Az izzítógyertya és a gyújtógyertya közt mi a különbség?
Izzító, dízel
gyújtó, benzines
Az izzítógyertya dízel autókban található hiszen ott nem kell szikra mivel öngyulladó a mechanizmus. Az előizzítást illetve a hidegindítást segíti elő innen a neve.
A gyújtógyertya a benzineseknél van jelen ott a berobbanáshoz kell a szikra. Erre való a gyújtógyertya.
Mindkettőt kötelezően cserélni kell! Az előbbit akkor amikor a műszerfalon nem alszik el a sárga izzító szimbólum illetve ha hidegen nehezen indul. Az utóbbit pedig 60-70.000km-ként mindenképpen. Én inkább diesel párti vagyok. R.
Az izzítógyertyát a dízel motoroknál alkalmazzák, ezek alacsony külső hőmérsékletnél előmelegítik a hengereket, így könnyebben robban be a gázolaj, dízel motornál a gyulladást a magas hőmérséklet és nyomás okozza.
A gyújtógyertyát a benzin motoroknál használják, itt a benzint egy szikra gyújtja be, amit a gyújtógyertya ad.
Gyújtógyertyát benzinesbe használják. Belevan csavarva a hengerbe és minden gyújtás ütemnél dob egy szikrát mi begyújtja az üzemanyagot. izzítógyertyát gázolaj üzemű gépekben használnak úgy tudom csak az indításnál. Felizzik ezáltal berobbantja az üzemanyagot aztán a többi már megy magától mert a dízel öngyulladás megy végbe.
izzítóról nem találtam ilyet...
A gyújtó gyertya nagyfeszültséggel (20-25KV-al)működik, szikrázik a két elektróda között és ez gyújtja be a benzin-levegő keveréket.
Az izzító gyertya 12V-tal működik a nevéből adódóan izzik,cseresznye piros színig és átmelegíti a kamrában lévő levegőt elősegítve az öngyulladást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!