Miért vesznek sokan 10 éves részletre, több mint 8 millióért Suzukit? (a többi lent)
Másolás az Origo.hu szakértői oldaláról:
""Magyarország legsikeresebb, legnagyobb számban fogyó autóját, a Suzuki Swiftet is górcső alá vettük. A legfelkapottabb az 1,3-as, ötajtós, klímás, ennek Swift 1.3 GC (AC) a hangzatos neve. 2 690 000 forint az ára, se több, se kevesebb. Ebben még nincs benne a gyári rádió, de harmincezer körül már tesznek bele valami feltűnő színű, villogó szerkezetet, ami valószínűleg jobb is, mint a gyári. Kapunk ABS-t, két légzsákot, elektromos fékerőelosztót, szervokormányt és egy-két figyelmességet, viszont a fordulatszámmérő valahogy kimaradt belőle, ami már tíz éve is cikinek számított. Raktáron van, már hozzák is, csak vigyem. Szinte kérnek...
Tíz százalék önrész és 79 000 forint forgalomba helyezési díj befizetésével büszke tulajdonosa lehetek egy Szuzinak, ráadásul magyar árut vettem, támogatván honfitársaim munkahelyét, jólétét. Az elégedett mosoly csak a tizedik év végén hervad le. A havi törlesztőrészlet 29 393 forint, ami 120 hónap alatt 3 527 160, plusz az önerő és egyéb díjak, tehát: 3 875 160. Egészen emészthető, mert a szalonban csak ennyit mondanak el. Az kimarad a hízelgő ajánlatból, hogy a casco évi 64 692, a kötelező 49 146 forint. Első évi szervizünk harmincezer, a teljesítményadó 20 400, és ugye menni is kell valamivel, jelen esetben benzinnel. Így a tankolás hozzátesz még 269 925 forintot, évente (6,1 l/100 km). Summázhatjuk a 120 hónapot.
Mindent egybevéve: 8 216 790 gördül ki a zsebünkből,
és ezt akár kerekíthetjük le is, fel is, 8 millió forint akkor is rengeteg. Mire a végére érünk a részleteknek, és megkaphatjuk a törzskönyvet, kiderül, hogy egyéb kiadásra költöttünk többet, mint amennyibe az autó kamatostul került.""
A tények, azok tények!!
A legnagyobb márkák sem kerülnek (sokkal)többe...
Használtan, meg több német vagy japán csodaautót is vehetnénk ennyiért!!!
Kedves kérdező! Ezen kicsit megakadtam:
"11 éve hoztam be magamnak egy dízel Mercit Németországból használtan.
Még egy vasat sem kellett ráköltenem az olajcserén, a szűrőkön, és az egyszeri fékbetét cserén kívül!!!
Hja, és 220.000 km van benne!! "
Pár alkatrész ami valószínűleg kellett volna cserélni: vezérműszíj, görgők, ékszíj, fékfolyadék, váltóolaj, milyen gumiabroncsot használsz ami nem kopik el 220Ekilométeren és nem öregszik el 11 év alatt? (én is vennék olyat, de komolyan légy szíves mond meg!)
esetleg futómű szilentek, kormányösszekötő (kiindulva a magyar utakból, kuplung, aksi. és még lehetne sorolni...
Amúgy ha jól értelmezem a kérdést itt most összehasonlítunk egy egyszeri kp.-s használtautó vásárlást és egy banki hitelest, 10éves használat melett TELJES BELEKERÜLÉST.
Ez nonszensz, nem is akár mekkora, mint ahogy az is az, hogy a te merciden nem kellett vezérműszíjat cserélni(azt nem tudni most mennyi idős a kocsid, elvégre akár láncos is lehet a vezérlés, de azt is cserélni kellett volna)
nem tudom felétek mi a helyzet de felénk Suzukit kp-ra szoktak venni és nem azért mert csak arra futja hanem mert nagyon jó autók és soha nincs rájuk gond és nem mellesleg nem azért hogy a szomszéd irigykedjen az 5ös bmw-re, és aki ezt nem látja be azt még sajnálni se tudom.
Nézd meg a Suzuki Kizashit, nagyon szuper gép, aki arra azt mondaná hogy nem jó nem hinném hogy normális, nekem sokkal jobban tetszik mint egy merci vagy bmw
Alapvetően sosem vennék suzukit, de ez a cikk ez egy marha nagy ferdítés, sőt egy teljesen öncélú, buta és demagóg 0 cikk. A kérdező meg aztán még inkább kifordította a dolgot.
A kötelezőt, és a tankolást nem csak a Suzukinál kell fizetni. Ez mit keres a számolásban? Amúgy is sántít a dolog, mert miért pont 269925 ft-ot tankol el a páciens? Ha 360 ft-al számolok, akkor ez 12291 km egy évben. Mi van, ha csak 5 ezret megy? Ez megint csak az öncélúságot szolgálja.
Az meg miért újdonság bárkinek is, hogy a bank pénzért adja oda évekre a pénzét? Ha van 1 millám, és odaadom valakinek, akkor kicsit be lennék rajta sértődve, ha 10 év múlva csak 1 misit kapok vissza, nem?
Az hogy mi fér bele az alap felszereltségbe, az egy dolog, egy zsiguli, trabant, régi stift után már ez is űrtechnika sokaknak. Meg tudom érteni azokat, akik egy hasonló gép csoda után szeretnének egy új stiftet. Legyen egyszer mindenkinek új autója. Nem kell vele egyetérteni, de lehülyézni sem kell senkit. Ő úgy döntött, hogy erre költi a pénzét.
Az Origo szakértői? Nahát, ez vicc?
És ahogy már írták: ilyen összehasonlítást nem lehet csinálni. Meg lehet határozni a fajlagos kilométerköltséget vételárból, amortizációból, biztosításból, üzemanyagköltségből, alkatrészköltségekből, munkadíjakból stb., ez az újautókat figyelembe véve a magasabb árúnál lesz magasabb általában, használtnál pedig az amortizáció csökken, de más költségek nőnek. De mindezek ellenére egy I. generációs Swift ugyanúgy elvisz A-ból B-be, elméletileg kb. ugyanannyi idő alatt, mivel gyorhajtani elméletileg nem szabad. :) Az úgynevezett "minőségi eltéréseket" nem lehet pontosan mérni, én meglennék elektromos ablak és tükör nélkül, alig használom a klímát, nincs szükségem navigációra meg 16 hangszóróra, de aki mindezt akarja az fizessen nyugodtan érte minden egyes megtett kilométeren.
"11 éve hoztam be magamnak egy dízel Mercit Németországból használtan.
Még egy vasat sem kellett ráköltenem az olajcserén, a szűrőkön, és az egyszeri fékbetét cserén kívül!!!
Hja, és 220.000 km van benne!! "
Hallod olyan nekem is kell! Tizenegy éve megy benzin meg biztosítás nélkül! Idevele!!!!
1000. ilyen kérdés, mint eddig mindenkinek neked is leírom a választ:
Azért, mert mindenki hitelre veszi és új Suzukit már havi 9000-ért is kapsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!