Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sima karburátoros benzines...

Sima karburátoros benzines motort hogy melegítsük? Egy helyben állva, vagy lassúmenetben 2ig felkapcsolva?

Figyelt kérdés
Van aki azt mondja hogy álló helyzetben, míg mások meg azt mondják, hogy egy óvatos 2-es seb.ben 30-40-el haladva is lehet menni, csak óvatosan. Melyik a jobb és miért?
2011. jan. 30. 23:39
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Egyhelyben állva a motor pörög, a benzin dől bele, de melegedni nem nagyon fog. Nem a fordulatszámtól melegedik ugyanis, hanem a terheléstől. Ha terheled, nagyobb teljesítményt kell leadnia (nem összehasonlítható az üresjáratban fellépő belső súrlódásokkal, sokkal nagyobb annál), ebből a nagyobb teljesítményből pedig több jut a motor melegedésére, mint hőveszteség. Így aztán ahhoz, hogy gyorsabban melegedjen, az kell, hogy miután a motor felépítette az olajnyomást (kb. 10-30 másodperc indítás után), óvatosan pörgetve, alacsony fordulaton, de terhelés alatt járasd.

(egyébként a téma eléggé megosztó jellegű, nem csodálkoznék, ha most jönnének majd a szakértők, akik már 50 éve, a Moszkvicsot is álló helyzetben bőgették és ők jobban tudják mindenkinél, aztán kialakulna egy szép kis vita)

2011. jan. 31. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Az elsőnek teljesen igaza van. És ne csak kettesig kapcsolj fel, közlekedj az autóval rendesen, de amíg hideg, addig ne pörgesd.
2011. jan. 31. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Közlekedj vele nyugodtan, csak 2500 fölé ne pörgesd, ahogy az előttem szólók mondták. Különben pont a héten volt a totalcaron ilyen cikk.
2011. jan. 31. 01:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Lényegében mindent leírtak az előttem válaszolók.Ez azonban egy általánosítás ami a legtöbb autóra igaz.Ha van a kocsidhoz kezelési útmutató,akkor nézd meg,hogy mit ír elő a gyár.


Az első válaszoló Moskvich-os szakértőihez visszatérnék egy kicsit.Hasonlót tapasztaltam én is.Én a gyár által előírt módszert használom a Ladám motorjának melegítéséhez.Ez van leírva az összes kezelési és javítási útmutatóban is.Csak akkor indulok el,ha a szívatót teljesen visszanyomva is egyenletes az alapjárat és a továbbiakban lassú,kíméletes haladással közlekedek amíg a motor el nem éri az üzemi hőfokot.

A faterom,aki a Ladák fénykorában szerzett jogosítványt pedig teljesen kihúzott szívatóval is elindul a nagy világba.(szerencsére külön autónk van:))

Tudom,a KRESZ műszaki része is azt írja,hogy menet közben kell a szívatót visszanyomni,de szerintem a gyárnál jobban senki nem tudhatja,hogy mi a jó az autónak.Én inkább kiolvastam a könyvet és betartok minden utasítást.31 éves az autó és még nem volt vele problémám amióta nálam van.:)

2011. jan. 31. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Én is el szoktam indulni a Zsigulival majdnem teljesen kihúzott szívatóval. A hideg, túldúsított keverékkel üzemelő motor nem jó előjel az álmoskönyv szerint.

(35 éve bírja, talán jó lesz még egy darabig)

2011. jan. 31. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

köszi ment mindenkinek a zöld kéz.

És aki azt mondja hogy egyhelyben kell melegíteni az miért mondja azt? Az igazat megvallva csak azért kérdeztem erre így rá, mert apámmal mindig vitázunk, mert én úgy szoktam indítani a kocsit hogy:

- beröffent, kicsit járat

- közben elteszem a kormányzárat,

- cipőt váltok

ezek kb 2-3 percet vesznek igénybe, és szép lassan elindulok, jobbkezes utcákban 20-30al szép nyugodt 2es tempóban döcögök.


Apám szerint viszont többet kéne járatni egy helyben, tovább kéne melegíteni. Azt viszont utálom mert egyrészt telepöfögöm az egész környéket kipufogógázzal, másrészt megy az üzemanyag, idő de nem haladok...


Szóval miért mondhatja hogy járassam tovább egy helyben?

2011. jan. 31. 21:16

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!