Szuzuki Swift 1.3 GLS 97-ES Évjáratú! Erősen gondolkodom az E85 üzemen /jelenleg benzinüzemmel KB.600KM/TANK/KB33 LITER KB.5-5,5L fogyasztás. Kérdéseim!?
-50-50%-be tankolva mennyivel emelkedne meg a többletfogyasztás? ha így mek 600 at egy tankkal úgy mennyit mennék?
-úgy gondolom, hogy kb. 34 literes gyári tankom lehet, szerintetek megérné felesbe tankolni?
-egy 60-40 e85 kombinációt bír még a motor?
-motor élettartamára tekintve van hatással az e85?
-üzemanyag szűrő cserét mennyire látjátok fontosnak (úgy hallottam, h ha nem tankolom csak 1 kattanásig nem lehet gond)
-szerintetek, megéri egyáltalán teljesen átalakítani, nem félve attól, h a benzinhez hasonló ára lesz
-terheléssel gondolok itt utánfutóra, személyekre, valamint télen is megfelelően műkxik?
A válaszaim nem speciálisan a Suzukira fognak vonatkozni, de nagyjából minden autó így reagál az etanolra:
- kb. 10% növekedés, tehát olyan 6 l-es fogyasztásod lenne
- szerintem meg, ez nem a tank nagyságától függ
- bírni bírja, de lehetnek bizonyos gondok: csökkenő teljesítmény, hidegindítási problémák. A megoldás: lassan növelni kell az arányt, és figyelni, mit vált ki.
- nincs, mert semmi maradandó nem történik a motorral. Az előbb felsorolt problémák is csak addig jelentkezhetnek, amíg etanol van a kocsiban, ha csökkented az arányt, rögtön el is múlnak.
- mindenképp kell, mert az etanol a több éves szennyet feloldja a csövekben, és eldugíthatja a szűrőt
- szerintem meg, mert egy jó ideig biztos nem lesz olyan drága. Az etanolra nem lehet jövedéki adót kiszabni, EU-s irányelv. Viszont az átalakítás csak szoftveres: a teljesítmény csökkenés ellen van, ugyanis a csökkenés oka, hogy a kocsi nem tudja elég magasra emelni az üzemanyag-levegő arányt (az etanolnak kisebb az égéshője, mint a benzinnek, és az autó eredeti vezérlése erre nincs felkészítve).
- terheléssel nem lehet gond. Télen esetleg hidegindítási gondok, de ha mindig raksz bele valamennyi benzint is, akkor gond nélkül elmegy.
pff... Okoskodik az utolsó... Hol, és mi fog bedugulni folyamatosan?! 1500-2000km alatt, ami trutymó volt a tankban, azt kioldja, utána üzemanyagszűrő csere, és többet nincs gond. Olvastam egyenletlenül járó motort. Gondolom átalakító nélkül, eltömött égszűrővel, megnövelt üzemanyagnyomással lett átbarkácsolva. Igen, az 5,5 literes fogyasztást el lehet felejteni, kb 6-6,5 liter lesz a fogyasztása etanollal, persze tisztán, jól beállított elektronikus átalakítóval. Télen pedig, feltalálták a spanyolviaszt utolsó: tankolni kell 3-4 liter benzint az etanolhoz, attól könnyebben indul.
Mit írjak még?! Nekem volt etanolos swiftem, tudom milyen. Nem tömődik el a szűrő ok nélkül, csak ha moslék benzinnel járattad előtte az autódat. Elég az első 2000-3000 km után egyszer lecserélni az üzemanyagszűrőt etanolhoz. Meg kell szokni a "filctollszagú" kipufogógázt.
Fele-fele arányban tankolásnál semmit se fogsz észrevenni. Még hidegben sem, maximum egy kis etanolszag beütést a kipufogógázban.
20-51-s Nem okoskodok ..... de látom nagy raj vagy :)
Tudod az a helyzet a nap 12órájában az autókat gyógyitom . Nem itt a gép előtt !
De ne is érdekel a drosztos dumátok ,nem egy fordult meg a praxisomban olyan problémák forrása ,amelyek hasonló helyen születtek . De járjatok vele ,szerintetek erre is alkalmas ! Sok sikert :))))
Köszönöm a válaszokat!
Lenne még egy kérdésem, ha átalakítom a kocsit h teljes e5-el mehessek, utána tudok még csak benzint tankolni? Vagy felesbe stb? Vagy ahhoz már vissza kéne alakítani?!
Elvágod az injektorfejre haladó vezetékek közül a sárga-feketét, ha jól emlékszem, és rajz szerint bekötöd a legolcsóbb átalakítót, amit kapsz a piacon. egy zöldkártyással beállíttatod a helyes keverést.
A cigányozást viszont kikérem magamnak! Most leírhatnám hogy édes anyukádra írd hogy... de nem írom. Paraszt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!