Kezdő vezetőként milyen hibáitok voltak általában, mik igényeltek odafigyelést?
nekem kb ezek: lassitaskor neha keson vagy egyaltalan nem kapcsolok vissza (kuplungfek mikor mar lassu, elgurulok a lampaig es csak ott valtok)
balkanyarnal volt hogy egy szembol-jobbrol beerkezo 45 fokos utat nem neztem csak a szembeforgalmat es ugye nekik is elsobbseg van
tobbsavos korforgalmakban nem merek szabalyosan bemenni neha a belsobb savokba
parkolas (bar az nem 'hiba' csak szerencsetlenkedek neha)
egyszer elfelejtettem az ovet...
stresszel es idegesit ha jonnek mogottem mert rossz erzes ha ugy erzem hogy feltartok valakit a 'totymorgesemmel', persze amint lehet takarodok jobbra elengedni...
tulovatossag savvaltaskor, kozelebbinek erzem a kozeledo autot mint valojaban... ilyenek kb
nagyon sok, bár hozzáteszem ezek egy része olyan, hogy ahol elkövettem ott azóta már mást is láttam balesetezni :)
Akkor a lista:
- Dózsa Gy. - Tüzér utca sarok, Lehel tér fele: 2*3 sávos út, a járda fele 1 parkoló sáv. Végig parkoltak, a kereszteződés nagyon széles nagyjából 180 fokot kéne átlátni, a Dózsán szinte mindig mennek, nekem macisajt. Balra a saroknál dobozos furgon, már sötét volt.
Sejthető volt hogy nehéz lesz átjutni. Nézek balra, jobbra. Balról nem jöttek, már csak jobbról. Már jobbról se, elnézek balra, senki, hurrá, padlóval tűz. Mire elindulok nagy dudálás, majdnem belém jöttek. Én meg tolom neki a padlót. Nem mentünk egymásba de nem rajtam múlott. Másnap nappal visszamentem:
Az okok:
- a parkoló kocsisor miatt már a külső sávban haladókat is alig látni, a belsőn menőket szinte semennyire, annyira éles a szög. Mire észreveszed, már b*hatod. 50-el menve 10 métert megy a kocsi, vagyis 2 parkoló autónyit, és belátsz kb 1 kocsinyit. Esélytelen észrevenni. Nehezítette a helyzetet a dobozos ami takarta a kilátást plusz a sötét.
Tanulság: nagyon nagyon lassan csorogni, és k*vára figyelni, és megvárni amíg valaki átenged, más esély nincs. De a csorgásnál is figyelni kell, mert néha a szélén is tolják neki 70-80al. Szó szerint centiméterenként, kormány fele hajolva lehet csak becsorogni.
- Radnóti - Pannónia sarok: hasonló szitu: nekem macisajt, sötét, szélen parkoló kocsisor: mondom nem gáz, lassan megyek, figyelek, a lámpa fényét majd látom, különben is parkoló kocsisoron át lehet látni. Nézem senki, király, tűz. Szintén dudálás, fékezés. A sötétben meglátni a másik lámpafényét, de kivilágított sarkon nem!!!. Szintén éles szög, nehéz észrevenni a másikat, a parkoló autók üvegén még a lámpa fény sem jön át, pláne nem olyan szögben ahogy ott parkolnak a kocsik.
- sorolásnál, sávváltásnál közelebbnek érzem a másikat, mint amenynire van, bár tegnap épp úgy vágtam be másik elé, ami nagyon necces volt
- eleinte: kanyarokba nagyobb sebességgel mentem be, mint kellett volna, emiatt egyszer majdnem elszálltam :)
folyt.: eleinte a navigálással egybekötött vezetés, mikor merre hogyan menjek, amikor nem lehet pl. balra kanyarodni, későn veszem észre hogy a sáv egyszer csak az előre haladóból csak kanyarodó lesz, ilyenkor átsorolni, ilyesmik.
Néha a parkolásnál nem középre sikerül, néha nem egyenesen, kicsit ferdén.
Amire még nagyon kell figyelni, és rendszeresen elszúrom: amikor rákanyarodok egy útra, megnzéni a sarkon a táblát milyen útra kanyarodtam rá. Ez sokszor elmarad még most is. Macisajtnál elindulsz, de a saro másik felén ott a zebra. Ha nem figyelsz, és ott jön a gyalogos az....
Szintén veszélyes szitu volt:
- balra kanyarodtunk, szembe jöttek. Már váltott a lámpa, én még át akartam érni, nem jöttek már szembe, hurrá, padló, hogy ne ragadjak bent a kereszteződésbe. Viszont a balra kanyarodáskor a zebránál is zöld volt. Bringás tekert át rajta, satufék, nem mentünk egymásnak, de azért necces volt. Jó volt 2 méter kettőnk között, de nem voltam nyugodt emiatt sem.
Ezek ilyen szarvas hibának tűnnek, de könnyű belekeveredni, annak ellenére hogy igyekszem mindig megfontoltan, és "nagypapás tempóban" tehát nem száguldozva vezetni. Az ilyen beláthatatlan kereszteződésekre nagyon kell figyelni.
volt egy vicces helyzet meg, legelso nap mikor onalloan vezettem...
soksavos utra kanyarodnek ki balra. Az utca amibol jovok negysavos kozepen szigettel. Ahogy jossz ki, eloszor atmesz a soksavos ut egyik felen (lampa), majd egy kis feluljaro resz kovetkezik ami elvisz a soksavos ut legbelso negy savja felett, de ez a feluljaro is negysavos es csak balrol a ket szelso sav kanyarodik balra, a masik ketto egyenesen visz ki a keresztezodesbol. Ha sikerult besorolnod balra (na ez nem sikerult nekem eloszor), akkor meg egy jardaszigetet kell balrol elkerulni (jobbrol kerulve megint masik utra kerulsz), es ott vagy a soksavos ut egyik jobbszelso savjaban, ami mar ravezet az utra.
Nem sikerult besorolnom, ui nem ismertem a keresztezodest, es a feluljarora amikor ramesz ott mar a balra meno savok es az egyenesen meno savok kozott zarovonal van. Tehat meg az elott hogy odaernel kell balrasorolni, de ehhez mar az utcambol is a belso savbol kell erkezni kulonben nem fersz be a melletted menoktol.
Gondoltam nem gond, vegigmegyek a masik uton, jott nemsoka egy korforgalom, visszafordultam, na mondom jobbra mar csak el tudok majd kanyarodni. Igen am, de hasonlo visszafele is a keresztezodes, csak balra es elore meno savok vannak (ugyanis a jobbrakanyarodashoz mar a keresztezodes ELOTT kb 10 meterrel le kellett volna sorolni egy sregen meno kis utcaba, az enged jobbra rakanyarodni az utra, kulonben a feluljarora kerulsz es onnan mar nincs jobbra ut). Igy sikeresen visszakerultem az utcamba.
Na ekkor rohogtem egy jot, hogy ha az ut "hazakuldott" akkor lehet hogy nem kene meg vezetnem :D
Par ismerossel gyakorolgattam meg kicsit, azota mar jobb :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!