Az ilyen autókért egyes gyűjtők képesek átrepülni az óceánt.Van valami Egyesült Arab Emirátusokban élő dúsgazdag olajsejk,akinek a világon legyártott összes autóból van egy a múzeumában.Discoveryn láttam.De ilyen az amerikai tévés "Dzséj Lenó" is.A teherszállító repülőért 5x annyit fizet,mint az autóért.
Hidd el,van akinek megéri.Nem mellékesen néhány éven belül megduplázódik az ára,pláne ha hivatalosan is oldtimer minősítést kap.
Azt azért látnotok kell, hogy aki ezeket a járműveket megveszi, az nem szimpla közlekedési eszközként használja, rendezi, gondozza.
Azt is látnotok kell, hogy akik ilyen jó állapotú járművek birtokában vannak, azoknak nem ennivalóra kell a pénz, így teljesen nyugodtan, nem idegeskedve várják ki azt a gyűjtőt, akinek ennyit, vagy hozzávetőlegesen ennyit megér. Ezek a járművek nem azoknak eladók, akik olcsó használtautót akarnak.
Ezekből a típusokból ilyen jó állapotban lévő nagyon kevés maradt fent. Többségüket réges rég szétszedték, totálkárosra törték, vagy szimplán elrohadtak a kert végében. A fennmaradó nagy része működik, de leharcolt esztétikai állapotban van. Ez pedig egy maroknyi kifogástalanul megőrzött példány, ami ha csak feleannyira jó műszaki állapotban van, mint amilyen a külcsíny, a gyűjtőknek (vagy ami megdöbbentőbb: a befektetőknek!) ennél jóval többet ér.
Maradjunk egy kisebb kaliberű példánál: egy lendkerekes műanyag játéktrabant uszkve 150 Ft-ért volt régen kapható. Aztán bezárt a lemezárugyár, és soha többet nem gyártott ilyet. Ami megmaradt, azt a gyerekek elnyűtték, mára alig van jó állapotú. A vaterán hétezrekért kelnek el. És VAN rá vevő.
Azt ne felejtse el senki, hogy bármi olyan, amiből kevés van, vagy bármi olyan, amiből kevés JÓ ÁLLAPOTÚ van, és annak idején sok volt belőle, az jónéhány embernek MINDEN PÉNZT megér. A kereslet és a kínálat pedig rendszerint találkozik.
"Nem tudom te hol laksz de itt ahol én lakok minden második egy ilyen vagy hasonló(1310,1400,1410)"
De ez nem is 1310-es, hanem a régebbi, ritkább változat, amit már rég a földbe tapostak vagy halálra kínozták éktelen méretű utánfutókkal. Ráadásul nem taknyolt, csálén álló karosszériaelemekkel, újabb típusról kerített alkatrészekkel. Elhiszem, hogy sok Daciát látsz, de igazán szép, eredeti állapotúból rettenetesen kevés van.
Bár más kérdés, hogy egy kívülálló számára az ilyen állapotú autó nem sokban különbözik egy karbantartott, nagyjából szép, de párszor lakatolt, festett és "modernizált" 1310-estől. Vagyis lehet, hogy mivel nem ástad bele magadat ebbe a témába, nem is egészen érted, mitől értékesebb ez az autó, mint azok, amik hétköznapi használatban vannak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!