Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A DOHC, OHV, OHC milyen...

A DOHC, OHV, OHC milyen motort jelölnek?

Figyelt kérdés
és még milyen jelölések vannak?
2011. febr. 1. 16:22
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

DOHC:Felülvezérelt,felülszelepelt,dupla vezérműtengelyes,

OHC:-II-,szimpla vezérműtengely,

OHV:Alulvezérelt,felülszelepelt.-Ezeket alkalmazzák traktorokban,pl.

Tudok még oldaltszelepelt,alulvezéreltről is.

Több nagyon nincsen.Szerintem.

2011. febr. 1. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Google a barátod,Wiki a barátnőd!:)


* Alulvezérelt oldalszelepelt S.V. (standing Valve = Álló szelepes)


A bütyköstengely alul van, a szelepek a hengerhez visszanyitva oldalt. Építés szempontjától ez a legkedvezőbb, de nagy hátránya, hogy az égéstér nagyobb része nem a henger ( dugattyú ) felett van, hanem a szelepek felett. A kedvezőtlen égéstér miatt manapság már nem, vagy csak igen ritkán készítik.


* Alulvezérelt felülszelepelt O.H.V (Overhead Valve = hengerfej feletti szelep)


A bütykös tengely alul van, de a szelepeket a legkedvezöbb égéstér kialakítás miatt felül helyezik el. Felülszelepelt motor esetében a teljesítmény a S.V.-hez képest nagyobb. A szelepek mozgatása az alul lévő bütyköstengely által himba segítségével történik. A bütyök felnyomja a tolórudat, a himba egyik felét, a másik fele lenyomja a szelepet és a szelep kinyit. Ha a bütyök elfordul a rugó a szelepet visszahúzza. Ez a kialakítás helykihasználás szempontjából ugyan jobb, de a vezérlés többlet súlya miatt (a tolórudak és himbák tetemes súlytöbbletet, az egész vezérlés súlyának 15%-át is jelenthetik) nagyobb a teljesítményveszteség, azaz kevésbé hatékony.


* Felülvezérelt felülszelepelt O.H.C (Overhead Camshaft = felülfekvő vezérműtengely)


Felül helyezkedik el a szelep és a bütyköstengely is. Ez a legpontosabb és legelterjedtebb megoldás is. A bütyköstengely hajtása a forgattyústengelyről függőleges tengellyel (királytengely) vagy vezérműláncal, fogasszíjjal készül. Vezérműtengelyek száma szerint lehet:


*

o -egy vezérműtengelyes S.O.H.C ( Single Overhead Camshaft = hengerfej feletti vezérműtengely)


Itt a vezérműtengely a hengerfejben helyezkedik el, így a motor nyomatékának nem kell egy tolórúd többletsúlyát is "legyőznie". Egy ilyen vezérlésnél a vezérműtengely bütykei vagy közvetlenül, vagy egy himbán keresztül működtetik a szelepeket. A legtöbb SOHC blokk hengerenként kétszelepes, de vannak gyártók akik készítenek hengerenként négyszelepes SOHC blokkokat is. Fontos belegondolni, hogy az SOHC blokkok hengerfejenként rendelkeznek egy vezérműtengellyel, így egy V8-as SOHC blokknak például két vezérműtengelye van!


*

o -két vezérműtengelyes D.O.H.C ( Double Overhead Camshaft = dupla hengerfej feletti vezérműtengely)


A DOHC kialakítás a hengerenként négyszelepes elrendezés előnyeit használja ki. Viszont van hátránya is: előállítási költségek (több alkatrész, nagyobb ár), a rosszabb helykihasználás (a több tengelynek és szelepnek több hely is kell), és a szervizelés (kétszer annyi szelepet kell beállítani).

2011. febr. 1. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%
Valóban, erről van szó. Egyetlen vezérlési mód maradt ki, az IOE névvel rövidített vegyes vezérlés. Itt a kipufogószelep az SV-hez hasonlóan áll a blokk oldalán, míg a szívószelepet OHV módjára, nyomórúddal és himbával vezérli az alul pörgő vezérműtengely és a kipufogószelep fölött, vele szemben csücsül. Nem sokáig alkalmazták, de előrelépés volt az SV-hez képest, mert a beáramló friss keverék hűtötte a kipufogószelepet.
2011. febr. 1. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
ehhez a kérdésnek tarozóan megtudná nekem valaki mondani hogy mi a küldönbsé a SOCH és az OCH vezérlés közt?
2011. febr. 1. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem semmi különbség nincs.Működését tekintve ugyan az.Itt szerintem az elv számít.Egyszerűen csak ki van fejezve az SOHC-nál,hogy egy tengellyel működik.A DOHC-ról,ha leveszed a D-t,akkor ugye megkapod az OHC-t.Ha visszateszed rá,akkor is OHC lesz,csak dupla tengellyel.Magyarán az első betű nem a működési elvet fejezi ki,hanem a vezérműtengely számát.
2011. febr. 2. 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
azt vágom hogy 1-1 tengely...de akkor minek kell sochozni amikor ugyan az mint az och...
2011. febr. 2. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Fentebb említettem.Az OHC egy vezérlési elv.Az S-sel,D-vel csupán csak ki van fejezve a vezérműtengelyek száma.Például:Te megkérdezed tőlem,hogy milyen vezérlése van ennek a motornak.Erre én:-OHC.Erre Te:-Értem,de hány vezérműtengelyes? Érti?
2011. febr. 2. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
kösz mindenkinek!
2011. febr. 3. 19:42
 9/11 anonim válasza:
Az én kedvencem a HEMI. Ez egy külön állatfaj :). Csak amerikai autókba szerelték ezeket a motorokat. Itt az égéstér félgömb alakú, két oldalról szelepelt, hengerenként max 2 szelep lehet és egy hengersoron 2 vezérműtengely található. Előnye a nagy teljesítmény de ez nagy fogyasztással jár.
2013. júl. 10. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Nekem azok annyira nem jönnek be :/ nehezek az amerikai autók, és 300LE-höz nekik 6 literes motor kell, míg pl. a japánoknak elég 2 literes (pl. Subaru Impreza...) És elhiheted, hogy ez a japán 300lóerő élénkebb, mint az amerikai. Inkább mondanám őket alacsony fordulaton nyomatékosnak, mint nagy teljesítményűnek. Nézd pl. a Gumpert Apollo-t: 4,2 literes, és 750LE. Vagy a Radical SR3: 1,3 literes és 200lóerő, vagy pl. az Audinak a motorjai: 5 literes, és 5-600ló.


Amerikában a 6,2literes hemi 420 lóerő, ha jól tudom... Kinek hogy, de engem ezek az autók nem nyűgöznek le...

2013. júl. 11. 12:20
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!