hogy a gépkocsivezető választhassa meg azt fékezési fokozatot,amely a forgalom üteméhez való alkalmazkodáshoz, vagy a jármű megállításához a legmegfelelőbb. A retarder fékhatását, a lassítási folyamat közben lehet fokozni, vagy mérsékelni.
Működésük:
Egy közös házban. A rotor levegőt forgat. Fékezéskor a rotorhoz valamilyen folyadékot küldünk, ami a folyadékot mozgásba hozza. A folyadék mozgását megakadályozza az állórész, emiatt a rotor mozgása is lelassul és a kardán tengelyen keresztül létrehozza a fékezést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!