Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vízbefecskendezést házilag is...

Vízbefecskendezést házilag is be lehet szerelni kocsimotorba? Benzinesbe is működik?

Figyelt kérdés
Van esetleg valamilyen oldal ami segít ebben?
2011. márc. 10. 20:29
 1/8 anonim ***** válasza:
Igen, van olyan kivitel, amit házilag is be lehet szerelni. Benzinmotorban is működik - sőt, ott működik igazán jól, a dízelmotorok üzemét hátrányosan befolyásolja az, hogy a sűrítőtérben lehűl a levegő. Biztosan van több olyan oldal is, ami segít ebben, nekem elsőre a zsiguli.hu-n megjelent leírás ugrik be. Keress rá, nem nehéz megtalálni - igaz, az karburátoros motorhoz írja le a vízbefecskendezés beszerelésének menetét.
2011. márc. 10. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
2011. márc. 10. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Most a 6 ütemű motorról van szó?
2011. márc. 10. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Nem, hanem a vízbefecskendezésről. Itt a teljesen hagyományos munkaciklusú Otto-motorba fecskendezünk be vizet vagy metanol-víz keveréket, ami ott fejti ki kellemes hatásait: a gőznyomása jóvoltából némiképp növeli az égési csúcsnyomást, elnyújtja az égésfolyamatot és belülről hűti a motort, így csökkentve a kopogási hajlamot.
2011. márc. 10. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Az OPNI meg be lett zárva...!
2011. márc. 10. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Igen, de ennek mi köze a vízbefecskendezéshez?
2011. márc. 10. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
0%
Aki hisz az ilyen "csodákban", -odavaló!
2011. márc. 11. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Ez esetben valóban kár, hogy bezárták az OPNI-t. Ugyanis a belsőégésű motorokkal foglalkozó mérnökök legnagyobbjait biztosan Magyarországra tudtuk volna csábítani.

Tudtommal már Bánki Donát is foglalkozott a témával, de az biztos, hogy a II. világháborúban már nagy sorozatban használták a repülőgépek motorjaiban. A németek MW 50 néven ismerték a vizet és metanolt fele-fele arányban tartalmazó keveréket, ami a benzin mellé fecskendezve növelte a motor teljesítményét. A megoldás később az autósportba vándorolt át: a Forma-1 híres turbókorszakában is alkalmazták a vízbefecskendezést (innen is jöttek volna a zseniális mérnökök hozzánk, hiszen az OPNI-ba valók), a raliban ha a B-csoportban nem is, de a WRC-ben biztosan használták (az ottani szakembereket is szívesen látnánk), illetve néhány utcai autóban is megjelent - tudtommal a SAAB építette be kis példányszámban egyes autóiba.

De igazad van: jobb lenne nekik itt, az OPNI-ban. Rehabilitációs feladatként tervezhetnének nekünk 1-2 korszerű motorcsaládot gépjárművekbe, amikből talán összehozhatnánk egy hasonló motorépítő céget, mint a VM Motori. Vagy az is elég lenne, ha csak egy tervezőirodát működtetnének, amitől úgy kérnek segítséget az autógyárak, mint mondjuk a Porschétól.

Egyébként pedig ajánlom figyelmedbe az alábbi cikket, talán eloszlik a köd a téma körül:

[link]

A "vízautó", vagyis a csak vízzel működő gépjármű ugyanis jelenleg tényleg OPNI-gyanús kategória. A vízbefecskendezés viszont egyáltalán nem. Vigyázz, a cikk két oldalas, mindkettőt el kell olvasnod, hogy megértsd, miről beszélek!

2011. márc. 11. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!