Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a vélemény az E85 bioetanol...

Mi a vélemény az E85 bioetanolról? Mennyibe kerül az átalakitó és mennyiért csinálják meg?

Figyelt kérdés
2011. márc. 2. 22:44
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
76%
40körül, de nem ajánlom!! 20% fogyasztásnövekedés. teljesítményvesztés. gyertyacsere, benzinszűrőcsere..., és vegyük figyelembe azt is, hogy nincs tapasztalat ezen a téren, legalább kell 2-3 éves használat, mi lesz az autóval? károsodik e a motor? stb.. mindent kiszámolva én, ha ezt választom, 100km ként 50 ft ot spóroltam volna! nem éri meg, csak nagy benzinszörnyeknek, és csak nagy felelősséggel, ki tudja mit tesz az autóddal., egyébként ha hiteles az autód, nem alakíttathatod át, csak a bank engedélyével!!!
2011. márc. 2. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:
Köszi
2011. márc. 2. 23:46
 3/13 anonim ***** válasza:

Egy autószerelő ismerős azt mondta, hogy több autón javított már szétmart üzemanyag rendszert a bioetanol miatt.

Az autóalkatrészek nincsenek még tesztelve bioetanolra. Van benne valami amit nem szeret a műanyag.

2011. márc. 2. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

Több ismerősöm is 50:50 arányban tankol benzint és etanolt.

Nekik érdekes módon semmi gondjuk nincs. Benzinszűrőt azt cserélni kell 1x-2x mert az alkohol feloldja a dzsuvát de egyébként más gond nincs.

2011. márc. 3. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
első vagyok. utolsónak. persze hogy más gond még nincs. érdemes lenne szétszedni az autót, motorját mielőtt elkezded etanollal tankolni, lefényképezed, és megnézed 1 év múlva mikor már tartósan használod. na ekkor rádöbbensz mi jó, mi nem. nemhiába fejlesztik ki az eleve gyári, etanollal üzemeltethető autókat.
2011. márc. 3. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%

Böff...

Ezek a válaszok megfeküdték a gyomromat...


A második autómat üzemeltetem tisztán etanollal, nekem valahogy a 20% fogyasztásnövekedés, és az erőtlenség sem jött elő. Gyertyákat negyvenezrenként cserélek, szép őzbarna színűek. Igen, használok átalakítót. A legegyszerűbb PT-E85-öt. Alacsonyabb fordulaton mintha erősebb lenne a motor, magasabb fordulaton ugyanúgy megy, mint benzinnel. A vicc a dologban az, hogy az előző autóm papírsuzuki volt, tisztán etanollal, ezzel az átalakítóval, most egy szanaszét-fikázott fiat brava-t tankolok vele, hiba nélkül. Igaz, majd kétszázezer van benne, de majd három-négyszázezernél, a nagygenerálnál megnézem neked, mit tett tönkre az a csúnya etanol. Nekem valahogy nem kellett üzemanyag vezetéket cserélnem etanol miatt, a 17 éves suzukimon sem, valahogy a braván se akaródzik. Igaz egyszer cseréltem a suzukin szűrőt. A braván is egyszer cseréltem, 5000 km etanol után. Na most akkor hogy is van az az etanol kérdés? Tapasztalat, az internetoldalak ellen?! Igen, eddig benzinből fogyasztott a kocsim nyolcat városban, etanollal kilencet... püff... 12-13%? Csak mert nem kímélem... Fikázzátok csak az etanolt nyugodtan. Én meg röhögök...

2011. márc. 3. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Ha az autóm nem érne többet két tank benzinnél engem sem érdekelne a rizikó.

Dehát az én autóm motorjának több az értéke mint a három öreg Suzuki + 2 öreg Fiat. Inkább nem kockáztatok.

Böff.

2011. márc. 3. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Én nem értem... Magyarázza már meg valaki, mi olyan van a motorban, amit az etanol old, de a benzin nem! Már nem úgy értem, hogy a szennyeződések, hanem az alkatrészek. Milyen kémiai magyarázat van erre?

A fémet nem oldja.

A műanyagot nem oldja.

Milyen anyagok vannak még egy kocsiban?

2011. márc. 4. 00:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Eleve az egész átalakításra csak azért van szükség, mert más az etanol égéshője, így valamivel kisebb teljesítményt lehet kinyerni ugyanakkora térfogatból. Ezért magasabbra kell emelni az üzemanyag/levegő arányt, amit a motor eredeti vezérlése nem tud. Ennek ellenére 100%-os (pontosabban 85%-os) etanollal is elmenne egy átalakító nélküli kocsi, csak lehet, hogy feltűnő lenne a lecsökkent menetteljesítmény.

A másik probléma, hogy alacsony hőmérsékleten nehezen porlasztható az etanol. Így hidegindítási gondok lehetnek. De az átalakítás ezen is segít.

2011. márc. 4. 00:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

0:55 Értsd már meg, hogy a nagy totalcar-on felnőtt tudós emberek szerint az etanol még a rozsdamentes acélt is oldja. Ilyenekkel kár vitatkozni.

Az ilyen "nekem az autóm tízszerannyitérmintaszomszédállamteljeséviköltségvetése" emberek meg ne foglalkozzanak a bioetanollal, mert nincs szükségük rá, hogy olcsóbban autózzanak, ráadásul csak koptatják a billentyűket.

2011. márc. 4. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!