Vízbefecskendezést házilag is be lehet szerelni kocsimotorba? Benzinesbe is működik?
Ez esetben valóban kár, hogy bezárták az OPNI-t. Ugyanis a belsőégésű motorokkal foglalkozó mérnökök legnagyobbjait biztosan Magyarországra tudtuk volna csábítani.
Tudtommal már Bánki Donát is foglalkozott a témával, de az biztos, hogy a II. világháborúban már nagy sorozatban használták a repülőgépek motorjaiban. A németek MW 50 néven ismerték a vizet és metanolt fele-fele arányban tartalmazó keveréket, ami a benzin mellé fecskendezve növelte a motor teljesítményét. A megoldás később az autósportba vándorolt át: a Forma-1 híres turbókorszakában is alkalmazták a vízbefecskendezést (innen is jöttek volna a zseniális mérnökök hozzánk, hiszen az OPNI-ba valók), a raliban ha a B-csoportban nem is, de a WRC-ben biztosan használták (az ottani szakembereket is szívesen látnánk), illetve néhány utcai autóban is megjelent - tudtommal a SAAB építette be kis példányszámban egyes autóiba.
De igazad van: jobb lenne nekik itt, az OPNI-ban. Rehabilitációs feladatként tervezhetnének nekünk 1-2 korszerű motorcsaládot gépjárművekbe, amikből talán összehozhatnánk egy hasonló motorépítő céget, mint a VM Motori. Vagy az is elég lenne, ha csak egy tervezőirodát működtetnének, amitől úgy kérnek segítséget az autógyárak, mint mondjuk a Porschétól.
Egyébként pedig ajánlom figyelmedbe az alábbi cikket, talán eloszlik a köd a téma körül:
A "vízautó", vagyis a csak vízzel működő gépjármű ugyanis jelenleg tényleg OPNI-gyanús kategória. A vízbefecskendezés viszont egyáltalán nem. Vigyázz, a cikk két oldalas, mindkettőt el kell olvasnod, hogy megértsd, miről beszélek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!