A benzines autókat is érdemes néha kiégetni?
Azt hallottam hogy a legtöbb diesel autóban van részecskeszűrő ami egy idő után eltömődik és 10-20 percen keresztül magas fordulatszámon tartva az autót (4000-4500) ki kell égetni a szennyeződést belőle.
A kérdés az lenne hogy ezt a benzines autóknál is érdemes időnként elvégezni a lerakódott szennyeződések miatt a rendszerben vagy teljesen felesleges?
Autószerelő mondta hogy ezt kéne csinálni... interneten rákerestem és csak ezt találtam hogy diesel autóknál érdemes ezt csinálni a részecskeszűrő miatt de tényleg én kérek elnézést hogy fel merek tenni egy kérdést ..
de azért köszi hogy volt rá időd hogy válaszolj
Személyes tapasztalat:
Ha rövid távon van használva az autó (pl 2 hétig csak városi közlekedés), akkor észrevehetően lomhán fog viselkedni az autó (benzines 1.5)...de ha valamivel hosszabb távra 3-ba kihúzom, utána ugyanúgy fürge lesz városban is...tudományos módját nem tudom, mint mondottam ez csak megfigyelés/tapasztalat...igaz 14 éves az autó 182e km-el
Off:
semmi gond :) megbocsájtottam amiért feltetted ezt a kérdést:D első vtam...
Van értelme alacsony fordulaton a karbon sok helyre ráég és eltomítt mindent..
Magas fordulaton leég.
Ezt ajánlatós kb 500km-enként elvégezni,és kicsit jobban meghajtani.
A részecskeszűrőnél alkalmaznak még vmilyen tisztító folyadékot is ami állítólag 20000ft körül van literje. Ezt belelocsolják a szűrő előtti szakaszba,majd rákapcsolják komputerre. A magas fordulaton járatot motor kitermeli az eltömődött szűrőt egy időre. Pontosítson valaki ha másképpen tudja.
De itt egy talán jó link:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!