Az autógyártók miért az első kerék hajtást kedvelik a hátsó helyett, amikor az előnyösebb?
Az autógyártók nagy része az elsőkerékhajtást részesíti előnyben a hátsó helyett. Holott paraszti ésszel azt gondolhatnánk a hátsó előnyösebb: induláskor hátra megy a súly, tehát jobban indul, fékezéskor kevésbé csúszik meg, mert a súly lekerül a hajtott kerékről. És mindennek a technikai megoldása egy kardántengely.
Akkor mégis miért az első kerékhajtást választják? Tradíció, technikai okai vannak?
13:10
Nem kerül hátra a súly, csak az autó hátrafelé "billen" mert előrefelé gyorsul. Képzeld el, hogy ha fékezel, akkor előrefelé billen, azért kell előre nagyobb fék. Igen még farmotoros autóknál ahol hátul van a súly még ott is elöl van nagyobb fék. Nézz ki egy gyorsulási versenyre és rájössz mennyivel jobb tapadása van 1 hátsókerekes autónak.
Így van, hátra billen a súly. Gondolj csak bele, indulásnál megemelkedik a motorháztető, fékezésnél pedig besüllyed...
Másik előnye, hogy nem minden az orrában van, jobb a súlyelosztása, ami meg a kezelhetőséget javítja, a nagyobb kormányszögről már nem is beszélve...
Ezen a videón pl el is magyarázzák :
http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq67I
A BMW csinálta, tehát nyilván túloznak benne, de így legalább könnyebb megérteni!
Köszi mindenkinek a választ, mindenkit rate-eltem aki jó választ adott.
Igazából egy kicsit összekevertem a kerekek megcsúszásának és a súlypont mozgásának a fogalmát, illetve azt, hogy ha hátsó meghajtású akkor jobban tud tapadni a kerék, mert nem emelkedik fel az aszfaltról. Az utolsó válaszadó videója viszont nagyon látványos, köszi.
az előző hozzászólásom kiegészítésére: Focus RS nél elmondják miért is rossz az elsőkerekesekes egy erősebb autónál :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!